۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۳۳۶۵۰
بام ايران خبر گزارش مي دهد:

مسئولان گوش شنوای دغدغه‌های شب عید مردم باشند

یکی از مطالبات مردم کنترل گرانی بازار شب عید برای تهیه مایحتاج است که باید مدنظر مسئولان قرار گیرد.
مسئولان گوش شنوای دغدغه‌های شب عید مردم باشند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ایران خبر؛ خرید عید نوروز از سال‌های دور در میان ایرانیان باب بوده است و اکثر ما هزینه‌های زیادی را برای خرید لوازم و پوشاکی در بازارهای نوروز صرف می‌کنیم که گاهی پشیمانی به بار می‌آورد و همان طور که مردم در تکاپو خرید محصولات شب عید هستند بد نیست مسئولان نیز چاره‌ای برای مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیز بکنند و تا جایی که ما خبر داریم سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و... از ارگان‌هایی است که از دو ماه قبل از عید شروع به برنامه‌ریزی و جلسات متعددی می‌کنند که بتوانند با بهترین قیمت اجناس را به بازار عرضه کنند اما آیا این محصولات با قیمت‌های مناسب مردم را راضی نگه می‌دارد در اینجا بعد از گزارشات کامل درخصوص محصولاتی که در شب عید به بازار با همکاری مسئولین عرضه می‌شود مصاحباتی نیز با مردم در این خصوص گرفته شده که خواندن درد دل مردم خالی از لطف نیست.


خریداری ۱۲ هزار تن سیب و پرتقال به مناسبت شب عید

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۴۰۰ تُن سیب و بیش از ۸۰۰ تُن پرتقال خریداری و در سرخانه‌های استان نگهداری خواهند شد.

ذبیح الله غریب رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۹۵ غرفه در این استان برای خرید میوه شب عید راه‌اندازی شده است اظهار کرد: ۳۵ غرفه مختص تعاون روستایی است، توزیع میوه در شهرستان‌ها از ۲۴ اسفند و در مرکز استان از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌‌شود و ۱۰۰ ناظر بر نحوه توزیع میوه نظارت خواهند داشت.

وی از وجود یک میلیون و ۶۹۰ هزار قطعه مرغ در ۸۹ مرغداری استان خبر داد و گفت: به‌منظور تأمین گوشت مرغ شب عید یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه از آن‌ها آماده کشتار است.

غریب با اشاره به کشتار مرغ‌های بالای ۴۲ روز در تعدادی از مرغداری‌های استان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۲۰ هزار قطعه مرغ بالای ۴۲ روز در استان وجود دارد که این میزان معادل ۱۳۰۰ تُن گوشت است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، میزان ذخیره مرغ منجمد در استان را ۲۴۷ تُن گزارش کرد و گفت: تراکم مرغ به دلیل افزایش جوجه‌ریزی، بالا رفتن سن مرغ و بیماری آنفلوآنزا در استان وجود دارد و از همین‌‌رو توزیع مرغ منجمد از ۲۵ اسفند ماه در استان آغاز می‌شود.

غریب، میزان جوجه‌ریزی در استان را طی سال گذشته ۷۱۰ هزار قطعه اعلام کرد و گفت: امسال تعداد جوجه‌ریزی به یک میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه افزایش یافت.


هم‌زمان با ایام نوروز ۱۰۵ واحد صنفی در شهرستان شهرکرد دارای فروش فوق‌العاده هستند

سید نعیم امامی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تعداد واحدهای صنفی که در شهرستان شهرکرد دارای فروش فوق‌العاده هستند را ۱۰۵ واحد اعلام کرد و گفت: ۱۵ فروشگاه بزرگ استان نیز کالاهای خود را با تخفیف ۳۰ تا ۶۰ درصدی ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درخصوص نظارت بر تخلفات واحدهای صنفی، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ گروه گشت بازرسی و شعبه‌های سیار تعزیرات حکومتی از واحدهای صنفی استان نظارت می‌کنند. چنانچه واحدهای صنفی تا پایان هفته جاری براساس جدول توافقی با اتاق اصناف استان تخفیفات لازم را اعمال نکنند نمایشگاه بهاره در استان دایر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در دی و بهمن امسال ۳۱ گروه و ۶۰ قلم کالای مشمول تنظیم بازار در سطح استان ثبات قیمت داشت، در این مدت قیمت برنج طارم، ماهی قزل‌آلا، مرغ، ماست و لوبیا قرمز کاهش و قیمت تخم‌مرغ، نخود و پرتقال افزایش داشت ولی در حالت کلی شرایط بازار استان آرام و با ثبات بود.

میوه شب عید در چهارمحال و بختیاری از ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف عرضه می‌شود

جان محمد الهیاری مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع میوه در شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری از ۲۴ اسفند و در مرکز استان از ۲۵ اسفند امسال آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ ادامه می‌یابد.

مدیر تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۰ ناظر که برای جلوگیری از هرگونه تخلف در توزیع میوه شب عید در استان بر بازار نظارت می‌کنند.


مسئولین نظارت بیشتری بر روی بازار داشته باشند

اسحاقی یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با خبرنگار بام ایران خبر اظهار کرد: مسئولین باید نظارت بیشتری را بر روی بازار داشته باشند چراکه برخی از مغازه‌داران و به خصوص لباس‌فروشی‌ها نزدیک ایام عید که می‌شود محصولات خود را بالا می‌برند.

وی تصریح کرد: علاوه‌بر اینکه قیمت محصولات خود را بالا می‌برند کیفیت آن‌ها نیز به مرور پایین‌تر هم می‌آید.

وی با بیان اینکه اکثر محصولات در شهرکرد برچسب قیمت ندارند اذعان داشت: اگر بر روی محصولات از طرف بازرسین برچسب قیمت خورده شود بهتر است و خریدار با اطمینان بیشتر آن محصول را می‌خرد.

کیفیت و قیمت مناسب محصولات دغدغه این روزهای مردم

شریف‌پور یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با بام ایران خبر اظهار کرد: میوه شب عید در بازار هم به اندازه و هم با کیفیت عالی در بازار عرضه شود که مردم با رغبت بالا خریداری کنند.

وی تصریح کرد: میوه ها اگر قرار باشد مثل زمستان به بازار عرضه شود کیفیت خیلی خوبی نداشته و فکر می‌کنم مردم استقبال خوبی برای خرید آن‌ها نداشته باشند اما اگر همانند میوه‌های سال گذشته باشد کیفیت آن‌ها عالی بود و مشکلی برای خرید آن‌ها نیست.

وی با اشاره به اینکه تنوع در بازار خیلی پایین بوده است بیان داشت: نظارت بر اجناس خیلی کم است و چون نظارتی وجود ندارد هرکس هر میزان که بخواهد جنس خود را به فروش می‌رساند.

شریف‌پور یادآور شد: بنده به‌عنوان یک خانم خانه‌دار که دغدغه اعضاء خانواده را دارد نظرم این است که کنترل قیمت میوه‌جات و سبزیجات بیش از این‌ها باشد تا توان مردم برای خرید این‌ها افزایش پیدا کند.

وی افزود: سازمان بهداشت کشور تاکید زیادی برای افزایش میوه و سبزیجات در سبد خرید خانواده‌ها داشته و این در صورتی است که اکثر مردم توان خرید آن‌ها را ندارد و می‌طلبد مسئولین برای این خرید این محصولات فکری به حال مردم بکنند.


به گزارش بام ایران خبر؛ دغدغه همه مردم نبود نظارت، وجود اجناس بی‌کیفیت در بازار بوده که این امر عزم جدی مسئولان را می‌طلبد که در آینده نظارت بیشتری بر روی بازار و محصولات آن داشته باشند و این موضوع تنها برای یک مدت کوتاه نباشد بلکه در طول سال همه تلاش خود را بکنند که نوسان قیمت در بازار دیده نشود تا مردم با اطمینان بیشتر برای خرید به بازار روند نه اینکه برای یافتن اجناس ارزانتر بازار را متر کنند.

گزارش: مرضیه عالی پور هفشجانی

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۷:۱۱

29 Dec 2019