۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۵۴۷۰
گزارش خبری تحلیلی/

عراق با دخالت آمریکا به ساحل نجات نمی‌رسد

عراق هرگز با دخالت آمریکا نمی‌تواند به ساحل آرامش و امنیت برسد،‌ بلکه حل بحران تنها از طریق همت و اراده همه قشرهای ملت تحت رهبری مرجعیت دینی هوشیار و حمایت کامل از ارتش برای پاکسازی کشور از شر جرثومه‌های کفر و نفاق و تزویر میسر است.
عراق با دخالت آمریکا به ساحل نجات نمی‌رسد
به گزارش جهانبین نیوز، یک منبع در دفتر نوری المالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تأکید کرده است تعداد شهروندانی که در لبیک به فتوای مرجعیت عالی دینی داوطلب و آماده مبارزه با تروریست‌های داعش شده‌اند، از سه میلیون نفر فراتر رفته‌اند.

این منبع گفته است عراق قراردادهای تسلیحاتی را با برخی کشورها برای خرید انواع سلاح‌های سبک، متوسط و سنگین در کنار مهمات امضا کرده است.

به‌گفته این منبع، وزارتخانه‌های دفاع و کشور عراق درصدد عقد قراردادهای بیشتری هستند. سلاح‌ها و مهماتی که در اختیار نیروهای مسلح است، برای مقابله با تروریست‌های داعش کفایت می‌کند، تروریست‌های تکفیری از حمایت لجستیکی برخی کشورها و توطئه‌گران داخلی برخوردار هستند.

افزایش دخالت‌های رژیم صهیونیستی در بحران عراق

متأسفانه مقامات کردستان عراق روابط خود با رژیم صهیونیستی را علنی کرده‌اند و با وجود مخالفت دولت مرکزی عراق و اعتراضات آن، به‌صورت غیرقانونی نفت را از حوزه‌های شمال عراق به رژیم صهیونیستی فروخته‌اند، از طرف دیگر نیروهای ارتش عراق در عملیات مبارزه با تروریسم، تاکنون بارها توانسته‌اند سلاح‌های پیشرفته اسرائیلی را از تروریست‌های تکفیری به دست آورند تا ردپای رژیم صهیونیستی در ناآرامی‌ها و بحران امنیتی عراق و حمایت‌های این رژیم از تروریست‌های تکفیری و بعثی بیش از پیش نمایان شود.

کشف سلاح‌های اسرائیلی در عملیات پیگرد تروریست‌ها و هلاکت تروریست‌هایی از ملیت‌های مختلف از جمله سعودی و یمنی از گسترش حجم دخالت‌های منطقه‌ای در عراق حکایت می‌کند.

اگر همه برای بیرون راندن تکفیری‌ها متحد نشوند پشیمان خواهند شد

مرجعیت عالی دینی عراق تأکید کرده است همه عراقی‌ها در صورتی که داعش از مناطق اشغال شده بیرون رانده نشود، پشیمان خواهند شد.

سلاح باید فقط منحصراً در اختیار دولت باشد، عدم فعالیت افراد مسلح خارج از نیروهای امنیتی، لزوم ادامه مبارزه با تروریست‌های تکفیری و عدم احتکار مواد غذایی توصیه‌های مهم مرجعیت عالی دینی به همه عراقی‌ها اعم از شیعه، سنی و مسیحی است.

مرجعیت عالی دینی بر پایبندی به سقف زمانی در تشکیل دولت و پارلمان آتی و همبستگی و اتحاد میان شهروندان عراقی تأکید کرده است.

مرجعیت این نکته را نیز مورد تأکید قرار داده است که جنگ با تروریست‌های داعش باید همچنان ادامه داشته باشد، زیرا اگر اجازه سیطره این افراد بر برخی مناطق داده شود، در آن صورت همه پشیمان خواهند شد و البته این پشیمانی سودی نخواهد داشت.

مرجعیت عالی دینی بار دیگر تصریح کرده است که فتوای جهاد و درخواست برای داوطلبی مختص طایفه خاصی نیست و همه شهروندان را مخاطب قرار داده و هدف از آن مقابله با گروه‌های تکفیری موسوم به داعش است، گروه‌هایی که به‌صراحت اعلام کرده‌اند همه استان‌ها از جمله نجف اشرف و کربلای معلی، مراقد انبیای الهی، ائمه اطهار(ع) و کلیساها را هدف حملات خود قرار خواهند داد.

تروریست‌های تکفیری همه مقدسات و همه عراقی‌ها را صرف‌نظر از دین و مذهبی که دارند، هدف قرار داده‌اند و به کشتار و شکنجه کسانی که به اندیشه‌ها و عقاید جاهلی و انحرافی و ضداسلامی آنها اعتقاد نداشته باشند، می‌پردازند.

گروه‌های تکفیری مصیبت بزرگی برای مسلمانان و ملتهای منطقه به شمار می‌روند و فتوای مرجعیت عالی دینی مبنی بر وجوب مقابله با این گروه‌ها اختصاص به شیعیان ندارد، بلکه همه ملت اعم از شیعه و سنی و مسیحی وظیفه ملی و شرعی به‌عهده دارند تا با وحدت و همدلی و حمایت از نیروهای مسلح به پاکسازی سریع عراق از وجود این جرثومه‌های فساد و تباهی کمک کنند.

هشدار مرجعیت عالی دینی عراق مبنی بر  اینکه اگر امروز با تکفیری‌ها برخورد نشود، آنگاه همه از اینکه مبارزه با این فتنه‌گران را کنار گذاشتند، پشیمان خواهند شد که البته فردا پشیمانی سودی نخواهد داشت.

به‌خلاف ادعاهای برخی عناصر معلوم الحال داخلی که ماهیت و تفکر بعثی صدامی دارند و متأسفانه به‌خلاف واقعیت‌های عراق جدید پس از صدام روابط گسترده‌ای با دشمنان ملت و روند سیاسی دارند، فتوای مرجعیت هرگز علیه برادران اهل‌سنت نیست، به‌عکس این فتوا با هدف دفاع از اهل‌سنت صادر شده است،‌ چرا که تروریست‌های تکفیری بر مناطقی مسلط شده‌اند که اغلب جمعیت آنها را اهل‌سنت تشکیل می‌دهند و درخواست‌های زیادی از سوی اهل‌سنت که تحت ظلم و خفقان تکفیری‌ها قرار دارند، برای نجات آنها به نیروهای مسلح ارائه شده است.

با وجود ادعای افرادی همچون طارق الهاشمی و رافع الرفاعی و ... که فتوای مرجعیت عالی دینی عراق را علیه اهل‌سنت دانسته و متأسفانه رسانه‌های عربی و غربی همسو با تروریست‌های تکفیری هم به تبلیغ گسترده این افراد با خط تفرقه افکنی و تلاش برای شعله‌ور کردن آتش فتنه مذهبی می‌پردازند، مرجعیت، مخاطب فتوای خود را همه عراقی‌ها اعم از شیعه، سنی و مسیحی و دیگر اقلیت‌ها و مذاهب عراق دانسته است.

مرجعیت عالی دینی عراق طی یک دهه حساس و پرخطری که از سرنگونی رژیم بعثی صدامی می‌گذرد، اثبات کرده است هیچ‌گاه رفتار و رویکرد طایفه‌ای نداشته و همواره از چنین رویه‌ای دوری کرده است و پیوسته همه سیاست‌مداران را به ضرورت وحدت و رفتار عادلانه و برابر با همه طوایف توصیه کرده است و فتوای اخیرشان هرگز در راستای جنگ میان یک ملت واحد نبوده بلکه همه را به الفت، محبت و وحدت برای رویارویی با تکفیری‌ها دعوت کرده است.

علمای اهل‌سنت: هیچ‌کس نباید داعش را به اهل‌سنت منتسب کند

تأکید علمای اهل‌سنت هوشیار و آگاه از ماهیت فتنه‌گران بر ضرورت مقابله با تروریست‌های تکفیری در تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی دینی نشان می‌دهد که اهل‌سنت، تروریست‌های تکفیری را نماینده خود نمی‌دانند که این نکته در سخنان برخی علمای اهل‌سنت مورد تأکید قرار گرفته که هیچ‌کس نباید داعش را به اهل‌سنت منتسب کند.

یکی از علمای اهل‌سنت به‌نام شیخ محمد امین در واکنش به اظهارات فتنه‌گرانه فردی به‌نام رافع الرفاعی که خود را مفتی الدیار  العراقیه خوانده، تأکید کرده است کسانی که بخواهند آنچه را در موصل رخ می‌دهد به اهل‌سنت نسبت دهند، در توهم به سر می‌برند، چگونه مدعی وجود انقلاب اهل‌سنت هستند در حالی که اهل‌سنت سر بریده و کشته و از موصل رانده می‌شوند. چیزی به‌نام انقلاب اهل‌سنت وجود ندارد، وسام الحردان یکی دیگر از علمای اهل‌سنت می‌گوید اهل‌سنت اولین کسانی هستند که با تروریسم و داعش جنگنده‌اند و تنها هدف داعش متفرق کردن عراقی‌ها و فتنه افکنی و دودستگی میان آنها از طریق فتاوایی که هیچ سنخیتی با دین اسلام ندارد، است.

بنابراین با نگاهی به مواضع علمای متعهد و آگاه اهل‌سنت و اطلاع آنها از توطئه خطرناکی که همه ملت عراق را هدف قرار داده، این نکته اثبات می‌شود که هیچ رابطه‌ای میان داعش و عموم اهل‌سنت وجود ندارد و مواضع خفت‌بار و توطئه‌گرانه برخی عناصر مطرود از اهل‌سنت همچون طارق الهاشمی و رافع الرفاعی را نمی‌توان به حساب مردم  اهل‌سنت عراق نوشت.

عبدالجبار الشبوط از تحلیلگران عراقی می‌گوید هیچ رابطه‌ای میان اهل‌سنت و داعش وجود ندارد و  اگر اهل‌سنت از مشکلی گلایه دارند، راه‌حل نباید از طریق داعش باشد، اگر اهل‌سنت از انزوا شکایتی دارند، مشارکت و شراکت آنها نمی‌تواند از طریق داعش باشد.

داعش یک گروه تروریستی مسلح است که هیچ اعتقادی به گفت‌وگو و صلح ندارد، اینکه اعضای این گروه از نظر ارثی به مذهب اهل‌سنت وابسته هستند، به‌معنای  اینکه نماینده اهل‌سنت باشند، نیستند و تلاش می‌کنند تصمیمات اهل‌سنت را به‌نفع خود مصادره کرده مدعی نمایندگی اهل‌سنت شوند تا به خود مشروعیت ببخشند، داعش ادعا می‌کند که از اهل‌سنت دفاع و برای آزادی مناطق آنها از سیطره شیعیان تلاش می‌کند، ادعایی که از سوی بعثی‌های صدامی از جمله طارق الهاشمی و رافع الرافعی تکرار می‌شود.

ادعای تروریست‌های تکفیری داعش مبنی بر حمایت از اهل‌سنت در حالی است که آنها در کشتن شهروندان سنی در صورتی که در یک مسئله کوچکی با آنها دچار اختلاف شوند، تردیدی به خود راه نخواهند داد، تروریست‌های داعش هیچ اعتقادی به ایده اقلیم اهل‌سنت که برخی عراقی‌های سنی به آن معتقد هستند، ندارند. تشکیل اقلیم از نظر قانون اساسی در چارچوب دولت عراقی تضمین شده است که داعش به آن اعتقادی ندارد.

عبدالجبار الشبوط می‌گوید دو مسئله وجود دارد، نخست مسئله وضعیت اهل‌سنت عراق و دوم مسئله داعش است، اولین مسئله مستلزم راه‌حل سیاسی از طریق گفت‌وگو و تفاهم است، اهل‌سنت شهروندان عراق هستند و مشکلات و مسائل مربوط به آنها فقط باید از راه گفت‌وگو و تفاهم حل و فصل شود.

اما داعش غده سرطانی است که در پیکره امت اسلامی رخنه کرده و اثراتش به عراق رسیده است، ماهیت تجاوزکارانه و وحشی‌گری واپس‌گرایانه و افکار جاهلی و عقب‌مانده این گروهک امکان دستیابی به هر راه‌حل سیاسی با آن را غیرممکن می‌کند.

داعش یک تشکل سیاسی نیست و هیچ اعتقادی به فعالیت مدنی مسالمت آمیز سیاسی به‌عنوان راهی برای رسیدن به اهداف ندارد، بلکه یک باند نظامی مسلح تحمیل شده از سوی بیگانگان و دشمنان امت اسلام است که همه نوع آموزش نظامی و عقیدتی را نزد آنها فرا گرفته‌اند تا با اقدامات ننگین و جنایات وحشیانه خود، چهره دین اسلام را مخدوش کرده سبب رعب و وحشت در میان غیرمسلمانان و القای اینکه اسلام دین خشونت و ترور و کشتار است، شوند و همین ماهیت خطرناک است که نشان می‌دهد داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد، بنابراین نمی‌تواند نمایندگی اهل‌سنت را آن‌گونه که خود ادعا می‌کند، داشته باشد.

گروهک داعش به‌نیابت از اربابان و حامیان خود چه آمریکا،‌ چه رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه‌ای پس از به راه انداختن جنگ بی‌رحمانه و وحشیانه علیه ملت سوریه، اکنون به‌سراغ عراقی‌ها آمده و آنها را آماج حملات ددمنشانه خود قرار داده است و حتی معدود افرادی که در برخی مناطق عراق ابتدا با آنها همراهی نشان دادند، پس از مدت کوتاهی و مشاهده رفتارها و اقدامات حیوانی آنها از کرده خود پشیمان شده ارتش و نیروهای مسلح را به کمک و یاری طلبیدند.

داعش خود شیوه تعامل با خود و راه‌حل مشکلاتش را مشخص کرده است و تنها راهی که این گروهک برای عراقی‌ها باقی گذاشته است، مبارزه و جهاد است که مرجعیت عالی دینی هوشیار و بصیر آن را تنها راه پاکسازی و رهایی عراق از وجود این جرثومه‌های کفر و نفاق دانسته است و هیچ راهی میان عراقی‌ها و این گروهک جز جنگ وجود ندارد و جهاد ملت عراق علیه آن یک جهاد دفاعی از سرزمین و مقدسات و نوامیس است و هرگز جنگ میان شیعه و داعش و یا جنگ میان اهل‌سنت و شیعیان نیست، بلکه جنگ میان داعش و همه عراقی‌ها اعم از شیعه و سنی و مسیحی و اقلیت‌های دیگر است.

فتنه و غائله داعش فقط با همت و عزم و اراده جهادی همه عراقی‌ها می‌تواند پایان یابد نه دخالت‌های آمریکا به‌بهانه مقابله با تروریسم، چرا که اسناد و شواهدی وجود دارد که داعش دست‌پرورده و ساخته و پرداخته خود آمریکا و رژیم صهیونیستی است تا مأموریت خطرناکی را که به آن محول کرده‌اند، به سرانجام برساند، شعله‌ور کردن فتنه مذهبی در جهان اسلام تا خشک و تر را بسوزاند و همه مسلمانان را به جان هم بیندازد و همه خطر اصلی یعنی رژیم اشغالگر قدس را از یاد ببرند و به جنگ مذهبی که خواسته استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است، مشغول شوند.

تلاش آمریکا برای سرپوش گذاشتن دخالت واشنگتن در امور داخلی عراق

جان کری وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است کشورش در قبال آنچه در عراق می‌گذرد و تحرکات تروریست‌ها مسئولیتی ندارد و حتی در راه ترسیم سیاست دموکراتیک برای عراق، فداکاری زیادی از خود نشان داده است.

وی در اظهاراتی تأمل برانگیز گفته است: ما خواهان تشکیل دولت وحدت ملی هستیم که هیچ‌کس احساس منزوی بودن نکند، عراقی‌ها نارضایتی خود را از سیاست‌های اشتباه و اختلافات مستمر میان سیاست‌مداران ابراز کرده‌اند، تا به‌نوعی بر دست داشتن آمریکا در بحران فعلی سرپوش بگذارد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا هم برای عراقی‌ها خط و نشان کشیده و به آنها گفته است باید به آمریکا درباره اینکه مشکلاتشان را حل خواهند کرد، تضمین بدهند.

وی با منت گذاشتن بر سر مردم عراق این‌گونه ادعا کرده است که آمریکا فرصت دموکراسی را برای عراقی‌ها فراهم کرد،‌ اما آنها به‌سبب اختلافاتشان آن را از دست دادند.
اظهار نظرها و مواضع مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که آنها از نتایج انتخابات پارلمانی اخیر و انتخاب مردم عراق خشمگین هستند و درصدد روی کار آوردن مهره‌های خود هستند که همواره بله قربان گوی کاخ سفیدنشینان باشند.

اوباما با ادعای اینکه آمریکا خواهان وحدت عراقی‌ها و حل مشکلاتشان است، تلاش کرد تا نقش کشورش در بروز بحران اخیر در عراق را نادیده بگیرد و آن را نتیجه شکاف‌های طایفه‌ای بداند نه تروریست‌های تکفیری که پس از کسب حمایت‌های تسلیحاتی و مالی آمریکا و مزدوران منطقه‌ای‌اش در سوریه قدرت بالایی یافته به عراق یورش بردند.

 آموزش نظامی داعش زیر نظر آمریکایی‌ها در اردن

تلاش اوباما و دیگر مقامات آمریکایی برای طفره رفتن از قبول مسئولیت خود در وقوع بحران اخیر عراق در حالی است که یک رسانه غربی به‌نقل از مسئولان اردنی فاش کرده بود تروریست‌های داعش دو سال پیش در یک پایگاه سرّی در اردن، زیر نظر آمریکایی‌ها برای انجام عملیات مسلحانه در عراق آموزش دیده بودند.

پایگاه الغدپرس به نقل از ورلد نت دیلی نوشته بود مسئولان اردنی فاش کرده بودند که اعضای گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در سال 2012 در یک پایگاه سرّی در اردن زیر نظر آمریکایی‌ها آموزش دیده بودند، این پایگاه سرّی را آمریکا، اردن و ترکیه مدیریت می‌کرده‌اند.

به‌گفته این مسئولان که نامشان فاش نشده است، دهها تروریست داعش در آن زمان آموزش‌های لازم را زیر نظر مسئولان نظامی آمریکا فراگرفته بودند که این آموزش‌ها در چارچوب بخشی از کمکها و حمایت‌های نظامی به تروریست‌هایی قرار داشت که سوریه را هدف قرار داده بودند و هدف از دادن آموزش به این افراد این بود که آنها در آینده عراق را هدف حملات خود قرار دهند.

باج‌خواهی از ملت عراق

بنابراین بررسی رخدادهای عراق و تحرکات تروریست‌های تکفیری و بعثی صدامی، اظهار نظرها و مواضع تأمل برانگیز مقامات آمریکایی در قبال این بحران و تلاش برای انداختن توپ مسئولیت بحران به زمین نوری المالکی نخست وزیر عراق و از همه مهمتر نادیده گرفتن نتایج انتخابات پارلمانی اخیر عراق و درخواست غیرقانونی از عراقی‌ها برای تشکیل دولتی بر اساس خواسته‌های واشنگتن با هدف باج‌خواهی از عراقی‌ها است و کشف سلاح‌های ساخت رژیم صهیونیستی از تروریست‌های تکفیری می‌تواند ما را به این نتیجه برساند که پشت‌پرده فتنه‌افکنی و آتش‌افروزی داعش و بعثی‌های صدامی،‌ قدرت‌های سلطه‌گر غربی و در رأس آنها آمریکا قرار دارند که هدف آنها از بین بردن دستاوردهایی است که مردم عراق طی سالهایی که از سرنگونی صدام معدوم می‌گذرد، به دست آورده‌اند.

نکته دیگر اینکه با وجود مرجعیت عالی دینی که به‌خوبی توانسته است در سالهای سخت و دشوار پس از سرنگونی رژیم بعثی صدامی، تمام توطئه‌های دشمنان برای ایجاد فتنه مذهبی و جنگ داخلی را با درایت و هوشیاری خود و هدایت عراقی‌ها ناکام بگذارد، دخالت‌های قدرت‌های غربی از جمله آمریکا نه‌تنها کمکی به حل بحران عراق نمی‌کند، بلکه می‌تواند سبب تشدید آن شود و بهانه خوبی به تروریست‌های تکفیری برای ادامه حضور خود در عراق بدهد.

به‌خلاف تلاش مقامات غربی و رژیم‌های مزدور عربی برای القای وجود جنگ داخلی و مذهبی در عراق، آنچه در عراق رخ داده، جنگ مذهبی میان شیعه و سنی نیست، بلکه جنگ میان ارتشی با پشتوانه عظیم حمایت‌های مرجعیت دینی آگاه و مردم گوش به فرمان مرجعیت با تروریست‌های متعصب و جاهل تکفیری و بازمانده‌های رژیم بعثی صدام است که هدف نهایی آنها برهم زدن ثبات و آرامش عراق و تجزیه آن در راستای اهداف نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل است.

عراق هرگز با دخالت آمریکا نمی‌تواند به ساحل آرامش و امنیت برسد،‌ بلکه راه‌حل بحران تحمیل شده بر ملت عراق تنها با همت و اراده همه قشرهای ملت اعم از شیعه و سنی و مسیحی با تبعیت از رهنمودهای مرجعیت عالی دینی و حلقه زدن آنها بر گرد نیروهای ارتش است تا هرچه زودتر عراق را از وجود غده سرطانی تکفیری و خائنان همسو با آنها پاکسازی کنند و صد البته بسیج عمومی در عراق در لبیک به فتوای مرجعیت برای جهاد با منادیان کفر و نفاق و کشتار و فتنه و رسیدن تعداد داوطلبان پیوستن به ارتش به بیش از سه میلیون نفر، امیدها را برای در هم پیچاندن هرچه سریع طومار تروریست‌های تکفیری وهابی و بقایای رژیم بعثی صدامی و بازگشت آرامش و امنیت به همه مناطق عراق با وجود حجم عظیم توطئه خارجی و خیانت برخی عناصر بعثی صدامی و کسانی که خواستار پیوستن عراق به اردوگاه آمریکا و صهیونیسم هستند،‌ افزایش داده است.

بنابراین تنها کسانی که می‌توانند به فتنه اخیر در عراق پایان دهند، دولت، ارتش و ملت این کشور تحت رهنمودهای مرجعیت دینی هوشیار است که پیش از این توانمندی و قدرت خود برای مهار فتنه‌ها و عبور عراق از گردنه‌های سخت را به اثبات رسانده بود و آمریکا و متحدانش هرگز دلسوز ملت‌های منطقه از جمله مردم عراق نیستند و تکفیری‌ها ابزار مهم آنها برای شعله‌ور کردن جنگ مذهبی در جهان  اسلام هستند.

انتهای پیام/خ ز/

مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۱:۱۷

30 Dec 2019