23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> سرانه ورزش بزرگترين شهرستان چهارمحال و بختياري 9 سانتيمتر است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۳۴۱۷۲

سرانه ورزش بزرگترين شهرستان چهارمحال و بختياري 9 سانتيمتر است

معاون ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختياري در نشست شوراي اداري اين شهرستان افزود: سرانه فضاي ورزشي در کوهرنگ 9 سانتيمتر است.
سرانه ورزش بزرگترين شهرستان چهارمحال و بختياري 9 سانتيمتر است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، ورزش به‌ عنوان يکي از تفريح‌ هاي سالم سبب نشاط و سر زندگي مي‌شود و از طرفي جوانان با ورزش کردن اعتمادبه‌نفس، رضايت از خود و سر زندگي را تجربه مي‌کنند.

در عرصه ورزش توانمندي جوانان در طول تاريخ سرآمد بوده که همين توانمندي به‌ عنوان يک سرمايه ارزشمند مي‌توان به شکوفايي کمک کند.

اما رسيدگي به امور همين جوان‌ها بايد مورد توجه مسئولان قرار گيرد تا فرصت ايجادشده به تهديد تبديل نشود چراکه کم‌ توجهي به اين گروه به بهانه مشکلات مالي هزينه‌هاي ديگري را به جامعه تحميل مي‌کند.

محروميت جوانان کوهرنگي از امکانات آنها را دلسرد کرده است

محروميت ورزشي شهرستان کوهرنگ يکي ديگر از مشکلات اين شهرستان است که جوان‌هاي ورزشکار اين شهرستان را دلسرد کرده چرا که نخستين دغدغه ورزشکاران اين شهر نبود سالن ورزشي مناسب و کمبود سرانه فضاي ورزشي است.

شهرستان 65 هزار نفري کوهرنگ با ورزشکاران رسمي و هزاران علاقمند به ورزش داراي سرانه ورزشي تنها 9 سانتي متر است و هنوز از سالن اختصاصي بانوان محروم است.

وضعيت برخي از عمده اماکن ورزشي که از عمليات کلنگ زني آنها بيش از 8 سال مي گذرد در کماست.

سرانه فضاي ورزشي شهرستان کوهرنگ 9 سانتيمتر است

معاون ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختياري در نشست شوراي اداري اين شهرستان افزود: سرانه فضاي ورزشي در کوهرنگ 9 سانتيمتر است.

عمده محروميت ورزشي شهرستان کوهرنگ از لحاظ زيرساخت ها بدليل عدم توجه مسئولين به اين شهرستان است.

در سالهاي اخير پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي در رشد بودجه ورزشي و ساخت اماکن و زيرساختها انجام نشده است.

در حال حاضر توجه مديران استان به ورزش و اختصاص اعتبار به اين حوزه بسيار تأثير گذار است.

نبود سرمايه گذاري در بخش خصوصي و صنعتي نبودن شهرستان و محروميت مردم باعث شده است برخي رشته هاي و رزشي شهرستان مانند ، کشتي و فوتبال در شهرستان کمرنگ شود.

دلايل کمبود اعتبارات و فضاي ورزشي در کوهرنگ چيست ؟

سوال اصلي اينجاست که چرا شهرستان کوهرنگ با اينهمه استعداد در رشته هاي مختلف ورزش داراي کمترين سرانه فضاي ورزشي مي باشد؟

چرا مديران ارشد استان توجه اندکي به ورزش اين شهرستان نداشته و تلاشي در جهت رفع محروميت اين منطقه صورت نمي پذيرد؟

چرا با گذشت بيش از 8 سال از کلنگ زني پروژه ها وضعيت نا معلومي دارند

چرا بخش عمده اي از فضاهاي ورزشي شهرستان (ورزشگاه، استخر و سالن هاي سرپوشيده و ...) پس از گذشت چندين سال از کلنگ زني هنوز وضعيتي نامعلومي دارند؟

به هر حال انتظار مردم محروم کوهرنگ توجه ويژه مسئولين استان به محروميت ها ي اين منطقه و تلاش در رفع آنها بخصوص در بخش ورزش مي باشد.

سرانه ورزشي ايران در مقايسه با ديگر کشورها

مساحت سرانه تاسيسات ورزشي در كشورهاي مختلف از بلوك شرق تا كشورهاي اروپايي و آمريكايي متفاوت است.

براي مثال در كشور فرانسه مساحت ۳۵ مترمربع را به ازاي هر واحد مسكوني، انگلستان ۱۰ مترمربع به ازاي هر نفر و آمريكا ۱۵مترمربع به ازاي هر نفر پيشنهاد مي كنند.

به طور ميانگين در سطح بين المللي حدود ۲۵ مترمربع فضاي ورزشي و فضاهاي سبز به ازاي هر نفر است كه از اين رقم حدود ۱۸ مترمربع اختصاص به فضاهاي سبز و مابقي به فضاهاي ورزشي تعلق دارد.

در ايران تاكنون ضابطه مشخصي كه مورد استناد باشد، تدوين نشده است و آنچه عمل مي شود به صورت موردي و متكي به منابع خارجي است.

درايران نزديك به نيم قرن است طرح‌هاي جامع توسعه شهرها تهيه مي شود، اما هنوز الگوي استاندارد شناخته شده‌اي كه بتواند جوابگوي نياز دستاندركاران و برنامه ريزان براي تعيين حداقل سرانه هاي كاربري اراضي باشد، وجود ندارد


سرانه فضاي ورزشي ايران اندک است

سخنگوي فراکسيون ورزش مجلس گفت: فاصله سرانه فضاي ورزشي ايران در مقايسه با استاندارد جهاني زياد است.

وي افزود: در حالي سرانه فضاي ورزشي هر ايراني شش دهم مترمربع است که اين سرانه در دنيا دو و نيم مترمربع و استاندارد فضاي ورزشي هر فرد نيز شش مترمربع درنظر گرفته شده است.

او کمي سرانه فضاي ورزشي را فاجعه اي در حوزه سلامت ايرانيان دانست و ادامه داد: ايران در مقايسه با کشورهايي نظير افغانستان و پاکستان که سرانه ورزشي بيش از دو مترمربع را دارند در وضعيت نامناسبي از حيث تامين فضاي ورزشي قرار دارد.

انتهاي پيام1022ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۸:۱۱

1 Feb 2020