۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷
کد مطلب : ۲۰۲۰۳

حرکت مرموزانه ظریف و جان کری بعد از مذاکرات شبانه

این در حالیست که زمان به سرعت به سمت سومین ضرب الاجل هسته ای در حال سپری شدن است.
حرکت مرموزانه ظریف و جان کری بعد از مذاکرات شبانه

به گزارش جهانبین نیوز، خبرگزاری فرانسه (AFP) در خبری نوشت: وزرای امور خارجه ایران و آمریکا در مذاکره دیروز که بیش از ۶ ساعت به طول انجامید و دو طرف برای رسیدن به یک توافق نهایی در مورد برنامه هسته ای ایران به بحث و گفتگو پرداختند، اما هر دو طرف مذاکره کننده، به طور مرموزانه ای همچنان در مورد پیشرفت هایی که دیروز حاصل شد، حرفی به میان نیاورده اند و این در حالیست که زمان به سرعت به سمت سومین ضرب الاجل هسته ای در حال سپری شدن است.





این خبرگزاری نوشت: مذاکرات دیروز را می توان یک مذاکره سازنده خواند زیرا کاملا مشخص بود که دو طرف برای رسیدن به یک توافق و حل اختلافات به ژنو آمده بودند.

جو مذاکرات بین دو دشمن دیرینه، اخیرا به خاطر دستگیری روزنامه نگار واشنگتن پست، پیچیده تر هم شده است و جان کری مکررا در دیدار های خود با محمد جواد ظریف خواستار آزادی وی شده است.







خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: در یک حرکت تعجب آور، در حالی که مقامات آمریکایی خبر دادند که مذاکرات پایان یافته است، اما جان کری در شب گذشته به هتل ظریف رفت و و وزرای امور خارجه ایران و آمریکا یک ساعت دیگر را در هتل ظریف با هم به بحث و گفتگو پرداختند و کاملا مشخص بود که دو طرف به دنبال حل اختلافات هستند.





اکنون مذاکره کنندگان وقت دارند که تا پایان ماه ژوئن به یک توافق سازنده در مورد برنامه هسته ای ایران برسند. در مصاحبه هایی که دو طرف انجام دادند نیز کاملا مشخص بود که هر دو طرف به دنبال سرعت بخشیدن به این مذاکرات هستند تا هر چه زودتر به توافق نهایی برسند.





خبرگزاری فرانسه در پایان افزود: نگرانی دیپلمات ها و ناظران از این است که زمان این بار هم مانند دو ضرب الاجل گذشته بگذرد و دو طرف به توافق نهایی نرسند.

جمهوری خواهان با کنترل مجلس کنگره آمریکا در حال بررسی لایحه ای هستند تا تحریم جدیدی را علیه ایران اعمال کنند و این در حالیست که اوباما در تلاش است که از این تحریم ها جلوگیری کند.
منبع: جام
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۷:۰۹

6 Jan 2020