۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۲۴۰۹
سرپرست دانشگاه شهرکرد:

جايگزينی اقتصاد دانش بنيان به جاي اقتصاد نفتي راه توسعه استان است

سرپرست دانشگاه شهرکرد گفت: امروز الگوي اقتصاد دنيار از اقتصاد نفتي به اقتصاد دانش بنيان تغيير يافته است که با تقويت و بومي سازي آن در استان مي توانيم به توسعه استان کمک کنيم.
جايگزينی اقتصاد دانش بنيان به جاي اقتصاد نفتي راه توسعه استان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، دکتر شامحمدي رئیس دانشگاه شهرکرد در همايش تدبير در توسعه استان چهار محال و بختياري گفت : با حمايت هاي صد در صدي استاندار، مسئولين استان و به خصوص امام جمعه شهرکرد دانشگاه شهرکرد موفق به برگزاري همايش تدبير در توسعه استان چهارمحال و بختياري شد.

وي به عبور دنيا از اقتصاد نفتي به اقتصاد دانش بنيان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: يونسکو اعلام کرده است که با افزايش دماي کره زمين دچار کاهش و افت توليد مي شويم که اگر آن را در کنار افزايش جمعيت کنترل نکنيم در آينده شاهد کمبود انرژي و غذا و آب خواهيم بود که در نتيجه بار توليد بر دوش کارآفرينان و جوانان خواهد افتاد.

وي به گزارش يونسکو در مورد تغيير اقليم آب و هوايي اشاره و تصريح نمود: تغيير اقليم در استان ما به وضوح ديده مي شود که اين تغيير باعث کم شدن آب سفره هاي زير زميني شده است، که از آسيب هاي آن مي توان به مهاجرت جوانان کارآمد به مناطق ديگر تاکيد کرد.

وي استان چهارمحال و بختياري را داراي ۸ موسسه عالي و ۵۰ هزار دانشجو دانست و گفت: براي توسعه استان با برنامه ريزي این همايش ۲۴۰ مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شد.


انتهای خبر/1024ج/550 الف
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۳:۵۲

8 Jan 2020