۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۳۱۰۰۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۹ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی، همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه استان و در مصلی شهرکرد برگزار می شود.
برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۹ بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری
حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی به یاد سرباز شش ماهه امام حسین (ع) در اولین جمعه ماه محرم‌الحرام در روز ۱۶مهرماه با حضور نوزادان و مادران همزمان با سراسر کشور در مساجد، تکیه‌ها، حسینه‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی با اشاره این که این همایش در شهرکرد از ساعت ۹ صبح در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز می‌شود، تصریح کرد: این همایش در سایر شهرها و روستاهای استان نیز در حسینه‌ها، مساجد و بقاع متبرکه برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سخنرانی، مداحی، عزاداری و... را ازجمله برنامه‌های این روز دانست و افزود: این همایش با هدف رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و طفل شیرخوار آن حضرت، آشنایی جهانیان با نهضت عاشورایی و تبین ابعاد شخصیت حضرت علی اصغر (ع) برگزار خواهدشد.

عزیزی در پایان با بیان این که این مراسم از مراسمات کهن در ایران است، گفت: مراسم شیرخوارگان حسینی در بقاع متبرکه سید محمد (ع) بارده، علی اکبر (ع) نافچ، عزیزالله (ع) کیان،میرحیدر شاه (ع) نقنه، علی ابن احمد (ع) دهنو، شیس و قیس (ع) امام قیس، محمد (ع) منجرمویی، عباسعلی (ع) برجویی، سمیه (س) کهیان و موقوفه حاج سلیمان بروجن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۱:۳۶

27 Dec 2019