۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد مطلب : ۲۶۹۳۷
ختر شیخ زکزاکی:

خبری از سلامتی شیخ زکزاکی نداریم/ 800 نفر از شیعیان حادثه زاریا مفقود هستند

دختر رهبر شیعیان نیجریه گفت: چهل روز از واقعه اسف‌بار کشتار شیعیان در زاریا می‌گذرد و متاسفانه ما هیچ خبری از سلامتی پدر و مادرم نداریم و بدتر اینکه نزدیک به 800 نفر نیز مفقود شده‌اند و کسی پاسخگوی سرنوشت آنان نیست.
خبری از سلامتی شیخ زکزاکی نداریم/ 800 نفر از شیعیان حادثه زاریا مفقود هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از قم، بدیعه زکزاکی، دختر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، در برنامه زنده «کوی محبت» که به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای واقعه حمله به حسینیه شهر زاریا در نیجریه از مسجد مقدس جمکران پخش شد، اظهار کرد: چهل روز از آن واقعه اسف‌بار می‌گذرد و متاسفانه ما هیچ خبری از سلامتی پدر و مادرم نداریم.

وی ادامه داد: بدتر از آن اینکه در این ۴۰ روز نزدیک به ۸۰۰ نفر مفقود شدند که هیچ کس پاسخگوی سرنوشت آنان نیست و هیچ جنازه‌ای را به ما تحویل نداده‌اند.

دختر شیخ زکزاکی تصریح کرد: از مجامع جهانی خواستار پیگیری آزادی اسرا و تحویل پیکرهای مطهر شهدا و ملاقات با شیخ ابراهیم هستیم.

ابراهیم عقیل داماد شیخ زکزاکی نیز با اشاره به اینکه هیچگونه خبر صحیحی درباره سلامتی شیخ ابراهیم و همسرش در دست نیست، اظهار کرد: افرادی که توسط دولت برای ملاقات با شیخ زکزاکی انتخاب شدند از نظر ما اخبار مورد تاییدی را ارائه نمی‌دهند چون آنها وابسته به همان دولتی هستند که به شیعیان حمله کرد و صدها انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشید.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد از اساتید حوزه علمیه نیز در این برنامه به تبیین جایگاه مقاومت در آیات و روایات پرداخت و گفت: مهدی فاطمه پایگاه آمال و آرزوهای مستضعفان جهان است و وظیفه ما در این عالم ادامه راه مسیر شهداست و این از برکات انقلاب اسلامی است که چنین حرکاتی را در دنیا مشاهد می‌کنیم.

سید امیرحسین میرحسینی شاعر آیینی کشور نیز در بخشی از این برنامه اشعاری با موضوع شهدای نیجریه و وقایع اخیر دنیای اسلام را قرائت کرد.

گفتنی است، برنامه کوی محبت کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیما است که به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۱۷:۲۴

28 Dec 2019