۰
plusresetminus
اگر بتوانيم روحيات و فرهنگ بسيجي را که همان ازخود گذشتگي و ايثار است را در اقتصاد مقاومتي اجرا کنيم قطعا مشکلات ما حل خواهد شد.
وابستگي بازار به نتيجه مذاکرات هسته اي ضعف بزرگی است/ لازمه اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي تقويت روحيه بسيجي در اقتصاد کشور است
به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، سيدمحمدتقي غضنفري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته  شهر بن ضمن دعوت مردم به تقواي الهي گفت: انس با قرآن مي تواند ملکه تقوا را در انسان نهادينه کند.

غضنفري افزود: ايمان به رسول خدا و ائمه اطهار (س) لازمه ايمان به خداوند است و اگر کسي خداوند متعال را قبول داشته باشد اما منکر جانشين او و جانشينِ جانشينان او شود دچار کج فهمي و انحراف شده است.

وي مساله ولايت فقيه را در جامعه امروز مساله اي جدايي ناپذير از ايمان به خدا دانست و گفت: کساني که امروزه ولايت فقيه را که توسط خبرگاني فقيه انتخاب مي شود منکر مي داند ايمان واقعي به خدا و رسول خدا ندارد.


وي افزود: عبور از تاريکي ها نيازمند نوري صحيح و کافي است و ائمه اطهار (س) نوري هستند که با ايمان به آن ها دچار خسران و نابودي نخواهيم شد.


غضنفري در ادامه خطبه ها به ويژگي هاي بسيج پرداخت و گفت: بسيج سياسي است اما سياسي باز نيست، افرادي که سياست را مختص سياسي کاران مي دانند و اعتقاد دارند و مي گويند نبايد عموم مردم سياسي باشند تفکري غلط و بيهوده دارند چرا که اميرالمومنين علي (ع) سايست مدار بود.


غضنفري حکومت امام علي (ع) را يکي از اهداف و آرمانهاي بشريت دانست و گفت: امام علي (ع) چون فردي سياسي بود و برخلاف معاويه که فردي دغل باز بود با وجود گذشت ۱۳۰۰سال از حکومت امام علي (ع) و با وجود محدود بودن دوران حکومت ايشان همه بشريت به دنبال تحقق حکومتي همچون حکومت اميرالمونين علي(ع) است.

وي تدين و بابصيرت بودن و پرهيز از خرافات ، ازخود راضي نبودن ،روحيه جهادي و ايثار داشتن را از ديگر ويژگي ها و شاخصه هاي بسيج عنوان کرد و گفت: اين ويژگي ها سبب ماندگاري بسيج پس از پيروزي انقلاب اسلامي شده است.

غضنفري جذب حداکثري را از ديگر اهداف بسيج است و گفت: آنچه حائز اهميت است جذب به هرقيمتي و با زيرپاگذاشتن اصول جز اين اهداف نيست.

وي حضور بسيجيان درامور مساجد امري حياتي مطرح کرد و گفت : پايگاه هاي بسيج ما بايد در مساجد باشند و با برگزاري حلقه هاي صالحين مردم را به مسجد جذب کنند.

غضنفري خطوط تعيين شده توسط مقام معظم رهبري براي مذاکرات انرژي هسته اي را جزئي از مطالبات مردم دانست و گفت: طبق فرمايشان امام خامنه اي محورها وخطوطي بايد براي مذاکره کنندگان تعيين شود که از جمله آن ها ادامه تحقيقات و توسعه و پيشرفت آن در مباحث هسته اي است.

وي علت طولاني شدن مذاکرات را جديت مذاکره کنندگان ايراني دانست و گفت: اگر مسئولين ايراني ما در اين امر مي خواستند کوتاه بيايند تاکنون مذاکرات تمام شده بود اما دفاع از حقوق ايرانيان از اولويت هاي کاري مذاکره کنندگان است.

غضنفري با تاکيد بر اينکه مرتبط کردن نتيجه مذاکرات بر روند بازار کشور فکري باطل است، گفت: اگر بازار کشور با آن همه عظمت نگاهش به نتيجه مذاکرات باشد بايد براي بازار کشور تاسف خورد.

وي افزود: حل مشکلات ما در گرو مذاکرات هسته اي نيست بله بايد در اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي مشکلات را حل کرد.

غضنفري مهم ترين مشخصه هاي اقتصاد مقاومتي را ايجاد تحرک و پويايي و استفاده از ظرفيت نيروهاي داخلي عنوان کرد و افزود: يکي از راه هاي حل مشکلات اقتصادي کشور کاهش وابستگي شديد اقتصاد به نفت و ايجاد روحيه جهادي و مردم محوري در اقتصاد مقاومتي است.

وي حاکم شدن روحيه بسيجي در اقتصاد مقاومتي را از مهم ترين شاخصه هاي اقتصادي دانس و گفت : اگر بتوانيم روحيات و فرهنگ بسيجي را که همان ازخود گذشتگي و ايثار است را در اقتصاد مقاومتي اجرا کنيم قطعا مشکلات ما حل خواهد شد.


وي در پايان خطبه هاي خود به بحث فاضلاب شهرستان اشاره کرد و گفت: طرح فاضلاب در اين شهرستان يکي از زير ساخت هاي اساسي است که مشکلات سيزده هزار نفر حل خواهد شد که در اين راستا همکاري و از خودگذشتگي مردم را مي طلبيد.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۵:۰۳

29 Dec 2019