۰
plusresetminus
برگزاري بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات نه تنها فرصتي براي عرضه آخرين دستآورد هاي فعالان رسانه اي کشور بود که رئيس جمهور از اين فرصت جهت رونمايي از آخرين اصطلاح هواشناسی در خصوص معرفي برجام استفاده کرد.
برجام برنامه ي بهبود اوضاع کشور يا آموزش اصطلاحات هواشناسي/ديگر پاي دويدن نداريم....
یادداشت روز جهانبین نیوز به نقل از  پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار بيست و دومين نمايشگاه مطبوعات کشور روز جمعه ۱۴ آبان ماه فعاليت خود را آغاز کرد و روز شنبه  ۱۵ آبان مراسم رسمي افتتاح اين نمايشگاه با حضور رئيس جمهور برگزار شد.

رئیس جمهور در مراسم افتتاح اين نمايشگاه بار ديگر به مساله برجام اشاره و از آن با عنوان هواي پاک ياد کرد و خطاب به مخاطبان گفت که شايسته است هواي پاک ايجاد شده را براي دويدن و ورزش استفاده کنيم.

اگرچه رئيس محترم جمهوري برجام را فرصتي براي دويدن مي داند اما....

پيش از اين رئيس محترم دولت يازدهم در اظهار نظري برجام را به خورشيد تابان و همچنين اير شتايان تشبيه کرده بود.

با توجه به تشبيهات رئيس جمهور در خصوص برجام و عناويني که ايشان براي اين برنامه بکار مي برند اين نکته در ذهن متبادر مي شود که به احتمال زياد قرار بوده است برجام در مورد هواشناسي و وضعيت جوي تغييراتي را ايجاد کند.

حال که مسئولان محترم و خصوصا رئيس جمهور گرامي براي برجام اسم ها و اصطلاحات هواشناسي انتخاب کرده اند لازم مي دانم مشکلاتي در اين زمينه که متاسفانه کشور با آنها درگير است را حضور عزيزان مطرح کنم.

اولين مشکل پديده گرد و غبارهايي است که همه ساله و با آغاز فصل گرما و کاهش بارندگي ها از مرزهاي غربي آسمان آبي کشورمان در معرض هجوم ريزگرده هايي قرار مي گيرد که نه عجله اي براي رفتن از آسمان کشور دارند و نه اجازه مي دهند هواي پاک خصوصا در استان ها و شهرهاي غربي کشور استنشاق شود و انبوه ريز گردها باعث مي شود چهره ي خورشي تابان بهار و تابستان ديده نشود.

ديگر مساله اي که کشور در زمينه هواشناسي با آن مواجه است و برجام نتوانسته مشکلي از آن حل کند پديده وارونگي هواست که با شروع روزهاي سرد سال و به جهت کاهش بارندگي ها آلاينده هاي صنعتي و گرد و غبار و دود اگزوز خودرو ها که در لايه هاي بالايي جو قرار گرفته اند به جهت وزن خود در فصول سرد سال در پائين ترين بخش از هواي شهر ها قرار مي گيرند و هواي شهرهاي بزرگ کشور ناپاک مي شود، اين مشکل هم مشکلي است که هواي پاک مورد توجه رئیس جمهور نتوانسته است آن را براي مردم حل کند.

ديگر مساله هواشناسي کمبود بارندگي هايي است که طي ۱۰ سال گذشته باعث خشکسالي شديد در کشور شده است و متاسفانه استان هايي همچون چهارمحال و بختياري که خود روزگاري چشمه جوشان ايران اسلامي بود در حال تبديل به کويري دائمي است و نه ابر شتابان، نه خورشيد تابان و نه هواي پاک نتوانسته است  اين مشکل را برطرف نمايد.

اگرچه برجام تا حدودي برکاتي داشت و به جمع کثيري از کساني که سنگ آمريکا را به سينه مي زدند ثابت کرد نه امريکا و نه هيچکدان از هم پيمانانش قابل اعتماد نيستند اما در پايان بايد نکته اي خدمت رئيس جمهور محترم عرض نمايم که آقاي رئيس جمهور اگرچه شما هوايي پاک براي گذر ابرهاي شتابان و درخشش خورشيد تابان فراهم کرده ايد اما مردم در اين شرايط اقتصادي ديگر تواني براي دويدن ندارند.

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۳:۴۹

11 Jan 2020