۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۳۶۲۷۹
کارشناس و منتقد سینما:

جفای بزرگی به " ماجرای نیمروز" در جشن خانه سینما صورت گرفت

کارشناس و منتقد سینما با ابراز تاسف از جفای بزرگی که در حق فیلم ارزشمند" ماجرای نیمروز" در جشن اخیر خانه سینما صورت گرفت، تصریح کرد: متاسفانه برخی فیلمسازان کشور متاثر از جشنواره ها و جریان های خارجی، خط ضد ملی را در آثار خود دنبال می کنند.
جفای بزرگی به " ماجرای نیمروز" در جشن خانه سینما صورت گرفت
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی آتش زر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی انقلاب نیوز با اشاره به بی مهری صورت گرفته به فیلم ارزشمند ماجرای نیمروز در جشن خانه سینما اظهار داشت: این بی مهری در حالی است که بسیاری از کارشناسان و منتقدان سینما اذعان دارند به این که این فیلم از جمله های کارهای حرفه ای و خوش ساخت و پرمحتوایی است که واجد عناصر لازم سینمایی و جذاب برای مردم و منتقدان می باشد.

وی افزود: حتی با این که کارگردان فیلم، محمد حسین مهدویان در آثار دیگر خود نیز موفق بوده اما در بین کارهای ایشان، ساخت فیلم ماجرای نیمروز یک موفقیت مضاعفی برای ایشان به شمار می رود چه آن که هم از حیث مضمون و محتوا و هم فرم ، یک اثر درخشان و قابل توجه می باشد.

جفا در حق فیلم پرمحتوا و خوش ساخت" ماجرای نیمروز"

این منتقد و تحلیلگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: البته ما در ژانر فیلم های سیاسی ، شاهد ساخت و نمایش آثار متعددی بوده ایم اما این که فیلمی وارد فضای سیاسی شده و بتواند بر آن عناصر اصلی داستانی و واقعه تاریخی تمرکز کرده و واقع گرایانه و درست به بیان قصه بپردازد، نادر بوده و این در حالی است که در این اثر تحمل دیدگاه های متفاوت و گاه متناقض ازجمله نقاط قوت آن محسوب می شود.

وی گفت: متاسفانه در دوره ای از حیات سینمای بعد از پیروزی انقلاب، حتی در اوایل آن به خصوص سال های پس از جنگ تحمیلی، یک جریانی به صورت هدایت شده و یا غیرمستقیم با تاییداتی که از جشنواره های جهانی نسبت به آن صورت گرفت و می گیرد، به قضاوت فیلم ها و آثار پرداخته که یکی از نتایج آن را در بی مهری کامل به فیلم ارزشمند ماجرای نیمروز در جشن اخیر خانه سینما مشاهده کردیم.

سینمای یأس آلود و سیاه نما با حمایت مسئولان!

آتش زر ادامه داد: متاسفانه برخی فیلمسازان کشور متاثر از همین فضا، خط ضد ملی را دنبال می کنند که در آن ضمن سیاه نمایی ، سینمای یأس و نااُمیدی که بعد از انقلاب شکل گرفت را دنبال کرده و بعضاً مورد حمایت مسئولان نیز قرار می گیرند.

وی گفت: واقعیت این است که به خصوص در انجمن سینمای جوانان کشور فضایی شکل گرفت که جوانان مستعد سینمای ما به سمت یاس نگاری و سیاه نمایی اجتماعی در فیلم های خود حرکت کنند و این ها از سویی به نوعی جلوی اُمید مردم و ذات سینما که سرگرمی است را می گرفتند به طوری که حتی این قبیل آثار، فیلم هایی که می توانست حاوی انتقاد سازنده و هشدار آمیز به مردم و مسئولان باشد را نیز به محاق بُرد به این معنا که نگاه یاس زده و غرض آلود موجب شد که فضای سالم نقد اجتماعی مجال بسیار تنگی داشته باشد و در جشن اخیر خانه سینما ما این را به عینه دیدیم.

وزارت ارشاد جلوی آدم کوتوله های سینما را بگیرد

این منتقد سینما همچنین ابراز داشت: جالب این که کسانی که به امثال فیلم ماجرای نیمروز، انگ سفارشی بودن را می زدند، خودشان در دام سیاست بازی اُفتاده و تقلیدی دست چندم از برخی فیلم های غربی و اروپایی داشتند که بعضاً از جاهایی نیز حمایت می شدند.

وی تصریح کرد: آنچه مورد انتظار است این که وزارت ارشاد باید نظارت درستی به این جریانات داشته و مانع از آن شود که آدم کوتوله ها در سینما بخواهند با حمایت برخی زمینه های مافیایی، در سطح ملی حمایت شده و بعد فیلم های نامناسب با اهداف ملی تولید و پخش کنند چه آن که در این صورت جفای بزرگی به سینمای کشور صورت می گیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۶:۰۰

5 Jan 2020