۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۳۳۴۷۰
روستاي سوادجان فاقد پوشش گيرنده ديجيتال

استفاده از ماهواره ارمغان بي تدبيري مسئولين/ خسارت فرهنگي با پول قابل جبران نيست

در روستاي سوادجان به دليل نبود سيستم ديجيتال و آنالوگ اهالي اين روستا و روستاهاي حاشيه زاينده رود استفاده از ماهوراه و فضاي مجازي بيش از گذشته در اين منطقه رواج پيدا کرده است.
استفاده از ماهواره ارمغان بي تدبيري مسئولين/ خسارت فرهنگي با پول قابل جبران نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، در سطح روستاهاي حاشيه زاينده رود به علت عدم پوشش شبکه هاي سيما باعث گسترش ماهواره و فضاي مجازي به عنوان ابزار رسانه جمعي، شده است.

با توجه به اينکه امروزه استکبار جهاني دريافته که با تکيه بر موضوعات اقتصادي و سياسي نمي‎تواند به ملت ايران ضربه وارد کند، لذا با اهداف شوم از پيش تعيين شده خود در قالب تهاجم فرهنگي مي‎کوشد تا خانواده ها، جوانان و نوجوانان ما را، بدون آنکه خودشان متوجه شوند به سمتي که خواسته آنها است سوق داده و از هويت ديني و ملي که همان اصالت فرهنگي يک ايراني است، دور سازد.

راه اندازي شبکه هاي ماهواره اي با ترويج فحشا و بي بندوباري يکي از ترفندهاي دولت‌هاي غربي براي از بين بردن فرهنگ ديني و روحيه اسلام خواهي ملت ايران اسلامي است.

عدم دريافت شبکه‌هاي تلويزيوني داخل کشور در روستاها، در شرايطي که با هزينه کم از طريق ماهواره مي‌توان بيش از 2 هزار شبکه خارجي را به راحتي دريافت کرد، جاي بسي تأسف دارد.

امروزه در اکثر روستاهاي استان چهارمحال و بختياري و در شهرستان سامان در روستاي هاي حاشيه زاينده رود به خصوص روستاي سوادجان از قديم الايام بصورت آنالوگ آنهم با ضعيف‌ترين کيفيت دريافت مي‌شود و اين مسأله باعث شده برخي از مردم اين روستاها به دليل نبود سيستم‌هاي آنالوگ و ديجيتال از ماهواره استفاده کنند.

مردم روستاي سوادجان تنها داري چهار شبکه تلوزيوني شبکه هاي يک، دو، سه و جهانبين هستند که بر اثر بارندگي اين تعداد شبکه ها چند روز متوالي از ايستگاه قطع هستند و و تمامي اين عوامل دست در دست هم مي دهند که مردم روستا تمايل بيشتر به استفاده از ماهوراه داشته باشند.

در روستاي سوادجان به دليل نبود سيستم ديجيتال و آنالوگ اهالي اين روستا و روستاهاي حاشيه زاينده رود از ماهوراه استفاده مي کنند، که استفاده از ماهوراه تبعات زيادي را براي جامعه و شهرستان سامان به همراه دارد.

علت گسترش ماهواره به عنوان ابزار رسانه جمعي، بيشتر آنهم در بين روستائيان، نبود گيرنده‌هاي ديجيتالي و حتي شبکه هاي ملي است که در بيشتر ايام سال در اين مناطق قابل دريافت و استفاده نمي‎باشد و موجب رواج استفاده از ماهواره ها شده است.

با راه اندازي شبکه هاي ديجيتال مي توان با تامين دستگاه گيرنده اين شبکه ها از مشکلاتي که ماهواره باعث مي شود همچون طلاق، اعتياد، ترويج تن پروري که برابر است با بيکاري و ناهنجاري هاي که بعدأ با ميلياردها دلار نيز درست نخواهد شد، جلوگيري کرد.

البته مسئولان بايد متوجه اين موضوع باشند که امروزه هجمه هاي فرهنگي دشمن از سوي رسانه هاي بيگانه به اوج خود رسيده و اگر در اين خصوص که يکي از دغدغه مهم مقام عظماي ولايت نيز مي باشد، کم کاري صورت گيرد با آسيب هاي جدي فرهنگي روبرو خواهيم شد.

انتهای پیام1026ج /601س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۴:۳۵

1 Feb 2020