۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد مطلب : ۲۸۲۳۲
امام جمعه سامان:

رجب ماه ریزش رحمت الهی است

امام جمعه سامان گفت: ماه رجب جزء سه ماهي است که افضل ماه‌ها هستند و ما در کل عمر چند بابیشتر ميهمان رجب، شعبان، رمضان نيستيم.
رجب ماه ریزش رحمت الهی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار  سامان ما اولين جلسه معارف سال ۱۳۹۵ به ميزباني دفتر امام جمعه شهرستان سامان و اداره بهزيستي در محل دفتر امام جمعه برگزار گرديد.

در اين جلسه بعد از قرائت زيارت عاشورا حجت‌الاسلام و المسلمين محسن ملک‌پور امام جمعه شهرستان سامان در جمع مسئولين به ايراد سخن پرداخت و حلول ماه مبارک رجب را تبريک گفت.

وی در ادامه با اشاره به اهميت ماه رجب اضافه کرد: ماه رجب جزء سه ماهي است که افضل ماه‌ها هستند و  ما در کل عمر چند بار بیشتر ميهمان رجب، شعبان، رمضان نيستيم.

امام جمعه سامان ادامه داد: ماه رجب تعبير شده به ماه خدا و مقدمات برکاتي که در ماه رمضان و شب‌هاي قدر نصيب انسان مي‌شود در ماه رجب و شعبان است و از این ماه شروع مي‌شود.

وی افزود: اگر کسي در این ماه مقدمه‌چيني، توبه و استغفار کرد و به خوبي‌ها آراسته شد برکات شامل حالش مي‌شود، در روايات اشاره شده چطور باران مي‌آيد و برسر بندگان مي‌ريزد؟ رجب ماه ريزش رحمت الهي است.

ملک‌پور با اشاره به  شهادت امام هادي (ع) به ذکر روايتي از ايشان پرداخت: "مَن اِتِّقِ الله يتَّقي و مَن اطاع يطاع یعنی کسي که تقوا داشته باشد از خدا بترسد ديگران هم از او حساب مي‌برند و کسي که خدا را اطاعت کند فرمان خدا را ببرد ديگران هم از او فرمان مي‌برند".

اعمال و آداب ماه رجب
امام معه سامان اعمال ماه رجب را به شرح زیر اعلام کرد:
روزه
دعاهاي رجبيه
توبه و استغفار، رجب ماه استغفار است براي ميهماني رفتن بايد پاکيزه بود، حلاليت طلبيدن از همه، حق‌الناس‌ها ادا بشود.
۱۰۰۰ بار گفتن ذکر لا اله الا الله
زيارت‌ها در ماه رجب

حجت الاسلام ملک پور در انتها به بازگشت تعدادي از مدافعان حرم اهل‌بيت (ع) در سوريه اشاره کرد و از مسئولين خواست تا از آنان استقبال کنند و به ديدار آنها بروند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۹:۲۰

26 Dec 2019