۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۹۱۴۲

ریشه همه بی اعتمادی ها در مذاکرات، آمریکاست

آمریکایی ها، تحت فشار جمهوری خواهان و لابی اسرائیلی قرار گرفته اند و می خواهند که پرونده هسته ای ایران را به نقع خود تمام کرده و نمره خوبی در کارنامه سیاهشان ثبت کنند.
ریشه همه بی اعتمادی ها در مذاکرات، آمریکاست
به گزارش جهان بین نیوز، منوچهر خلیلیان در گفتگو با خبرنگار اساتید برتر، با تشریح فعالیت ها و گفتگوهای انجام شده در مذاکره دیروز گفت: نمایندگان کشورهای ۱+۵ در باره این مذاکره ، گفتگو ها و صحبت های مختلفی داشته و آن را اقدامی روبه جلو دانستند و همچنین در این زمینه بیانیه ای هم صادر شد که، این بیانیه هم مذاکرات را مثبت ارزیابی کرده است.

وی علت عدم توافق در این مذاکرات را زیاده خواهی و خیره سری اعضای ۱+۵ بخصوص آمریکاعنوان کرد و افزود: آمریکایی ها در این نشست و نشست های قبل، مطالبات غیر منطقی داشته که ریشه اش به خوی استکباری آنها بر می گردد، آن ها از یک طرف به دنبال تشدید محدودیت های هسته ای ایران بوده و از سوی دیگر نمی خواستند تحریم ها را یکدفعه لغو کنند حتی می خواهند ایران را از آنچه در موضوع هسته ای، آژانس حق بهره برداری داده است، محروم کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: در بحث تحریمها هم باید دو طرف به تناسبی منطقی دست می یافتند، نه اینکه آمریکا یکطرفه به زورگویی خود ادامه از این رو آمریکایی ها باید به تناسب محدودیت هایی که ایران می پذیرد تحریم ها را لغو کند. این اصل مهم را آمریکا نپذیرفت و خروجی کار عدم توافق جامع بود.

خلیلیان گفت: تیم مذاکره کننده کشورمان برای حفظ خطوط قرمز دقت و مواظبت دارند و اینکه جهان انعطاف بیشتری را نسبت به مسائل اقتصادی ایران نشان دهد، با توجه به اینکه در چندسال اخیر حکومت اوباما، هیچ نقطه مثبتی در پرونده وی ثبت نشده است می توان گفت، جناح آقای اوباما و حزب دموکرات بدشان نمی آید که کارنامه مثبتی داشته باشند و از طرفی تحت فشار جمهوری خواهان و لابی اسرائیلی قرار گرفته اند و می خواهند که پرونده هسته ای ایران را به نقع خود تمام کرده و نمره خوبی در کارنامه سیاهشان ثبت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۴:۳۶

12 Jan 2020