۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۳۵۸۸۳

حکايت پروژه هاي نيمه تمام در بروجن/از پتروشيمي تا استخر شناي بلداجي

حکايت پروژه هاي نيمه تمام در بروجن هر چند که موضوع جديدي نيست اما تکميل آنها مي تواند مسير توسعه در اين شهرستان را تسريع بخشد.
حکايت پروژه هاي نيمه تمام در بروجن/از پتروشيمي تا استخر شناي بلداجي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، در حالي به هفته دولت نزديک مي شويم که تعداد زيادي از پروژه هاي نيمه تمام يا متوقف شده در سطح شهرستان بروجن رخ نمايي مي کند.

برخي از پروژه هاي نيمه تمام شهرستان بروجن به قبل از دولت يازدهم باز مي گردد اما در حالي که انتظار مي رفت تکميل و به بهره برداري برسند همچنان نيمه تمام باقي مانده است.

در ادامه به برخي از پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان بروجن اشاره مي کنيم که پس از گذشت چندين سال متاسفانه هنوز شاهد تکميل آنها نيستيم.

دانشکده منابع طبيعي و فني مهندسي بروجن

دانشکده هاي منابع طبيعي و فني مهندسي بروجن در سال ۸۸ باتوجه به ظرفيت هاي علمي اين شهرستان و در راستاي حمايت از دانشجويان و گسترش مسائل علمي گلنگ زني شد اما با گذشت ۹ سال تنها ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.

طبق گزارش ميداني خبرنگار کلار ساختمان دانشکده منابع طبيعي در دو طبقه و دانشکده فني مهندسي در سه طبقه شامل کلاس درس، سالن اجتماعات، سلف سرويس، سالن ورزشي و کتابخانه ساخته مي شود.

يک منبع مطلع در اين باره گفت: تاکنون ۴۰ ميليارد ريال اعتبار از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري براي اجراي اين پروژه ها هزينه شده است و بنا بوده به جز اعتبارات وزارت علوم و تحقيقات از منابع استاني و کمک هاي مردمي نيز براي اين دو واحد دانشگاهي هزينه شود.

اين منبع آگاه افزود: آن طور که از سوي وزارت علوم اعلام شده به دنبال عدم تامين منابع استاني عمليات اجرايي اين دو واحد دانشگاهي متوقف شده است.

استخر شناي بخش بلداجي

شهرستان بروجن از مهمترين منطقه هاي ورزشي استان چهارمحال و بختياري به شمار مي رود که بيشترين سرانه ورزشي را در اين استان به خود اختصاص داده است.

استخر شناي بلداجي يکي از پروژه هاي مهم ورزشي در شهرستان بروجن است که عليرغم وعده هاي رنگارنگ مسئولين با پيشرفت بالاي ۷۰ درصد در ليست پروژه هاي نيمه تمام جا خوش کرده است.

به گفته يک منبع مطلع ۵ ميليارد ريال از محل اعتبارات تملک دارايي هاي استان براي اين پروژه پيش بيني شده است که مشخص نيست چه ميزان از اين اعتبار به اين پروژه اختصاص يابد.

بيمارستان ۲۲۰ تختخوابي بروجن

بيمارستان ۲۲۰ تختخوابي شهر بروجن با زيربناي ۱۶ هزار مترمربع در يک بلوک ۶.۵ طبقه در دست ساخت است که بخش هاي کودکان، زنان و زايمان، بستري، اي سي يو، سي سي يو، اتاق عمل، آزمايشگاه و درمانگاه در اين بيمارستان پيش بيني شده است.

ساخت بيمارستان ۲۲۰ تختخوابي بروجن که از سال ۸۷ شروع شده و هم اکنون ۹۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد از ديگر پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان بروجن به شمار مي رود.

چهار خطه بروجن-لردگان

جاده بروجن - لردگان يکي از مهم ترين و پر ترددترين جاده هاي استان چهارمحال و بختياري است که اتصال فلات مرکزي ايران به سمت خوزستان و شهر هاي جنوبي کشور را برقرار کرده است؛ به طور ميانگين روزانه ۲۵ هزار خودرو از اين مسير تردد مي کند.

جاده اي که بيشترين ميزان حوادث در اين استان را به خود اختصاص داده است، عليرغم چهار خطه شدن بخش هايي از آن هنوز قسمت هاي ناتمامي باقي مانده تا تکميل شود.

گفته مي شود بخش زيادي از مطالبات يکي از پيمانکاران اين پروژه معطل مانده است که به نظر مي رسد يکي از دلايل پيشرفت کند اين پروژه کمبود اعتبارات باشد.

چهار خطه شهرکرد-بروجن

جاده شهرکرد-بروجن يکي از محورهاي اصلي استان چهارمحال و بختياري به حساب مي‌آيد که بخش عظيمي از ناوگان حمل و نقل سنگين و ترانزيت کشور از اينجا عبور مي‌کند.

چهارخطه شهرکرد_بروجن از طريق شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور و با اعتبارات ملي در حال اجراست و طبق وعده مسئولان استاني اين پروژه قرار بود در تيرماه امسال به بهره برداري برسد.

پروژه‌هاي همسطح‌ سازي جاده‌هاي داخل شهر سفيددشت، فرادنبه و جاده شهرکرد به بروجن هم از جمله پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان بروجن به حساب مي آيد.

پروژه پتروشيمي بروجن

پتروشيمي بروجن که سال ۸۴ در دولت نهم و با تلاش مسئولان وقت تصويب و ابلاغ شد اکنون با گذشت قريب به ۱۱ سال از آغاز عمليات کلنگ‌زني مي توان گفت عمليات اجرايي در خصوص آن صورت نگرفته است.

اجراي پروژه پتروشيمي بروجن با هدف توليد ۳۰۰ هزار تن پلي اتيلن سنگين در سال با پيش بيني سرمايه گذاري ۲۸۳ ميليون و ۷۶۰ هزار يورو و ۱۲۴ ميليارد و ۳۱۷ ميليون تومان در زميني به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

قاسم سليماني دشتکي استاندار چهارمحال وبختياري نيز اخيرا در نشست بررسي طرح پتروشيمي بروجن به ميزباني سيد حميد پورمحمدي گل سفيدي معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: روند احداث اين طرح بسيار طولاني شده و اجرايي شدن آن نقش مهمي در کاهش نرخ بيکاري استان دارد.

اين طور که پيداست پروژه پتروشيمي بروجن در حال رايزني براي جذب سرمايه گذار است.

فرهنگسراي شهر فرادنبه

پروژه فرهنگسراي شهر فرادنبه نيز از ديگر پروژه هاي نيمه تمام شهرستان بروجن است که از سال ۸۷ عمليات اجرايي آن آغاز و پس از گذشت دوسال به حال خود رها شد و اکنون پس از گذشت ۹ سال هيچ گونه پيشرفتي نداشته است.

به نظر مي رسد اين پروژه به دليل کم توجهي به مرور زمان در حال از بين رفتن و فراموش شدن است.

آن طور که منابع مطلع مي گويند ۲ ميليارد ريال از محل اعتبارات تملک دارايي استان براي اين پروژه پيش بيني شده است که مشخص نيست چه ميزان از اين اعتبار تخصيص يابد.

ساختمان پزشک قانوني بروجن

ساختمان پزشکي قانوني شهرستان بروجن با زيربناي يک‌هزار و ۳۰ مترمربع از ديگر پروژه هاي نيمه تمامي است که در زميني به مساحت يک هزار و ۷۶۱ مترمربع در دست احداث است.

اين پروژه نيز که ۴۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد به گفته منابع مطلع ۳ ميليارد ريال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارايي استان پيش بيني شده که مشخص نيست چه ميزان از آن تخصيص يابد.

آنچه گذشت روايتي از برخي پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان بروجن است؛ هر چند که موضوع جديدي نيست اما تکميل آنها مي تواند مسير توسعه در اين شهرستان را تسريع بخشد.

گفتني است سالن دوميداني تارتان، کانون جهانديده گان و ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان از جمله پروژه هايي است که همزمان با هفته دولت در بروجن به بهره برداري مي رسند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۳:۵۱

27 Dec 2019