:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> شایع‌ترین علل تنبلی چشم/ زمان‌ بررسی چشم کودکان | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۹۹۷۹
مسئول برنامه علمی کنگره اپتومتری ایران عنوان کرد؛

شایع‌ترین علل تنبلی چشم/ زمان‌ بررسی چشم کودکان

مسئول برنامه علمی بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران با اشاره به شایع‌ترین علت‌های تنبلی چشم، گفت: تشخیص و تدابیر به موقع درمانی مانع از کاهش ماندگاری ضعف بینایی در چشم کودکان می‌شود.
شایع‌ترین علل تنبلی چشم/ زمان‌ بررسی چشم کودکان
به گزارش جهانبین نیوز؛ مسعود خرمی نژاد در آستانه برگزاری علمی بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران، اظهارداشت: یک از محورهای کنگره سراسری اپتومتری امسال مباحث مرتبط با آمبلیوپی(تنبلی چشم) و نقایص دید دو چشمی است که در پنل‌های تخصصی، آخرین نتایج تحقیقات روز دنیا توسط اساتید و صاحب نظران این زمینه مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: بررسی تاثیر روش‌های درمانی متفاوت در کودکان آمبلیوپ و نیز بررسی اختلالات شایع دید دوچشمی و رویکردهای درمانی مناسب در این حیطه نیز از سرخط مباحثی است که در این کنگره سه روزه به بحث گذاشته می‌شود.

این اپتومتریست ادامه داد: آمبلیوپی یا تنبلی چشم نوعی کاهش بینایی در یک یا هر دو چشم است که یکی از شایع ترین علت‌های آن عدم تصحیح به موقع ضعف بینایی و عیوب انکساری چشم است که در دوران نوزادی و کودکی اتفاق می افتد. این عاضه متاسفانه غالبا بدون هیچ گونه علامتی است و در اکثر موارد والدین هیچ آگاهی از کاهش دید کودکشان ندارند.

وی بیان داشت: تشخیص به موقع تنبلی چشم باعث می‌شود تدابیر درمانی مناسب نظیر تجویز عینک و در صورت لزوم بستن چشمی که دید بهتری دارد، مانع از کاهش ماندگار ضعف بینایی در چشم کودکان شود.

مسئول برنامه علمی بیست و یکمین کنگره سراسری اپتومتری ایران تاکید کرد: به خانواده ها توصیه می شود که در سن ۶ ماهگی، دو ونیم سالگی و از ۴ سالگی تا قبل از سنین مدرسه هر سال برای بررسی وضعیت عیوب انکساری، تنبلی چشم و دید دوچشمی کودک به اپتومتریست یا چشم پزشک مراجعه کنند. نکته مهمی که باید خانواده ها در نظر داشته باشند، میزان شیوع بالای ضعف بینایی، تنبلی چشم و انحرافات چشمی در کودکانی که سابقه این مشکلات در یکی از اعضای خانواده های آنها مشاهده شده، است.

خرمی نژاد یادآور شد: همان مقدار که تشخیص به موقع ضعف بینایی و تجویز عینک مناسب در افرا حائز اهمیت است، انتخاب عدسی مناسب، ساخت و فیت دقیق عینک طبی نیز بسیار مهم به شمار می‌رود بنابراین یکی دیگر از محورهای اصلی کنگره سراسری انجمن علمی اپتومتری ایران مباحث مرتبط با تکنولوژی‌های جدید عدسی‌های طبی، کارگاه‌های تراش و ساخت مدرن عینک و در نهایت ارائه راهکارهای مناسب برای یک فیت مناسب عینک طبی است.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۶:۲۳

27 Dec 2019