۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۳۸۹۸۹
در چهارمحال و بختیاری:

بوته کني گياهان مرتعي ممنوع است

مدير کل منابع طبيعي و آبخيز داري چهارمحال و بختياري گفت: بوته کني گياهان مرنعي تا پايان فصل تابستان در چهارمحال و بختیاری ممنون مي باشد.
بوته کني گياهان مرتعي ممنوع است
 به گزارش جهانبین نیوز ؛ علي محمدي‌مقدم مدير کل منابع طبيعي و آبخيز داري چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر ؛ با بيان اينکه مراتع و دامنه‌هاي زاگرس در استان چهارمحال و بختياري، مهم‌ترين رويشگاه گونه‌هاي گياهي دارويي، خوراکي و صنعتي است گفت: بوته‌کني اين گياهان تا پايان فصل تابستان ممنوع مي‌باشد.

وي با اشاره به رويش ۸ هزار گونه گياهي نادر در ايران افزود: از اين ميزان يک هزار و ۳۰۰ گونه در چهارمحال و بختياري مي‌رويد که بيش از ۳۰۰ مورد آن را گياهان خوراکي و دارويي تشکيل مي‌دهد.

مديرکل منابع طبيعي و آبخيزداري چهارمحال و بختياري اضافه کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامي، هر نوع عمليات تخريب منابع طبيعي و يا بوته‌کني و حمل بدون مجوز گونه‌هاي مرتعي بويژه «کرفس کوهي» جرم است و برابر قانون و مقررات با متخلفين برخورد قضايي خواهد شد.

محمدي‌مقدم با بيان اينکه مشارکت در انتقال و توزيع گياهان مرتعي از جمله کرفس هم تخلف است ادامه داد: سالانه بخشي از مراتع چهارمحال و بختياري به دليل بهره برداري غير مجاز و غير اصولي تخريب مي‌شود.

۱۰ هزارگونه گياهي نادر در ايران رويش داردکه از اين تعداد هزار و ۵۰۰گونه درچهارمحال وبختياري رويش مي کنند.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۵:۵۶

2 Jan 2020