۰
plusresetminus
امام جمعه شلمزار در جمع نماز گزاران شلمزاربا اشاره به مهمترين اتفاقات هفته گذشته از همه خواست نگاهي دقيق و عميق به اين وقايع داشته باشند.
عدم صلاحيت برخي نامزدهاي کانديداتوري مجلس شوراي اسلامي نبايد بهانه ي حمله به شوراي نگهبان شود/ اجراي برجام در حل مشکلات کشور موثر اما ناکافي
گزارش پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:
حجت الاسلام بازيار در جمع نمازگزاران نماز جمعه شلمزار و در خطبه اول نماز نکات مهمي در خصوص توجه به تقوا و همچنين نهاد خانواده را تبيين نمود.
وي گفت: تقوا کليد درستي، توشه قيامت و آزادي از هربندگي و نجات از هر تباهي است و تقوا به انسان زندگي معنوي مي بخشد.
امام جمعه شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار به دو اتفاق مهم اجراي برجام و همچنين نظر شوراي نگهبان در زمينه رد صلاحيت برخي کانديداهاي انتخاباتي اشاره کرد و از همگان خواست در رابطه با اين دو اتفاق با نگاهي دقيق و موشکافانه قضايا را بررسي کنند.
حجت الاسلام بازيار در خصوص رد صلاحيت برخي نامزدهاي کانديداتوري مجلس دهم گفت: برخي از رد صلاحيت شدگان با قبول نظر شوراي نگهبان از هياهو و جنجال پرهيز کردند اما برخي ديگر با وجود آنکه خود دليل رد صلاحيت شان را مي دانند و به اين واقف اند که شوراي نگهبان با دلايل موثق آنها را رد صلاحيت نموده است اما اعتراض به شوراي نگهبان را آغاز کرده اند.
امام جمعه شلمزار در پاخ به معترضان گفت: شما که عموان مي کنيد به اسلام التزام عملي داريد پس بايد به نظر شوراي نگهبان احترام بگزاريد چرا که در اين خصوصو در مورخ۱۸ خرداد ۱۳۶۰ امام خميني طي سخنان مهمي به اين مسئله اشاره کرده و اظهار داشتند «کساني که با مصوبات مجلس بعد از اينکه شوراي نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت مي‏‌کنند، اينها دانسته يا ندانسته با اسلام مخالفت مي‏‌کنند.

وي در ادامه افزود: امام خميني همچنين کساني که با راي اين شورا به مخالفت برخاسته‌ و بناي ناسازگاري و اعتراض سر مي‌دهند را مفسد في‌الارض ناميده و تاکيد کردند : "مجلس اگر راي داد و شوراي نگهبان هم آن راي را پذيرفت، هيچ‌کس حق ندارد يک کلمه راجع به اين بگويد. من نمي‌گويم راي خودش را نگويد؛ بگويد؛ راي خودش را بگويد؛ اما اگربخواهد فساد کند، به مردم بگويد که اين شوراي نگهبان کذا و اين مجلس کذا، اين فساد است و مفسد است يک همچو آدمي، تحت تعقيب مفسد في‌الارض بايد قرار بگيرد".
امام جمعه شلمزار در خصوص رد صلاحيت شدگان گفت: بعضي از افرادي که رد صلاحيت شدند دلداده به آمريکا هستند. ما نمي خواهيم دلداده به آمريکا وارد مجلس شود مردم هم نماينده دلداده به دشمن را نمي خواهند رهبر معظم در همين ديدار اخير با دست اندر کاران انتخابات فرمودند: مردم انسانهاى صالح را انتخاب کنند، کسى‏که وقتى در مسند نشست، خود را سپر مشکلات کشور قرار دهد و کشور را به دشمن نفروشد.
حجت الاسلام بازيار در ادامه به مساله اجراي برجام هم اشاره کرد و گفت: چند روزي است از اجراي برجام ميگذرد و هم رئيس جمهور به رهبري نامه نوشتند و اين اتفاق را تبريک گفتند و هم رهبري پاسخ دادند که در اين رابطه چند نکته در رابطه با اجراي برجام با استفاده از فرمايشات مقام معظم رهبري را لازم از بررسي کنيم.

۱- اجراي برجام و اصل مذاکرات يک شکستي براي دشمن بود و پيروزي براي ايران اسلامي امام اين پيروزي با مقاومت ملت ايران در مقابل تحريم‌هاي ظالمانه و عقب‌نشيني طرف‌هاي مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌اي و کوشش‌هاي همه دست‌اندرکاران مذاکرات حاصل شد

۲- فکر نکنيم برجام بدون هزينه بوده خير برجام هزينه هاي سنگيني هم داشته اما همانطور که رهبر معظم فرمودند: برجام حادثه مهم و بزرگى بود؛ نه اين‏که همه خواسته‏هاى ما برآورده شد، ولى همين مقدار که از خواسته ‏هاى جمهورى اسلامى برآورده شد، هيأت مذاکره‏کننده و وزير و رئيس جمهور زحمت کشيدند.

۳-فکر نکينم پس از برداشته شدن تحريمها اگر برداشته شود و تحريمهاي مشابه اعمال نشود مشکلات کشور رفع مي شود دولت مردان ما نه خود اين باور غلط را پيدا کنند و نها ين باور را به جامعه تزريق کنند. قبول کنيم که رفع مشکلات کشور به مديريت اقتصادي خوب ما بستگي دارد همانطور که امام خامنه اي فرمودند: " تحريمها برداشته شد؛ آيا مشکلات معيشت و سفره مردم حل خواهد شد؟ نه؛ من هم در اين دولت و هم در دولت قبل گفتم مشکلات اقتصادى ممکن است ۲۰ تا ۴۰ درصد مربوط به تحريمها باشد؛ بقيه مربوط است به ما. ما بايد درست عمل کنيم، برنامه و مديريت لازم است".

انتهاي پيام1020ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۱:۲۴

7 Jan 2020