۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۳۹۸۴۳

چهارمحال و بختياري ميزبان نوزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي

چهارمحال و بختياري از هشتم مردادماه سال جاري ميزبان نوزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي هنرستان هاي سراسر کشور است.
چهارمحال و بختياري ميزبان نوزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي
به گزارش جهانبین نیوز؛ حشمت الله تيرگير قائم مقام دبيرخانه اجرايي نوزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي هنرستان هاي سراسر کشور پيش از ظهر امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار کرد: از هشتم مرداد ماه سال جاري نوزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي هنرستان هاي سراسر کشور در چهارمحال و بختياري و در سه هنرستان مرکز اين استان افتتاح و تا ۱۰ مرداد ماه ادامه خواهد داشت

وي با اشاره به اينکه در اين جشنواره بخش اعظمي از اين توانمند سازي هاي دانش آموزان به نمايش گذاشته مي شود بيان داشت: اين جشنواره فرصت مناسبي است که دانش آموزان بتوانند ياد بگيرند چطور بتوانند گليم خود را از آب بيرون بکشند.

گرايش دانش آموزان به هنرستان يک ضرورت است

قائم مقام دبيرخانه اجرايي نوزدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي هنرستان هاي سراسر کشور گفت: لازم است فرهنگ سازي لازم صورت گيردتا دانش آموزان کم کم به سوي رشته هاي فني و حرفه اي و کار و دانش روي آورند چراکه اين امر مي تواند در آينده براي ايجاد شغل آن هانيز موثرباشد.

تيرگير با اشاره به اينکه اين جشنواره در ۱۲ رشته و ۴۱ زمينه برگزار مي شود اظهار داشت: توليد برنامه تلويزيوني ، سينما، نمايش، پويا نمايي، يا انيميشن، صنايع چوب، و مبلمان و در کل در ۴۱ زمينه اين جشنواره برگزار مي شود.

وي با اذعان بر اينکه کميته ها فعاليت خود را با تقسيم وظايف اعلام کرده اند بيان داشت: اين جشنواره با حمايت و استقبال از کميته هاي اجرايي برگزار مي شود.

تيرگير با بيان اينکه ۳ هنرستان در سطح استان ميزبان برگزاري اين جشنواره هستند بيان داشت: آموزش و پرورش ناحيه ۱ و ناحيه ۲ آمادگي اين را دارندکه مسابقات را برگزار کنند

وي با اشاره به اينکه اين رقابت هاتلفيقي است عنوان کرد : هر دو جنس دختر و پسر در اين مسابقات شرکت داشته و برخي از رشته ها دختر و ها و پسر ها باهم به رقابت مي پردازند.

تير گير نحوه ارسال طرح ها را اينگونه عنوان کرد و گفت: در سراسر هنرستان هاي کشور موضوع جشنواره ابلاغ شد و کساني که طرح داشتند در خود آن هنرستان داوري مي شد بعد از آن مرحله منطقه اي بود که مورد داوري قرار مي گرفت و بعد از آن به مرحله استاني مي رسيد استان آن ها را ارزيابي کرده و داوري مي کردند و منتخبين را به جشنواره ارسال نمودند.

وي افزود: سامانه همگام طراحي شد که تمام طرح ها ضبط و ثبت و به صورت الکترونيک داوري شدند .

تيرگير با اشاره به اينکه از ۳۲ استان کشور ۲۶ استان طرح داشتند و شش استان انتخاب نشدند بيان داشت: طرح ها نهايي شده و ۲ استان ديگر در راه است.

وي از برپايي نمايشگاه نيز خبر داد و گفت: بعد از مسابقات يک نمايشگاه در فرهنگسرا شهرکرد برگزار مي شود و طرح ها و هنرهاي دانش آموزان آنجا به نمايش گذاشته مي شود و عموم مردم از انجا بازديد دارند.

تير گير در پايان خاطر نشان کرد: ۱۷۴ اثر پذيرفته شده در سطح کشور و به جشنواره ارسال شد ه است که همه ارزيابي را طي کردند و واردمرحله کشوري شده است.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۲:۴۹

28 Dec 2019