۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۱۷۶۴۹

اینترنت ارزان می‌شود

جلسه مشترک وزیر ارتباطات با شرکت‌های ارائه کننده خدمات اینترنتی و اپراتورهای ثابت و سیار با تأکید بر کاهش قیمت اینترنت برگزار شد.
اینترنت ارزان می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، جلسه مشترک وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مدیران شرکت‌های انتقال‌ داده‌ها (PAP) و اپراتورهای ارتباطات ثابت و سیار روز شنبه با موضوع "توسعه خدمات محتوایی و حمایت از تولید محتوا در داخل کشور" برگزار شد.

در این جلسه که اکثر بازیگران تأثیرگذار در حمایت از تولید محتوا حضور داشتند، کاهش قیمت اینترنت براساس تولید محتوای داخلی مورد تأکید قرار گرفت.

تعدادی از شرکت‌های ندا (PAP) از کاهش قیمت اینترنت بر مبنای محتوای میزبانی‌ها (هاست) داخل کشور خبر دادند و وزیر ارتباطات نیز با حمایت از این اقدام، خواستار کاهش قیمت ارائه خدمات اینترنتی بر روی محتواهای تولید شده در داخل کشور شد.

در حال حاضر ۴۰ درصد تولید محتوای مورد استفاده کشور بر روی هاست‌های داخلی قرار دارد که براساس نتیجه حاصل از این جلسه، ترتیبی اتخاذ خواهد شد که ارائه خدمات اینترنتی برای استفاده از این بخش از محتوا با قیمت ارزان‌تری صورت گیرد.

در همین حال به نظر می‌رسد در کنار شاخص‌های کمی اشاره شده در پیش‌نویس طرح ساماندهی پروانه‌های PAP، PSTN، ISDP و ISP که اخیراً توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است، برای تمدید پروانه‌های این گروه از شرکت‌ها، شاخص‌های کیفی مانند ایجاد بستر مناسب برای استفاده ارزان‌تر از تولید محتوای داخل کشور ملاک عمل قرار گیرد.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۸:۲۷

17 Jan 2020