۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۸۳۵۹
در شهرستان سامان/

گذر رودخانه زاينده‌رود از شهرستان سامان بستر توسعه گردشگري

فرماندار سامان گفت: گذر رودخانه زاينده‌رود از شهرستان سامان موجب توسعه گردشگري در اين منطقه شده است و اين منطقه را يکي از مهم‌ترين مناطق گردشگري کشور تبديل کرده است.
گذر رودخانه زاينده‌رود از شهرستان سامان بستر توسعه گردشگري
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سامان ما، چهارمحال و بختياري استاني کوچک و با ظرفيت‌هاي بسيار است که جاذبه‌هاي گردشگري و آب و هواي خنک سرآمد ظرفيت‌هاي اين استان به شمار مي‌رود.

همزمان با فرارسيدن ارديبهشت‌ماه و آغاز آب شدن برف‌ها در «زردکوه» رودخانه زاينده‌رود خروشان‌تر از گذشته شده و امکان‌ قايق‌سواري بر روي آب‌هاي خروشان براي ورزشکاران فراهم شده است.

آب‌ و هواي خنک و با طراوت همه‌ساله مسافران بسياري را در طول بهار و تابستان به استان چهارمحال و بختياري مي‌کشاند.

شهرستان «سامان» در چهارمحال و بختياري به‌ واسطه گذر زاينده‌رود از اين شهرستان زيباترين نقطه گردشگري اين استان در فصل بهار به شمار مي‌رود که مسافران و گردشگران بسياري را هرساله راهي اين شهرستان مي‌کند.

رودخانه زاينده‌رود در چهارمحال و بختياري يکي از زيباترين رودخانه‌هاي اين استان است که هم‌اکنون در فصل بهار در کنار طبيعت سرسبز اطراف خود زيبايي خاصي پيداکرده است.

آب شدن برف‌ها در ارتفاعات اين استان ازجمله زردکوه موجب افزايش آب رودخانه شده و اين رودخانه خروشان‌تر از گذشته شده است.

تنها در این استان با توجه به وجود رودخانه زاینده‌رود امکان رفتينگ وجود دارد چراکه آب رودخانه پس از گذر از چهارمحال و بختیاری شدت و جريان خود را از دست مي‌دهد.

فرماندار سامان گفت: شهرستان سامان قابليت بالايي در حوزه گردشگري دارد.

سعيد صالحي اردلي عنوان کرد: گذر رودخانه زاينده‌رود از شهرستان سامان موجب توسعه گردشگري در اين منطقه شده و اين منطقه را به يکي از مهم‌ترين مناطق گردشگري کشور تبديل کرده است.

وي افزود: مشاهده زيبايي واقعي رودخانه زاينده‌رود در شهرستان سامان چهارمحال و بختياري امکان‌پذير است.

فرماندار شهرستان سامان اظهار داشت: وجود رودخانه زاينده‌رود زمينه را براي انجام ورزش‌هاي آبي ازجمله رفتينگ فراهم کرده است که اين مهم موجب اشتغال بسياري از جوانان منطقه شده است.

سعيد صالحي يادآور شد: باتوجه به قابليت گردشگري شهرستان سامان، رشته قايق‌راني به جذابيت اين شهرستان افزوده است که اين مهم زمينه ورود مسافر و گردشگر را به منطقه افزايش داده است.

معرفي و اطلاع‌رساني ظرفيت‌هاي گردشگري و ورزشي چهارمحال و بختياري نقش مهم و بسزايي در توسعه منطقه دارد که اين مهم بايد مورد توجه بيشتر مسئولان واقع شود.

ورزش رفتينگ، ورزش خاصي است که نياز به رودخانه دارد و وجود رودخانه‌هاي فراوان در چهارمحال و بختياري از جمله زاينده‌رود، کارون، بازفت، بهشت‌آباد و… زمينه را براي توسعه اين ورزش فراهم کرده است که اين امر مي‌تواند زمينه توسعه و پيشرفت استان را فراهم کند و اشتغال قابل توجهي در استان چهارمحال و بختياري ايجاد کند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱ س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۲:۱۷

26 Dec 2019