۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۲۰۵۱۹

واکنش دانشجویان به اتفاقات تاسف بار شورای عالی انقلاب

پس از خبرهای منتشر شده پیرامون اتفاقات اخیر جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشجویان در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس و اعضای این شورا تاکید کردند: «فقط همین مانده که رئیس‌جمهور منتقدان را به جرم انتقاد تنبیه نماید».
واکنش دانشجویان به اتفاقات تاسف بار شورای عالی انقلاب
به گزارش جهانبین نیوز؛ در بخشی از نامه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران آمده است: آیا یک فرد منصف و آزاده در میان شما نیست که علیه این اقدام ساختار شکنانه رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی موضعی مردانه بگیرد؟! آیا اینگونه پنداشته اید که دولت این آقایان، دولت مادام العمر است که لب به سکوت بسته اید و اینگونه تغافل می کنید؟!

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر روحانی
رئیس محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی
آقایان و خانم ها
اعضای محترم شورایعالی انقلاب فرهنگی

با سلام و احترام
همانگونه که مستحضرید، اتفاقات جلسه گذشته شورایعالی انقلاب فرهنگی و رفتار تنش زای رئیس شورا در جلسه مذکور، این روزها نقل محافل رسانه ای و فرهنگی است و اظهار نظرهای مختلف و بعضا متناقضی از سوی افراد مختلف و حتی دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی بیان گردیده که بر ابهامات افزوده است.

بر این اساس، وظیفه خود می دانیم نکاتی را خدمت شما متذکر شویم:

۱- بر اساس تحقیقات و بررسی های بعمل آمده از سوی افراد موثق و مطلع که عضو شورا و حاضر در جلسه بودند، برای ما دانشجویان مسجل شده که سخنان و رفتارهای نابهنجار و تأسف باری از سوی آقای رئیس جمهور در این جلسه اتفاق افتاده و قهر، عصبانیت و ترک جلسه شورا - بدون اعلام رسمی پایان جلسه- توسط ایشان رخ داده است و این اخبار صحت دارد.

حال جای تأسف و تعجب است که چگونه دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی و برخی اعضاء آن، سعی در عادی سازی و وارونه جلوه دادن موضوع دارند و به کتمان حقیقت روی آورده اند.

دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی و آقایانی که می گویند همه چیز عادی بوده، قهر و عصبانیت آقای رئیس جمهور صحت ندارد و ایشان جلسه را ترک نکرده اند، توضیح دهند که ریشه این همه حاشیه سازی و اخبار و حرف و حدیث ها چیست؟ چرا دبیرخانه شورا و افرادی که حاضر در جلسه بودند، حقیقت را بیان نمی کنند؟ لااقل حالا که حقیقت را بیان نمی کنند، چه لزومی دارد خلاف آن را در مصاحبه ها و اطلاعیه ها اعلام کنند!

۲- ریشه عصبانیت و پرخاشگری آقای رئیس جمهور، انتقادات مطرح شده در شورا نسبت به عملکرد وزارت خارجه و شخص آقای ظریف به ویژه در ماجراهای اخیر فرانسه و هتک حرمت پیامبر اعظم(ص) است که البته در بخش دیگری از جلسه و در خلال طرح موضوع انتخاب یکی از رؤسای دانشگاه ها رخ داده است.


از آقای رئیس جمهور بایستی پرسید که آیا یک انتقاد غیرعلنی و غیر رسانه ای، آنهم در موضوعی مانند توهین به پیامبر اعظم(ص)، اینقدر جای عصبانیت و ناراحتی دارد؟! آیا برخورداری رئیس عالی ترین نهاد فرهنگی کشور از سعه صدر و تحمل انتقاد، انتظار زیاد و نابجایی است؟! آیا این جنجال و این عصبیت در ادامه همان رویکرد آقای روحانی در بی سواد خواندن، تازه به دوران رسیده بودن، بی شناسنامه بودن و به جهنم حواله کردن منتقدان است؟!

۳- و اما رفتارهای اخیر آقای ظریف همچنان جای تأمل، بررسی و نقد دارد. بایستی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آقای دکتر ظریف که چندین سال سابقه حضور در دستگاه دیپلماسی را دارند، آیا به این مسئله واقف اند که پیام و تبعات رفتار اخیرشان در موضوع هتک حرمت رسول الله(ص) توسط نشریه فرانسوی و یا نمایش مضحک پیاده روی با شیطان بزرگ چیست؟ چرا دولت یازدهم می خواهد ناکامی ها و ناکارامدی های خود در تحقق وعده های انتخاباتی سال ۹۲ - به ویژه در عرصه اقتصادی- را با برگزاری شوهای به ظاهر دیپلماتیک جبران نماید؟


کیست که نداند هدف نمایشنامه پیاده روی آقای ظریف با آقای کری، قبح شکنی جنایت های شیطان بزرگ است و شوربختانه بایستی گفت که وزیر خارجه کشورمان در این حرکت عزت خود، دولت و ملت ایران را لگدمال کرد. آیا پاسخ شلیک موشک ناو آمریکایی به هواپیمای ایرباس مسافربری ایران، نمایش این پیاده روی عاشقانه بود؟! آیا پاسخ جنایت کشتار صدها هزار نفر جوانان ایران به آمریکا این بود؟! آیا پاسخ جنایت های آمریکا علیه بشریت و مسلمانان این بود؟!

ما اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران، ضمن تقبیح و اظهار تأسف عمیق از حرکات غیرانقلابی و خلاف عزت ملی وزیر خارجه و تأسف بیشتر از حمایت توأم با خشم، قهر و عصبانیت آقای رئیس جمهور از رفتار ایشان، این بار اعضاء شورایعالی انقلاب فرهنگی را مخاطب قرار می دهیم که :«آقایان و خانم ها؛ این تذهبون»

آیا یک فرد منصف و آزاده در میان شما نیست که علیه این اقدام ساختار شکنانه رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی موضعی مردانه بگیرد؟! آیا اینگونه پنداشته اید که دولت این آقایان، دولت مادام العمر است که لب به سکوت بسته اید و اینگونه تغافل می کنید؟!

دیگر باید چه اتفاقی بیافتد که شما آقایان و خانم ها به خود بیائید؟! فقط همین مانده که رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای شورا را به خاطر اظهار نظرشان تنبیه نماید تا شاید شما اعتراضی آزادانه بنمائید.

شما را به خدای خود و وجدانتان وامیگذاریم و انتظار داریم، یک نفر، فقط یک نفر از شما بیاید و حقایق آن جلسه را برای دانشجویان و مردم بازگو کند.

والسلام علیکم و رحمه الله
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
مرجع : خبرنامه دانشجویان ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۷:۱۶

1 Jan 2020