۰
plusresetminus
امروز در شرايطي که کشور از لحاظ اقتصادي دچار مشکلات عديده‌اي بوده، گردشگري مي‌تواند بعنوان يک منبع درآمد عظيم کمبودهاي زيادي را جبران کند. در سال‌هاي اخير مسئولين کشوري زيادي به شهرستان کوهرنگ سفر مي کنند و با ديدن جاذبه هاي طبيعي اين شهرستان قول‌هاي فراواني داده‌اند اما چنانچه از شهرستان خارج شوند فقط طعم کباب اين شهرستان را بيادشان مي‌ماند.
توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کوهرنگ چه زمانی انجام می‌شود؟/ چه کسی پاسخگوی گردشگران است؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، در سال‌هاي اخير مسئولين کشوري زيادي به شهرستان کوهرنگ سفر مي‌کنند و با ديدن جاذبه‌هاي طبيعي اين شهرستان قول‌هاي فراواني داده‌اند اما چنانچه از شهرستان خارج شوند فقط طعم کباب اين شهرستان را به يادشان مي‌ماند.

شهرستان کوهرنگ با داشتن بيش از 150 جاذبه طبيعي و خدادادي يکي از شهرستان‌هاي بي‌نظير کشور است و اگر بر روی آن سرمايه‌گذاري شود میتوان در حوزه گردشگری از آن بسیار بهره برد اما اين شهرستان حتی حداقل زيرساخت‌ها را هم برای رفاه حال گردشگران ندارد و از این موضوع رنج مي‌برد.

باتوجه به رشد و رونق صنعت گردشگري در چند سال اخير، توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري در کوهرنگ ضرورت دارد اما متاسفانه شهرستان کوهرنگ از داشتن ساده‌ترين امکانات ازجمله سرويس بهداشتي رنج مي‌برد.
 
در حوزه گردشگري اقتصاد، فرهنگ و اجتماع گردشگري را به اقتصاد مولد تبديل کرده به طوري که درون‌زايي، توليد، تکثر ارتباطات با اقتصادهاي کوچک و با فراگيري بالا از ويژگي‌هاي صنعت گردشگري محسوب مي‌شود که براي بهره‌برداري از اين صنعت نوپا توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري ضرورت دارد.
 
همچنان که مقام معظم رهبري، تاکيد زيادي بر اقتصاد مقاومتي دارد، توريسم فرهنگي، بوم‌گردي، تورهاي عشايري، توريسم ورزشي، تورهاي آب‌درماني، صنايع دستي و جاذبه‌هاي بکر طبيعي ازجمله موارد گردشگري مطرح در شهرستان هستند و روستاهاي هدف گردشگري با محصولات توليدي کشاورزي و دامپروري نيز مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي قرار گرفتند که براي بهره‌برداري از اين توريست‌ها توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري ازجمله راه و اقامت‌گاه بسيار مهم است و مي‌تواند تاثير مثبتي در درآمد زايي و پويايي اقتصاد داشته باشد.
 
نبود برنامه جامع در هيچ يک از سطوح ملي، استاني و شهرستاني، عدم آشنايي گردشگران با جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان، نبود زيرساخت، عدم توزيع مناسب سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و نازيبايي سيماي شهري، نبود پرسنل آموزش ديده در مراکز گردشگري و عدم اختيارات کافي در مديريت ازجمله مشکلات بخش گردشگري است.
 
طبيعت بکر و تنوع بالا، جذابيت جريان زندگي عشايري، راه‌اندازي بازارچه صنايع دستي و وجود کارگاه‌هاي لباس محلي و نمدبافي در سطح شهرستان تاثير بسزايي در جذب توريست دارد که در اين راستا توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري من جمله راه و زيرساخت‌ها بسيار حايز اهميت است.
 
باور ما اين است که تا گردشگري داخلي توسعه پيدا نکند، عملا يک مقصد مطرح براي گردشگران خارجي باشيم.

بنابراين در مجموع بايد توسعه گردشکري ما از محور گردشگري داخلي به وجود آيد.
 
اگر گردشگري داخلي توسعه پيدا کند، افرادي که در همين آب و خاک و با همين ارزش‌ها زندگي مي‌کنند جذب شده و آسيب‌ها کمتر مي‌شود.

باتوجه به اينکه شهرستان کوهرنگ همواره ميزبان گردشگران خارجي است، معمولا گردشگران خارجي چون مقاصد مختلف را تجربه مي‌کنند به دنبال کيفيت برتر هستند و ما مي‌دانيم که به لحاظ زيرساختي، کشور ما هنوز به آمادگي و استانداردها دست پيدا نکرده است.

بنابراين گردشگران داخلي ما که استانداردها و انتظارات پايين‌تري دارند با کمبودها آشنا هستند، در نتيجه راحت‌تر مي‌توان رضايتشان را جلب کرد و عدم  رضايت کم‌تري وجود خواهد داشت.

یادداشت از همت بدري کوهرنگ

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۷:۵۴

19 Jan 2020