۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۰۱۲۰
امام‌جمعه فارسان

دسترسي آسان به مسجد، نياز ضروري مؤمنان و نوجوانان ما است

امام‌جمعه فارسان گفت: دسترسي آسان به مسجد، نياز ضروري مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است. روحاني پرهيزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بيمارستان، روح و مايه‌ي حيات مسجد است.
دسترسي آسان به مسجد، نياز ضروري مؤمنان و نوجوانان ما است
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز روز جهاني مساجد يک روز مناسبتي در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران است. سي و يکم مردادماه (۳۱ مرداد) برابر با ۲۱ آگوست هرسال، روز جهاني مسجد نام‌گذاري شده است. مساجد از ديرباز در وحدت‌آفريني بين مسلمانان نقش مهمي ايفا کرده‌اند.

وي افزود: چنين نام‌گذاري باعث مي‌شود هرسال در چنين مناسبتي نگاه ويژه‌تري به مساجد به‌عنوان يکي از داشته‌هاي بزرگ‌ترين دين الهي داشته باشيم.

وي به سخنان مقام معظم رهبري در مورد نماز اشاره کرد و گفت: پديد آوردن هويتي به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدينه، در شمار زيباترين و پرمغزترين ابتکارهاي اسلام در آغاز تشکيل جامعه‌ي اسلامي است: خانه‌ي خدا و خانه‌ي مردم؛ خلوت اُنس باخدا و جلوت حشر با مردم، کانون ذکر و معراج معنوي و عرصه‌ي علم و جهاد و تدبير دنيوي؛ جايگاه عبادت و پايگاه سياست، دوگانه‌هاي به‌هم‌پيوسته‌اي است که تصوير مسجد اسلامي و فاصله‌ي آن با عبادتگاه‌هاي رايج اديان ديگر را نمايان مي‌سازد.

وي تصريح کرد: در مسجد اسلامي، شور و بهجت عبادت خالص بانشاط زندگي پاک و خردمندانه و سالم، در هم مي‌آميزد و فرد و جامعه را به طراز اسلامي آن نزديک مي‌کند. مسجد، مظهر آميختگي دنيا و آخرت و پيوستگي فرد و جامعه در ديدگاه و انديشه‌ي مکتب اسلام است.
 
وي اظهار داشت: امروز در ميان مساجد ما کم نيستند آن‌هايي که مي‌توانند نمائي از اين تصوير زيبا و شوق‌انگيز را به نمايش درآورند. حضور نسل جوان پاک‌نهاد ما و حضور روحانيون و معلمان آگاه و دلسوز، مسجدهايي را به‌درستي، کانون ذکر و عبادت و انديشه و معرفت ساخته و يادهاي عزيز و گران‌بها را در دل‌هاي ما برانگيخته است.

وي بيان داشت: ليکن تا اين وظيفه به تمام و کمال گزارده نشود، هيچ‌يک از ما نبايد و نمي‌توانيم خطري را که از کمبود مسجد يا ضعف و نارسائي مساجد، جامعه و جوانان و خانواده‌ها و نسل‌هاي آينده را تهديد مي‌کند، غافل بمانيم و خود را از برکات عظيمي که مسجدِ طراز اسلامي به کشور و نظام و مردم هديه مي‌کند، محروم سازيم.
 
 امام‌جمعه فارسان گفت: نخستين مطلب مهم، بناي مسجد و حضور روحاني شايسته در آن است. هم‌اکنون باوجود ده‌ها هزار مسجد در کشور، جاي هزاران مسجد ديگر در روستاها، شهرها، شهرک‌ها و مجتمع‌هاي مسکوني خالي است.

وي تصريح کرد: دسترسي آسان به مسجد، نياز ضروري مؤمنان و جوانان و نوجوانان ما است. روحاني پرهيزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد، همچون پزشک و پرستار در بيمارستان، روح و مايه‌ي حيات مسجد است.
 
وي گفت: امامان جماعت بايد آماده‌سازي خويش براي طبابت معنوي را وظيفه حتمي خود بدانند و مراکز رسيدگي به امور مساجد و حوزه‌هاي علميه در همه‌جا آنان را ياري دهند.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۵:۴۹

27 Dec 2019