۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۳۱۳۹

سد خاکی "دره باباعلی" ، اولین سد خاکی شهرستان سامان افتتاح شد

سد خاکی دره باباعلی با هدف جلوگیری از ورود رسوبات به رودخانه زاینده رود افتتاح شد.
سد خاکی "دره باباعلی" ، اولین سد خاکی شهرستان سامان افتتاح شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما، مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سامان در  این مراسم افتتاحیه با بیان اینکه سد خاکی( بند سنگی و ملاتی)" دره بابا علی" با هدف جلوگیری از ورود رسوبات به رودخانه زاینده رود احداث شده است، اظهار داشت: این سد خاکی از فرسایش خاک در کنار آبراه ها جلوگیری می کند و در مواقع سیلاب، سیل را کنترل و از همه مهم تر، از نفوذ رسوبات به رودخانه زاینده رود جلوگیری می کند.

بهمن قاسمی با بیان اینکه آبخیزداری، ضامن احیاء پوشش گیاهی در جامعه است، بیان داشت: این بند سنگ ملاتی در مسیر دره باباعلی کاهکش احداث شده است.

وی اذعان داشت: این سد اولین سد خاکی در شهرستان سامان است و به امتداد این سد چهار سد دیگر به طول یک کیلومتر تا یک و نیم کیلومتر احداث می شود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سامان با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه ۸۰۰ میلیون ریال بوده است، اظهار داشت: حجم عملیات حفاری و ساخت سد،  ۶۰۰ متر مکعب است.

وی با بیان اینکه حجم بتن شماره یک ۲۵ متر مکعب و حجم بتن شماره دو ۱۱هم  متر مکعب بوده است، بیان داشت: عملیات خاکبرداری بند یک ۶۷ کیلومتر و عملیایت خاکبرداری بند دو ۷۰ متر مکعب بوده است.

قاسمی با بیان اینکه عملیات سنگ کاری بند یک ۳۳۱ متر مکعب و عملیات سنگ کاری بند دو ۲۵۹ متر مکعب بوده است، اذعان داشت: نما سازی بند یک ۱۵۷ متر مربع و نماسازی بند دو ۲۰۱ متر مربع بوده است.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۱:۴۶

16 Jan 2020