۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد مطلب : ۳۱۱۲۰
امام جمعه شهرستان بن:

مسير ولايت فقيه، همان مسير اباعبدلله الحسين (ع) است

امام جمعه شهرستان بن: راه ما را ولايت فقيه مشخص مي كند و اگر ولايت فقيه نداشته باشيم، استعمار بر ما رحم نخواهد كردو مسير ولايت فقيه، همان مسير اباعبدلله الحسين (ع) است.
مسير ولايت فقيه، همان مسير اباعبدلله الحسين (ع) است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در مراسم اجتماع بزرگ عزاداران روز عاشوراي حسيني در شهر بن گفت:  توجه به اهداف قيام عاشورا و مباني اسلام اصيل، و دقت در خشم همزمان ايادي استکبار از عزاداري اباعبدالله (ع) و ولايت فقيه، و چينش اهداف هر دو در کنار هم، نتيجه اي ندارد جز اينکه ولايت فقيه، اصلي است که ريشه در اسلام اصيل دارد و حتي دشمن هم به خوبي اين مطلب را فهميده است.

وي با تبيين اهداف قيام امام حسين (ع) عنوان کرد: جهل، بي اطلاعي و ناآگاهي مردم عاملي براي حکومت حاکمان فاسد بني اميه بر جامعه اسلامي شد.

امام جمعه شهر بن هدف بزرگ امام حسين (ع) از قيام و جنگ با يزد را احيا امر به معروف و نهي از منکر دانست و عنوان کرد: قيام امام حسين (ع) يک قيام حق‌طلبانه و اعتقادي به مباني اسلام براي مقابله با کفر، شرک، نفاق، ظلم و ستم بود و بر همين اساس، در مراسم عزاداري محرم، بايد اهداف و حقايق و رسالت امام حسين (ع) براي مردم بيان شود.

وي با اشاره به اينكه در صحراي كربلا همه امام حسين (عليه السلام) را نمي‌شناختند، ولي عليه ايشان شمشير كشيدند، ادامه داد: آنهايي كه عليه حجت خدا شمشير كشيدند، عاشق گناه بودند و حاضر به ترك گناه نبودند.

وي با تأكيد بر اينكه ولايت فقيه مظهر خوبي ها است، بيان داشت: اگر ولايت فقيه نباشد، در همه امور به مشكل برخورد مي کنيم.

وی با اشاره به اینکه راه ما را ولايت فقيه مشخص مي كند، گفت: اگر ولايت فقيه نداشته باشيم، استعمار بر ما رحم نخواهد كرد.

وي افزود: امام حسين (ع) هدف از قيام خويش را احياي دين جدشان رسول اکرم (ص) معرفي کرد و ديني که حکومت بر پايه دستورات الهي را بزرگ‌ترين ضامن اجراي احکام الهي در جامعه مي‌داند و در آن برهه زماني تصدي اداره آن به دست فرد فاسدي افتاده بود که نام مسلمان را بر خود حمل کرده بود اما طريق کفار را پي گرفته و به مقابله با امام حسين برخاست.

وی ادامه داد: لذا با اندک تأمل مي‌يابيم که پيروي و اطاعت بي‌چون و چراي فرامين ولايت فقيه تنها راه مقابله با توطئه‌هاي شوم دشمنان است و اگر همگان گوش به فرمان ولي زمان خويش باشند هرگز کربلاها در تاريخ تکرار نمي‌شوند و حسين‌بن‌علي‌ها به کربلاها کشانده نخواهند شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۶:۳۰

30 Dec 2019