۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۰۹۹۷
عملکرد سپاه و بسیج چهارمحال و بختیاری در اقتصاد مقاومتیٍ؛

۹۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان اعطا شد/ فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از هزار نفر در استان

با اعطای بیش از 98 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری زمینه اشتغال بیش از هزار نفر فراهم شد.
۹۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی به متقاضیان اعطا شد/ فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از هزار نفر در استان
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز یک سال از ابلاغ سياست هاي کلي اقتصاد مقاومتي توسط رهبر معظم انقلاب و ابلاغ بديهي ترين اصول پايه گذاري سياست هاي اقتصادي آينده نظام جمهوري اسلامي ايران گذشت. قطعا در يک سال اخير دولت و مجلس و قوه قضائيه در عمل به سياست هاي مذکور تلاشهایی داشته اند که ارزیابی عملکرد مقبول یا غیر مقبول را بر عهده خودشان می گذاریم.

اما حرکت در چنين مسيري نيازمند عزم حقيقي مديران و پرهيز از تکرار فرمايشات رهبر انقلاب و شعارزدگي عملياتي است و نقش عظیم مردم نیز در این مورد غیر قابل انکار است.

در شرایط فعلی بسیج ظرفیت عظیمی را در عرصه های مختلف اقتصادی به خصوص در اقتصاد مقاومتی دارد که می تواند در فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش اساسی را ایفا کند.

با توجه به پیشگامی سپاه و بسیج در خصوص عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی به بررسی عملکرد این مجموعه در استان پرداخته ایم.

مردمی کردن اقتصاد راهکار مقابله با اقتصاد نفتی و دولتی است



سردار رضا محمدسلیمانی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به گذشت یک سال از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویا و زنده و تهاجمی ترین اقتصاد است.

سردار سلیمانی افزود: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد ریاضتی نیست بلکه اقتصادی است رو به جلو و دارای رشد و بالندگی که راهکاری است تا در شرایط فشار و تهدید وضعیت رفاهی مردم بهبود یابد.

وی در خصوص نقش اقتصاد مقاومتی در اصلاح الگوی مصرف و ترویج کالاهای داخلی تصریح کرد: با تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف و حمایت از تولید ملی که مخاطبین آن مردم هستند و با استفاده از حداکثر ظرفیت ها، امکانات و خودباوری و دمیدن روح خوداتکایی در بین مردم می توان در اصلاح الگوی مصرف تاثیر گذار بود.

سردار سلیمانی افزود: مردم با نقش آفرینی خود در این برهه زمانی می توانند نقش مهمی در زمینه مردمی کردن اقتصاد بردارند چرا که همانطور که مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان شرقی فرمودند اقتصاد نفتی و دولتی دو اشکال اساسی اقتصاد کشور است.

وی تنها راه برون رفت از تحريم هارا عمل در راستاي اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: اقتصاد کشور ما نبايد با يک تکان دنيا به لرزه بيفتد چرا که با وجود ظرفيت هاي داخلي و جوانان مولد و کارآفرين، اقتصاد مقاومتي هم رنگ و بوي مطلوبي به خود مي گيرد و ايران از حيث وابستگي به کشورهاي ديگر بي نياز خواهد شد.

سليماني افزود: رويکرد مديريت جهادي، استفاده از ظرفيت هاي داخلي، ثبات اقتصادي، مردم محوري، امنيت اقلام راهبردي، اصلاح الگوي مصرف و فسادستيزي از مولفه هاي بسيار مهم در اجرايي نمودن اقتصاد مقاومتي است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) استان با اشاره به نقش اساسی اقتصاد مقاومتی در زمینه ایجاد اشتغال گفت: جوانان ما صاحبان انقلاب اند و باید با ورود به عرصه های اقتصادی و ایجاد طرحهای زودبازده، توسعه الگوهای تولیدی موفق و بهره گیری از توان حرکتهای جهادی به این حرکت و ایجاد اشتغال و کار سرعت و شتاب لازم را ببخشیم.

وی با اشاره به اقدامات اقتصاد مقاومتی سپاه و بسیج در استان بیان کرد: ایجاد کارها و شغلهای مولد و اعتقاد به شعار هر خانه یک کارخانه در این راستا و آموزش به عنوان بستر اصلی اقتصاد مقاومتی از جمله فعالیتهایی است که سپاه استان در اولویت کاری خود قرار داده است.

سلیمانی از واگذاری حدود ۱۵ میلیارد تومان وام به افراد ذی صلاح در غالب گروههای چند نفری در جهت ایجاد مشاغل خانگی و کارگاههای زود بازده خبر داد و گفت: پرورش قارچ، گیاهان گلخانه ای، زنبور عسل، انواع ماکیان، ورمی کمپوست ماهیان سردآبی از مهمترین این طرح ها اند.


فراهم شدن زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی




محمد حسین آذر معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) استان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با تاکید بر ضرورت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد ما آسیپ پذیر است و اقتصاد مقاومتی راهکاری است برای مقابله با این آسیب پذیری.

آذر افزود: مولفه های اقتصاد ما باید طوری برنامه ریزی شود تا این اقتصاد بتواند در برابر هر گونه توطئه و تحریم دشمن مقاومت کند و تنها راهکار در این زمینه اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی ما از هر گونه وابستگی به بیگانگان رهایی می یابیم و با فکر و برنامه ریزی و اتکا به توان داخلی خود به اقتصادی پویا و داخلی دست می یابیم.

آذر با اشاره به ظرفیت های شناسایی شده در استان جهت پیاده سازی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بسیج و سپاه با پیشگامی در این خصوص زمینه فعالیت در عرصه های کشاورزی، باغداری، صنایع دستی، صنایع تبدیلی، دام سبک و سنگین، شیلات و پرورش ماهی و... را فراهم کرده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال و اقتصاد مقاوتی در استان اظهار کرد: تا پایان دی ماه سال جاری ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تسهیلات در زمینه اشتغال ارائه شد که زمینه اشتغال ۳۷۰ نفر را فراهم کرده است.

آذر افزود: همچنین بیش از ۷۲ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی تخصیص یافت که زمینه اشتغال ۷۸۰ نفر را فراهم می کند.


اعطای ۹۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان


حسینعلی شریفی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: مقام معظم رهبری، با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، این اقتصاد را مبتنی بر استفاده از همه ظرفیت ها، منابع و امکانات و حمایت از تولید ملی عنوان فرموده اند.


شریفی اظهار کرد: از ۱۲ رکن مشخص شده در اقتصاد مقاومتی ۶ رکن آن مربوط به دولت و دولتمردان است و ۶ محور آن مردمی و مربوط به عامه مردم است.

وی تقویت فرهنگ کار و تولید، اصلاح الگوی مصرف، حمایت از تولید ملی، استفاده حداکثری از منابع داخلی، تقویت روحیه خودباوری و مردمی کردن اقتصاد را از جمله ارکان مردمی عنوان کرد.



شریفی افزود: مردمی کردن اقتصاد یعنی تمام مردم به نوعی در تولیدات و مصرف بهینه نقش داشته باشند.

وی بیان کرد: متاسفانه تاکنون با مبحث اقتصاد مقاومتی شعاری برخورد شده است و آنطور که باید و شاید عملیاتی نشده است.


شریفی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: سنگ بنای اقتصاد مقاومتی شعار نیست بلکه واقعیت است و تنها برای حال نیست بلکه آینده نگری است.

مسئول بسیج سازندگی استان شناسایی عرصه‌های اقتصادی بومی منطقه‌ای، آموزش، مشاوره و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و عقوداسلامی به متقاضیان طرح‌های مولد در بخش اقتصاد مقاومتی را از برنامه‌های بسیج سازندگی استان عنوان کرد.

وی از اعطای ۹۸ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات در قالب عقود اسلامی و قرض الحسنه ، برای اعطا به متقاضیان طرح‌های اقتصاد مقاومتی که با امنیت غذایی جامعه مرتبط هستند اختصاص یافته است.


شریفی افزود: ۹۲۵ پرونده در این خصوص تکمیل و جهت اخذ تسهیلات اقتصادی به بانک معرفی شد.

وی عرصه هایی مانند پرورش قارچ، زنبور عسل، کشت زعفران، صنایع تبدیلی مرتبط با صنایع غذایی، تولید کود ورمی کمپوست، پرورش شترمرغ و مرغ بومی و انواع ماکیان، دام سبک و سنگین، ماهی های سردابی و زنبور عسل را عرصه های فعال اقتصاد مقاومتی در استان عنوان کرد.

شریفی با بیان اینکه متاسفانه برخی قوانین با روح اقتصاد مقاومتی سازگار نیست گفت: باید تمام زیرساخت ها در کشور برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی فراهم شود.



انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۰:۰۰

29 Dec 2019