۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۳۷۴۳۰

رقابت ميوه‌فروشان لردگانی برای تصرف پياده‌روها و خيابان‌ها

بازار ميوه‌فروشي در سطح شهر لردگان از مغازه‌ها گرفته تا دست‌فروشان، چنان خيابان‌ها و معابر را به تسخير خود در آورده‌اند که مي‌توان ادعا کرد همه جاي اين شهر در مالکيت آن‌ها است.
رقابت ميوه‌فروشان لردگانی برای تصرف پياده‌روها و خيابان‌ها
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ ساختار زيباي شهري هر منطقه نمايانگر فضا و ويترين شهري آن منطقه است و توجه به زيباسازي شهر مي تواند عامل مهمي از حيث گردشگري و رفاه شهروندان باشد، يقيناً يکي از پارامترهاي زيباي هر شهر، جايگاه مناسب هر شغل، کسب و کار است، تا شهروندان با مراجعه به آن مکان و جايگاه بتوانند نيازهاي روزمره خود را تهيه کنند.

در جهت رفع اين معضل مي‌توان گفت، اطلاع‌رساني، آموزش و ايجاد مکان مناسب کسب و کار مي‌تواند يکي از اساسي‌ترين کارهاي شهرداري باشد تا هنگام اعمال قانون جاي هيچ‌گونه اعتراضي براي متخلفين باقي نماند، هرچند شهرداري لردگان طي دفعات مختلف اقدامات فرهنگي و آموزشي زيادي انجام داده و در رفع اين موارد اقداماتي صورت گرفت.

ازدحام ميوه‌فروشان در بسياري از خيابان‌هاي اصلي و فرعي شهر لردگان منجر به ايجاد ترافيک در مسيرهاي برون‌شهري و درون شهري شده است و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده است موضوعي که شهروندان بارها خواستار ساماندهي آن شده‌اند.
 

يکي از شهروندان لردگان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: يکي از مشکلات عمده شهر لردگان، سد معبر است و اکثراً سطح خيابان‌ها را بهترين نقطه براي ميوه‌فروشي مي‌دانند، شايد با تذکر زباني به اين افراد کاري از پيش نمي‌رود و در بسياري موارد احساس مي‌شود که رفتارهاي اين شهروندان شکل لجاجت به خود گرفته است.
 

 
ديگر شهروند لردگاني از زاويه شريعت و مذهب نيز به اين موضوع مي‌نگرد و مي‌گويد، بايد اذعان داشت که سدمعبر از گناهان رايج است که با تاسف بايد گفت: بسياري از افراد و بعضاً متدين‌هاي جامعه به آن توجه ندارند و مي‌بايست که مسلمانان و پيروان معصومين (ع) به آثار و پيامدهاي آن توجه داشته باشند و به عنوان يک منکر به آن نگاه کنند.

خوب است به برخي فرموده هاي بزرگان دين که در اين مورد روايت شده است اشاره کرد: هر کس راه کسي را ببندد خدا عمرش را کوتاه مي‌کند.

همچنين امام سجاد (ع) در اين رابطه فرموده است: «از گناهاني که نابودي سريع آدم را در پي دارد، سد کردن راه مسلمان است» و  در حديث ديگري آمده است: «هر کسي راه عمومي و همگاني را سد کند،  از رحمت خدا دور است».
 


 
يکي از کاسبان خيابان وليعصر (ع) شهر لردگان اشاره داشت: بايد در روند کار شهرداري شيوه تشويق هم جاي داشته باشد و واحدهاي صنفي که تاکنون تخلف شهري مرتکب نشده و به قانون احترام گذاشته‌اند از طرف مسئولين مربوطه با حضور در محل کسب ايشان تجليل و قدرداني شوند.

در پايان از زبان شهروندان عزيز از همه مسئولين امر ازجمله شهردار محترم، دادستان محترم، فرماندهي محترم نيروي انتظامي، واحد اجرائيات شهرداري و بالاخص اجرائيات قدرداني نموده، پشتکار و جديت آنها را در ايجاد شهري سالم و ايمن خواستار شويم.




 
انتهاي پيام1026ج/630ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۲:۵۴

27 Dec 2019