۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۳۸۶۸۲
رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل:

حضرت فاطمه (س) الگوي کامل حجاب و عفاف در جامعه است

رئيس تبليغات اسلامي شهرستان اردل گفت:مهمترين درسي که زنان جهان اسلام مي توانند از فضايل اخلاقي حضرت فاطمه (س) فرا بگيرند، درس عفاف،حجاب و پاکدامني است، زيرا اين بانوي عصمت و طهارت الگوي کامل در عفاف، پاکدامني وحجاب براي زنان و دختران بودند.
حضرت فاطمه (س) الگوي کامل حجاب و عفاف در جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل ازهفت چشمه، حجت‌الاسلام حميد بهرامي فيل آبادي، رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان اردل در کارگاه يک روزه سبک زندگي فاطمي ويژه مادران دانش آموزان در مدرسه دخترانه فرزانگان ضمن تسليت ايام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: شوهرداري، تربيت فرزند، حضور بانوان در اجتماع و موثر بودن ايشان در جامعه، حجاب و عفت، نحوه برخورد با نامحرمان و دوري از تجملات از جمله مواردي است که مي توان از صديقه کبري درس گرفت.

بهرامي بيان کرد: موفقيت در زندگي مشترک نيازمند الگو برداري و پيدا کردن راه و روش صحيح است و چه الگويي بالاتر از زندگي سراسر نور و حکمت حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (ع)، اينکه امروز مشاهده مي‌شود آمار طلاق بالا رفته و از آن طرف آمار ازدواج کاهش يافته، علتش اين است که از چنين الگوهايي غافل هستيم و به جاي آن به غرب و فرهنگ باطل آن توجه پيدا کرده ايم.

وي با بيان چند نمونه از نحوه شوهرداري حضرت زهرا در طول حيات ايشان با امير المومنين (ع) گفت: مهر و محبت عنصري است که بين زوجين امروزي کم رنگ شده و آرزوهاي دست نيافتني و بالا رفتن انتظارات جاي محبت را گرفته است، يکي از درس هايي که بايد از زندگي حضرت زهرا (س) ياد بگيريم دوري از تجملات و اشرافيت است، زندگي هايي که برپايه اشرافيت بنا شده باشد، جز پوسته اي از زندگي مشترک چيزي نيست، وقتي به اختلافات بين زن و مرد امروزي نگاه مي‌کنيم بسياري از اختلافات ناشي از توقعات بيجا و نبود گذشت است.

بهرامي با اشاره به يکي ديگر از فضايل اخلاقي حضرت زهرا (س)،خاطرنشان کرد: مهمترين درسي که زنان جهان اسلام مي توانند از فضايل اخلاقي حضرت فاطمه (س) فرا بگيرند، درس عفاف، حجاب و پاکدامني است، زيرا اين بانوي عصمت و طهارت الگوي کامل در عفاف، پاکدامني وحجاب براي زنان و دختران بودند.

کارگاه يک روزه سبک زندگي فاطمي ويژه مادران به همت اداره تبليغات اسلامي شهرستان و با همکاري اداره آموزش و پرورش شهرستان اردل برگزار شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۳:۴۵

3 Jan 2020