۰
plusresetminus
رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با رشد تکنولوژی و ارتباطات رو به رو هستیم؛ و باید برای پاسخ گویی و مقابله با جنگ نرم که درآینده بیشتر هم خواهد شد، آماده شویم.
چندین هزار ماهواره و سایت علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند/مصونیت خانواده‌های ما در خطر است/پرتاب گلوله های آتش دشمن از طریق فضای مجازی به
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام احمد سالک رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، در پاسخ به سوالی در خصوص وظایف رسانه و تهاجم فرهنگی اظهارداشت: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم با رشد تکنولوژی و ارتباطات رو به رو هستیم؛ و باید برای پاسخ گویی و مقابله با جنگ نرم که درآینده بیشتر هم خواهد شد، آماده شویم.

وی افزود: به تعبیر دیگر در آینده آن‌چیزی که حرف اول را خواهد زد فضای مجازی است و دشمنی‌ها و دوستی ها ، تخریب‌ها و گسترش فرهنگ اسلام هم در این جا رقم خواهد خورد. امروز دشمن گلوله آتش خود را از طریق فضای مجازی به داخل کشورهای اسلامی به ویژه در کشور ما وارد می‌کند.

سالک ضمن اشاره به مسئله استعمار فکری که هدف دشمنان است، تصریح کرد: اگر جامعه ما دچار استعمار فکری شود همه چیز را خواهد باخت. به تعبیر دیگر تلاش دستگاه دشمن در فضای مجازی اینست که ذهن آحاد جامعه‌دستکاری کرده و به ویژه نسل جوان ما و اعتقاداتشان را به کلی تغییر بدهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: چندین هزار ماهواره و سایت در حال حاضر بر علیه کشور ما فعالیت می‌کند و یک تهاجم فرهنگی را آغاز کرده‌اند که باعث نگرانی بسیاری از خانواده‌ها متدین شده است. 

                                           

وی در خصوص وظیفه دستگاه‌ها ذیربط به ویژه رسانه‌ها، یاد آور شد: ما باید گلوله ‌های خودمان را در زمین دشمن بندازیم و دشمن رابه خودشان مشغول کنیم که البته همه این‌ها نیازمند یک بررسی و برنامه جامع است. هنر رسانه برای این که اجتماع و شیرازه رسانه‌های دشمن را برهم بزند اینست که دشمن را باید به جان خودشان انداخت و این هم نیازمند یک دشمن شناسی خوب و همچنین شناخت کامل تجهیزات و محتوای کار آن رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای است.

سالک افزود: تیراندازی در فضای مجازی هک و ورود به اطلاعات دشمن از مهمترین مسائل است. یک لحظه غفلت در این فضا آثاری به مراتب بیشتر از جنگ سخت را پی خواهد داشت. لذا برای مقابله با آن باید چند نکته حائز اهمیت را در نظر گرفت. اولین نکته اینست که ما در جنگ تحمیلی توان، تجهیزات، ادوات، تعداد نیروی دشمن را می‌دیدیم و آثار آن هم طبیعتا قابل لمس بود ولی در جنگ نرم دشمنی دیده نمی‌شود و هرچه هست امواج و پشت پرده است.

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ نکته دوم اینست که مقابله با علت‌ها موفقیت بیشتری نسبت به مقابله با معلول دارد. مصونیت خانواده‌های ما در خطر است و لذا مسئولیت رسانه‌ها در این زمینه سنگین است.

سالک همچنین با اشاره به کلامی از مام علی(ع) که به مردم زمانش در خصوص مبارزه در زمان مناسب تذکر داده بود، گفت:‌ دشمن پشت در خانه‌های ما آمده است و باید هوشیار باشیم. حضرت امیر(ع) در 14 قرن پیش این سخن را می‌فرمایند و ما در ژوئن 67 اسرائیل این مسئله را می‌بینیم؛ زمانی که آن فلسطینی در خانه خودش نشسته بود و هوشیاری کامل را نداشت تا اینکه آن سرباز اسرائیلی وارد خانه‌اش شد و فرزندش را کشت و به همسرش تجاوز کرد و خودش را هم در آخر با گلوله‌ای از پا درآورد.

وی ادامه داد: اما امروزه در جنگ نرم این گونه نیست و دشمن با ظرافت خاصی پشت در خانه‌ها و اتاق‌های ما نفوذ پیدا کرده و ذهن فرد را با شبهات وهابیت و بهائیت درگیر کرده و فرد کم کم تسلیم افکار مسیحیت و زرتشت و .. می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به این که بنیان خانواده‌ها رو به نابودی است، اظهار داشت:‌ چرا رسانه‌های ما نباید پشت در خانه‌های هموطنانمان و دوستانمان باشد؟                          نکته بعد اینست که ما باید بتوانیم چیزی مانند گوگل یا یاهو بسازیم. نیروهای ما توان و استعداد بالایی دارند و می‌توانند چنین چیزی بسازند. ما باید بتوانیم آب باریکه‌ها را کنارهم جمع کنیم تا در نهایت به یک رود عظیم تبدیل شود.

                                                     

                                                     

سالک ادامه داد: وهابیت همین الان با برنامه‌ریزی وساخت فیلم های مختلف تاریخ صدر اسلام را تحریف کرده است و باید همیشه به این نکته توجه کرد که اگر دشمن در گذشته آن طرف مرز بود امروزه در داخل مرزها و بعضا در خانه‌ها حضور دارد و باید بسیار هوشیار بود.

وی با اشاره به قطع کردن ماهواره‌های مادر دیگر نقاط جهان، گفت: دشمن متوجه تاثیر انقلاب اسلامی و گسترش یافتن اسلام در جهان است و به همین دلیل دشمن جلوی پخش امواج ماهواره‌های ایران را گرفت. بنابراین اگر بتوانیم چنین برنامه‌ای بسازیم دنیا را تحت تاثیر خودمان قرار خواهیم داد و باید به این سمت هم برویم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: رسانه‌ها اگر هدفمند عمل نکنند به روزمرگی دچار می‌شوند. باید برنامه‌ریزی برای رشد و اعتلای کمی و کیفی در دستور کار رسانه ها قرار بگیرد. الان دشمن درصدد اینست که بگوید جمهوری اسلامی بعد از 35 سال ناکار‌آمد است و نوک پیکان هم به سمت روحانیت و شخص رهبری است در حالی که مهمتررین دستاورد انقلاب اسلامی همین ولایت فقیه است.

سالک با تاکید بر اینکه دشمن نقاط ضعف و قوت ما را به طور کامل شناخته‌ بیان داشت: امروز ما از نظر مکتب و اسلام استقرار پیدا کردیم. دشمن قرآن سوزی و تقدس زدایی و هرکاری که توانست را انجام داد ولی نتوانست اسلام را از بین ببرد؛ سیاست جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی و هدایت‌های رهبری نیز در دنیا استقرار پیدا کرده است. دلیل ان هم اینست که" بوش " وقتی خواست با این مذاکره کند، سه شرط حذف اصل 110 قانون اساسی و بسیج و سپاه رابیان کرد که نشانه اهمیت این سه مورد است.

                                                  

وی افزود: دشمنان ما در فضای رسانه‌ای وحدت تیتر دارند و ما نیز باید این مسئله را در میان رسانه‌های داخلی فعال کنیم . زمانی که امام از دنیا رفتند، همه تیتر زدنند که" خمینی رفت، انقلاب هم رفت". من در آن زمان در دهلی در سفارت خانه بودم و وقتی ساعت 8 شب رادیو ایران اعلام کرد که رهبر انقلاب به عنوان ولی فقیه انتخاب شدند موج جدیدی در جهان نسبت به ایران وحکومت جمهوری اسلامی راه افتاد و دشمنان مایوس شدند.

وی گفت: حیات ما بستگی به شناخت عقبه فرهنگی دارد و دشمن هم این را می‌داند و با تمام توان مشغول حذف کردن این عقبه فرهنگی است. کل حرکت رسانه‌ها باید مبنا داشته باشد و این همان حفظ ارزش‌ها است، و لذا باید جدی گرفته شود؛ باید ابتکار عمل را در بحث سایبری در دنیا رسانه‌های ارزشی ما به دست بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۰:۵۱

16 Feb 2020