۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۲۲۲۹۲
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پسوند اسلام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک شعار نیست

نماینده ولی فقیه در استان گفت:پسوند اسلام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک شعار نیست و تغییر دولتها نباید منجر به تغییر این سیاست شود.
پسوند اسلام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک شعار نیست
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حجت الاسلام نکونام در دیدار معاون توسعه منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وی که در دفتر امام جمعه شهرکرد صورت گرفت دلیل اصلی خلاء ها و مشکلات جامعه را فقدان دین و معنویت در عرصه های کاری و اجتماعی دانست.

وی با اشاره به گستردگی کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در این عرصه حساسیت هم باید بالا باشد و پیوند و عجین شدن با مسائل دینی نیز قوی و غنی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: پسوند اسلام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک شعار نیست بلکه یک واقعیت و حقیقت است که باید در متن جامعه ظهور و بروز داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تافته جدا بافته از دین نیست تصریح کرد: مردم باید همان باورمندی که به حوزه های علمیه و مراکز مرتبط با دین دارند را نسبت به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: نباید نسبت به نگاه اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی سلب اعتمادی شود و نگاه تردید آمیز در این خصوص برای این مجموعه ضایعه ای محسوب می شود.

وی افزود: فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از امکانات دولتی حتی بهتر از حوزه های علمیه می تواند مروج فرهنگ ناب اسلامی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به این شبهه که بزرگترین مشکل ارشاد نگاه های اجتهادی گوناگون است تصریح کرد: باید در سیاستها، نگاه فرهنگی، اجتهاد و فتاوا و منویات مقام معظم رهبری با توجه به اشراف ایشان به مسائل دینی و جامعه جاری و ساری شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر دولتها نباید سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی را تغییر دهد بیان کرد: سلایق مختلف هیچ گاه با متن اسلام و برنامه های عمیق اسلامی منافاتی ندارد و همواره باید یک سیاست جامع و کامل بر وزارتخانه حاکم شود.

نکونام با اشاره به برگزاری شورای فضای مجازی در چهارمحال و بختیاری به عنوان اولین استان در کشور فضای مجازی را یک حقیقت و واقعیتی دانست که تمام بشر با آن درگیرند.

وی اظهار کرد: در این خصوص علاوه بر تولید محتوا نباید از مدیریت در این فضا غافل شد و اینکه رهبر می فرمایند من اگر وقت داشتم خود مسئولیت این حوزه را برعهده می گرفتم، نشانگر اهمیت و حیاتی بودن این فضاست.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۷:۲۴

1 Jan 2020