:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> اهم برنامه هفته درخت کاري در شهرستان لردگان اعلام شد | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۳۳۵۴۲
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري لردگان:

اهم برنامه هفته درخت کاري در شهرستان لردگان اعلام شد

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري لردگان اهم برنامه هاي هفته منابع طبيعي را در اين شهرستان اعلام کرد و گفت: اين اداره همه ساله به مناسبت گراميداشت هفته منابع طبيعي برنامه هاي متنوعي را با هدف ترويج فرهنگ درختکاري دربين اقشار مختلف اين شهرستان برگزار مي کند.
اهم برنامه هفته درخت کاري در شهرستان لردگان اعلام شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ ايمان اسکندري رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان لردگان در گفت‌وگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار داشت: اين اداره همه ساله به مناسبت گراميداشت هفته منابع طبيعي برنامه هاي متنوعي را با هدف ترويج فرهنگ درختکاري دربين اقشار مختلف اين شهرستان برگزار مي کند.

وي به روزشمار هفته منابع طبييعي در سال جاري اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ طبيعت، مسابقه نقاشي و جمله‌نويسي، اجراي دستور رهبري مبني بر هر ايراني يک نهال، افتتاح طرح هاي مشارکتي جنگل‌کاري اقتصادي و کشت گياهان دارويي، پياده روي بزرگ خانوادگي و کاشت نهال در گلزار شهدا و برگزاري رژه موتوري و اهداي نهال و حضور در نماز عبادي سياسي جمعه از عناوين روزشمار در هفته منابع طبيعي است.

اسکندري ادامه داد: 51 درصد از جنگل‌هاي استان چهارمحال و بختياري در شهرستان لردگان و با گونه غالب بلوط به همراه ساير گونه‌هاي بنه، بادام و... واقع شد است.

ئيس اداره منابع طبيعي لردگان، با بيان اينکه همه ساله از 15 تا ب21 اسفندماه در کشور هفته منابع طبيعي نامگذاري شده است، گفت: در نخستين روز اين هفته، که روز درختکاري است مراسم ويژه اي به همين مناسبت توسط اين اداره اجرا مي شود.

اسکندري بر ترويج فرهنگ و سنت حسنه درختکاري و جلوگيري از انهدام جنگل ها تاکيد کرد و گفت: محقق شدن اين امر نيازمند همت و تلاش مشترک دولت و مردم است.

وي، درختان را يکي از زيباترين و پرثمرترين نعمت هاي پروردگار متعال عنوان کرد و گفت: بخش قابل توجهي از نيازهاي انسان و ساير موجودات زنده را درخت برآورده مي کند و درختکاري علاوه بر داشتن پشتوانه اي از علايق ملي و سنت تاريخي در ايران با اعتقادات مذهبي مردم نيز پيوند دارد.

انتهاي پيام1026ج /630 ل
مرجع : سایت خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۸:۵۶

29 Dec 2019