۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۳۴۹۸۳
امام جمعه شهرستان بن عنوان کرد:

وقتي درباره مشکلات مردم صحبت ميکنيم،مسئولين ناراحت مي شوند/آتش به اختيار يعني با نظم و روحيه انقلابي کارها انجام شود

چرا ما وقتي در باره مشکلات مردم صحبت ميکنيم مسئولين ناراحت مي شوند،مگربه غير اين است که، براي اين کار ميکنند که مشکلات مردم را برطرف کنند.
وقتي درباره مشکلات مردم صحبت ميکنيم،مسئولين ناراحت مي شوند/آتش به اختيار يعني با نظم و روحيه انقلابي کارها انجام شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت:يکي از اسما خداوند رزاق ميباشد به اين معني که تمامي مخلوقات خود را روزي ميدهد و روزي هر شخص را مشخص کرده و به مقدار نياز او به او داده است.
وي افزود:انسان بايد براي بدست آوردن رزق و روزي تلاش نماييد و به روزي که بدست مي آورد قانع باشد خداوند رزق هر شخص را مشخص کرده و انسان نبايد زياده خواهي بکند وتمام تلاشش را بگزارد براي مال و ثروت اندوزي که در آخر هم هيچ چيزي دست او را نخواهد گرفت.

ميرافضلي بيان داشت:مالي که يک شبه بيايد ،يک شبه هم خواهد رفت و رزق حلالي نخواهد بود مگر انسان در اين دنياي فاني چند سال زنده است که بخواهد تمام تلاش وهمت و وقت خود را صرف مال اندوزي کرده و بعد هم بدست آورد بايد از اين دنيا برود و اين ثروت و مال به دست ورث خواهد رسيد که ديگر براي او ارزشي نخواهد داشت.

وي با بيان اينکه انسان بايد در اين شب هاي قدر رزق و روزي حلال را از خداوند طلب کند گفت  : خداوند رزق انسان ها را از حلال مشخص کرد حال اگر انسان تلاش براي رزق حرام نماييد به همان اندازه از رزق حلال او کم خواهد شد و به جايي ميرسد که ديگر مال حلالي در مال او نخواهد بود.

وي افزود:انسان به غير از رزق دنيوي که دارد رزق معنوي هم دارد و همانقدر که انسان نياز به رزق دنيوي دارد نياز به رزق معنوي نيز دارد در بعضي از روايات و احاديث ما رزقمهنوي را همان محبت اميرالمومنين ناميده اند .

خطيب نماز جمعه بن با تسليت ايام شهادت حضرت اميرالمومنين علي(ع)گفت :از شاخصه هاي حکومت اسلامي حضرت اميرالمومنين استقرار عدالت در حکومت بود.
وي افزود:حکومت اسلامي الان ما نيز بايد برگرفته از سخنان و روش هاي حکومت حضرت اميرالمومنان باشد و بايد اسلامي اداره شود و نه اينکه اسمي از اين حکومت اسلامي باشد و ديگر چيزي در ميان نباشد.

وي ضمن اشاره به حادثه تصادف نوجواني بني گفت:مسئولان در غم و شادي در بين مردم از مشکلات مردم و با مردم نيستند،متاسفانه يک تايم اداري مشخص کرده و سر ساعت مي آيند و سر ساعت مي روند،مسئولين که در بين مردم نباشند از مشکلات مردم خبر نداشته باشند ،نتيجه اش هم همين مي شود که به خاطرنبود يک سرعت گير در يک نقطه حادثه خيز اين اتفاق ناگوار مي افتد و جواني جانش را از دست مي دهد.

وي افزود :خانواده ها نيز بايد تمام تلاش خود را بکنند ،با رعايت قوانين و آزادي تمام ندادن به جوانان و گاهي با سخت گيري هاي دلسوزانه ديگر حوادث اين چنيني را شاهد نباشيم.

وي با ابراز ناراحتي از برخي مسئولين گفت : در بعضي جاها شنديده شده است که ميگويند امام جمعه به ما توهين کرده و به ما برخورده است،و ميگويند که امام جمعه چرا درباره اشتغال جوانان و بيکاري و مشکلات مردم صحبت ميکند،چرا ما وقتي در باره مشکلات مردم صحبت ميکنيم مسئولين ناراحت مي شوند مگربه غير اين است که براي اين کار ميکنند که مشکلات مردم را برطرف کنند ،مسئولين در بين مردم زندگي کنند و در بين مردم باشند و وبدانند و بفمند که جوانان چه مشکلاتي دارند.

ميرافضلي گفت:در بحث آب بن بروجن ميگويند که امام جمعه گفته است که ما از اين آب نميخواهيم،کدام عقل سليم اين را مي پذيرد، سال گذشته چاه هاي که در سطح شهرستان بودند خشک شده اند و حال ما بگوييم که آب نميخواهيم،بنده به عنوان امام جمعه پيگير اين موضوع بوده ام و هستم که بايد به مردم شهرستان بن هم آب بدهند.

خطيب نماز جمعه بن گفت : در  موضوع آتش به اختيار که مقام معظم رهبري فرموندند اينگونه نيست که اين جملات و کلامت را همان طور که خودمان دوست داريم ترجمه و معني کنيم و بخواهد با نظر خودمان و برنامه خودمان جلو برويم ،اين اشتباه است،ما بايد سخنان رهبري را درتمامي موارد را مطالعه کرده و تحليل کنيم و بعد متوجه معناي آتش به اختيرا خواهيم شد.

وي ادامه داد:آتش به اختيار يعني با نظم و روحيه انقلابي کارها و برنامه ريزي ها را انجام دهيم و مشکلاتي که در جامعه وجودارد را بر طرف کنيم.
 
ميرافضلي با تبرک روز جهاد سازندگي گفت: مردم شهرستان بن بيشتر از طريق کشاورزي و باغ داري کسب روزي ميکنند اما در فصول مختلف ميبينيم که با يک سرمازدگي کل محصولشان از بين ميرود ،ما از مسئولين جهاد کشاوري ميخواهيم که با همکاري و حمايت ديگر ارگان ها يک حمايت و کاري انجام دهند که بتوان مشکل سرمازدگي درختان و محصولات را برطرف کرده و اين کشاورزان و باغ داران ضر و زيان نبينند.
 
وي در پايان با دعوت از همه مردم مومن و ولايي شهرستان بن جهت شرکت در راهپيمايي روز قدس گفت:اين يک تکليف است که برعهده ما مي باشد و نه تنها حمايت از مردم مظلوم فلسطين مي باشد بلکه اعلام انزجار از حکومت ها قاصب و حکومت هاي ظالم و دولتهاي که ترورسيت را در جهان گسترش ميدهند مي باشد.
 
انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۴:۴۷

29 Dec 2019