۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۲۸۹۵۳
يادداشت/

هيس؛ منتقدان فيلتر مي شوند

به نظر می رسد مسئولان و دولتمردان تدبیر و امید تصمیم گرفته اند در روزهای پایانی انتقاد رسانه ها را با فیلتر و توقیف پاسخ گویند.
هيس؛ منتقدان فيلتر مي شوند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، علی رغم این که دولتمردان روحانی از نقد پذیری و تحمل سخنان مخالف سخن به میان آوردند گویا دولت یازدهم در یک سال باقی مانده برخورد با رسانه های منتقد را به شدت دنبال می کند؛ "جهان نیوز فیلتر شد"، "دولت روحانی شریعتمداری را به دادسرا کشاند" در هفته اخیر در تیتر رسانه ها قرار گرفت.

همان طور که روشن و پیداست وظیفه ذاتی یک رسانه انتقاد و بیان مشکلات در حوزه های مختلف است؛ البته نقد منصفانه و سازنده که اغلب رسانه ها به این مسئله واقف بوده و با تکیه بر اخلاق رسانه ای این رویه را همیشه دنبال می کنند؛ اما از سوی دیگر آستانه تحمل و روحیه نقد پذیری مسئولین برای پذیرفتن ضعف ها یا کاستی های احتمالی برای رشد و رفع نواقص و از آن مهم تر ارتباط بیشتر با مردم بسیار تاثیر گذار بوده و است.

همان گونه که می دانید رسانه ها و خبرنگاران برای حل مشکلات و مطالبات واقعی در جامعه قلم فرسایی می کنند و زبان به انتقاد می گشایند اما برخورد شدید و فیلتر کردن سایت ها نه تنها روحیه انتقاد را از رسانه ها سلب می کند بلکه مشکلات برای همیشه در سطح جامعه باقی می ماند و زمانی ممکن است برای آن اقدام شود که هزینه های بسیاری برای آن پرداخت کرد.

آیا منتشر کردن جوابیه در پاسخ به انتقاد رسانه ها بهتر از شکایت کردن و یا توقیف سایت ها و رسانه ها نیست؛ آیا بهتر نیست افکار عمومی هم به قضاوت بنشینند.

به نظر می رسد مسئولان و دولتمردان تدبیر و امید تصمیم گرفته اند در روزهای پایانی انتقاد رسانه ها را با فیلتر و توقیف پاسخ گویند.

یادداشت: محسن ربیعی

انتهاي پيام/۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۹:۲۷

26 Dec 2019