۰
plusresetminus
مديرکل محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: ريختن ظروف يکبار مصرف در دل طبيعت يا جا گذاشتن آن باعث ، مرگ تدريجي طبيعت مي شود و کاهش استفاده از ظروف يکبار مصرف با هدف حفظ محيط زيست ضروري است.
فرهنگ غلط مصرف‌گرايي آسيبي جدي به محيط زيست/ضرورت کاهش استفاده از ظروف يک بار مصرف
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ شهرام احمدي مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري با اشاره به تهديد ظروف يکبار مصرف براي طبيعت اظهار کرد: ايران جزء پنج کشور اول جهان در استفاده از ظروف يکبار مصرف است.

وي با با بيان اينکه محيط زيست امانتي الهي براي طبيعت است بيان داشت: فرهنگ غلط مصرف‌گرايي به محيط زيست آسيب جدي مي رساند.

وي گفت: جرم انگاري تخريب محيط زيست بايد از سوي همه مسئولان پيگيري شود.

احمدي افزود: مطابق فرمايش مقام معظم رهبري، محيط زيست مساله فراقوه اي، ملي و بلکه فراملي است و حفاظت از محيط زيست مطابق اصل ۵۰ قانون اساسي وظيفه اي عمومي و همگاني است که جرم انگاري تخريب محيط زيست بايد از سوي تمامي مسئولان انجام شود.

وي بيان داشت: مطابق اصل ۵۰ قانون اساسي هرگونه فعاليت اقتصادي، اجتماعي و... که به محيط زيست آسيب برساند، ممنوع است.

مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري با بيان بروز ريزگردها در چند سال گذشته در اين استان، اظهار کرد: بيش از ۹۰ درصد منشاء اين پديده خارج از کشور است.

وي تصريح کرد: در سه ماهه اول سال ۹۴ در استان ۳۱ روز پديده گرد و غبار وجود داشت که در همين بازه زماني در سال ۹۵ به ۲۰ روز و در سال جاري به ۹ روز تقليل يافته و مي‌توان گفت که نسبت به سال گذشته کاهش ۳۰ درصدي را در استان شاهد بوده ايم.

احمدي ادامه داد: با توجه به بارندگي هاي فصل بهار در چهارمحال و بختياري و رويش گياهان، احتمال آتش سوزي در مراتع و جنگل هاي استان در فصل تابستان بالاست که مردم نسبت به اين موضوع هوشيار باشند.

لازم به ذکر است هفته محيط زيست از ۱۶ تا ۲۱ خرداد با شعار "من با طبيعتم" نامگذاري شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۸:۱۳

27 Jan 2020