۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۱۱۸۳
در چهارمحال و بختیاری صورت گرفت

هزینه بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار برای مساجد و بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶ میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی جهت تعمیر و مرمت مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان هزینه شده است.
هزینه بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار برای مساجد و بقاع متبرکه
حجت الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ میلیارد و پانصد میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی جهت تعمیر و مرمت مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان هزینه شده است.

وی ادامه داد: این اعتبارات در راستای کمک به مرمت و به‌سازی و نوسازی تعداد ۶۹ باب مسجد و حسینیه شهری و روستایی و بقعه متبرکه از محل اعتبارات تملک داراییهای سرمایه‌ای استان پرداخت شده است.

امیری افزود: تخصیص و پرداخت اعتبار برای این اماکن متبرکه طبق شناسایی و نیازسنجی کارشناسان فنی و مهندسی اداره کل اوقاف استان و با اخذ نظر فرمانداران محترم هر شهرستان، جهت مرمت و بازسازی و تعمیرات صورت گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مساجد و حسینیه‌های زیادی در استان وجود دارد که سابقه ثبت و تشکیل پرونده در ادارات اوقاف را نداشته و به همین دلیل این اداره کل قادر به اعطای کمک مالی به آنها نخواهد بود ادامه داد: لازم است هیئت امناء یا واقف آن مسجد به منظور شناسایی این اماکن مذهبی و موقوفه به ادارات اوقاف مراجعه نموده و سابقه فعالیت خود را ثبت نمایند تا برای ارائه خدمات و کمک‌های دولتی به آنها اقدام شود.

لازم به ذکر است از دیگر خدمات ارائه شده به مساجد دارای ثبت و پرونده در اوقاف، بهره مندی از اشتراک رایگان آب ، برق و گاز و بیمه نمودن خادم مسجد خواهد بود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۱۱:۱۹

27 Dec 2019