۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۳۹۷۶۲
امام جمعه فارسان

آمريكا عهدشکن و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست

امام‌جمعه فارسان گفت: امروز همه‏ى کساني که روزگارى امضاى مسئولان آمريكايى را تضمين مى‏دانستند مجبور به اعتراف شده‏اند كه آمريكا عهدشکن و مزدور و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست.
آمريكا عهدشکن و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان در خطبه‌هاي نماز جمعه فارسان گفت:23 تير، روز گفتگو و تعامل سازنده با دنيا نام‌گذاري شده اين مناسبت سه سال است كه در تقويم ملى كشور ثبت‌شده است و وجه‌تسميه ثبت آن به مذاكرات هسته‏اى دولت يازدهم و توافق اين دولت با 1+5 بر سر موضوع هسته‏اى كه بانام برجام شناخته شد، برمي‌گردد.

وي افزود: قبلاً هم ملت ايران با چنين نام‏هايى آشنا بودند. آنجا كه در شروع دولت دوم خرداد، رييس‌جمهور وقت ايران در اجلاس سازمان ملل متحد سخن از گفتگوى تمدن‏ها گفت و سازمان ملل نيز سالى را به اين نام، نام‌گذاري نمود ولى بلافاصله پس از حادثه 11 سپتامبر، بوش رييس‌جمهور آمريكا ايران را محور شرارت ناميد.

وي تصريح کرد: امروز نيز هرچند دولت يازدهم و دوازدهم، سخن از تعامل سازنده با دنيا را مطرح مى‏كند و بر همين مبنا، سند برجام را با همه محدوديت‏ها امضا و اجرا كرده است، اما در كمتر از سه سال از امضاى اين سند و طرح تعامل سازنده با دنيا شاهد خروج آمريكا از برجام و زير پا گذاشتن هر نوع تعامل سازنده‏اى هستيم.

وي اظهار داشت:جمهورى اسلامى اهل منطق و گفتگوست‏ جمهورى اسلامى به ديپلماسى‏ نگاه مثبت دارد اما دنيا فقط مستكبران غربى نيستند و يك حقيقت تلخ و يك واقعيت دنياى كنونى است كه تعامل با مستكبران دنيا تعاملى سازنده نيست. مستكبران دنيا در رابطه‏ى خود با ديگران اصل برابرى و احترام متقابل را رعايت نمى‏كنند. به‌طورمعمول آمريكا و چند كشور اروپايى مانند انگليس و فرانسه تصور مى‏كنند كه بايد به روابط استعمارى سابق خود با كشورها ادامه دهند و نکته مهم لازم است از تجربيات گذشته خود درس و عبرت بگيريم‏.

حجت‌الاسلام ملک پور افزود: ملت ايران به‏ خوبى به ياد دارد كه وقتى دستگاه اجرايى كشورمان در طول سال‏هاى 1376 تا 1384 با تأكيد بر گفتگوى تمدن‏ها حاضر شد در برابر آمريكا نرمشى از خود نشان دهد و در مسئله حمله آمريكا به افغانستان با آن‏ها گفتگوهايى داشته باشد، چگونه آمريكاى مستكبر و زياده‏خواه همان مسئولان كشور را در همان زمان محور شرارت خواند و از لزوم براندازى جمهورى اسلامى ايران سخن گفت

وي افزود: درس عبرت ديگرى كه بايد در تاريخ ثبت كنيم و مراقب باشيم كه دوباره به اين تجربه‏ى تلخ دست نزنيم مذاكرات سال‏هاى 1382 تا 1384 با اروپايى‏هاست. در آن سال‏ها ايران با حسن نيت در مسئله هسته‏اى با سه كشور اروپايى وارد مذاكره شد اما آن‏ها با زياده‏خواهى خواهان ريشه‏كن كردن انرژى هسته‏اى در ايران شدند.

امروز همه‏ کساني که روزگارى امضاى مسئولان آمريكايى را تضمين مى‏دانستند مجبور به اعتراف شده‏اند كه آمريكا عهدشکن و مزدور و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست. آمريكايى‏ها نشان دادند كه گفتگو با مستكبران سازنده نبوده و تعامل با آن‏ها مفيد نيست؛ و اميدواريم اين را فراموش نکنند.

مناسبت‌هاي ديگر روز يکشنبه هفته آينده ماه ذي‌القعده شروع خواهد شد و بايد به تعبير رهبر معظم انقلاب براي کسب معنويت در اين ماه تلاش کنيم.

انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۴:۱۰

4 Jan 2020