۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۹۹۱۷
نایب رئیس موسسه حمایت از بیماران ام اس چهارمحال و بختیاری:

مشکلات معیشتی، هزینه ها بالای درمانی، اشتغال مهمرین مشکلات بیماران ام اسی است

مشکلات معیشتی، هزینه ها بالای درمانی، اشتغال مهمترین مشکلات این بیماران اند که با توجه به اینکه در استان اکثر این افراد در مناطق محروم و دور از مرکز استان ساکن اند مسئولان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.
مشکلات معیشتی، هزینه ها بالای درمانی، اشتغال مهمرین مشکلات بیماران ام اسی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز بیماری ام اس (Multiple sclerosis) یک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرارداده و باعث از دست‌دادن کنترل، دید، تعادل و حواس (بی حسی) می‌شود. در بیماری ام اس اعصاب مغز و نخاع توسط سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بینند، که به این اختلال بیماری خودایمنی می‌گویند.

بیماری های خودایمنی بیماری هایی هستند که در آن‌ها سیستم ایمنی بدن که وظیفه‌شان حفاظت از بدن و نابودکردن آسیب رسان‌های خارجی همچون باکتری هاست، اشتباها شروع به حمله به بافت‌های بدن می‌نمایند.

در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن شروع به حمله به مغز و نخاع دوتا از اجزاء مهم که سیستم مرکزی اعصاب را کنترل می‌کنند، کرده و باعث فلج شدن و از کارافتادگی آنها می‌شود. سایر بیماری‌هایی خودایمنی شامل لوپوس و آرتریت روماتوئید می‌شود.

معصومه معمارزاده نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در این خصوص گفت: ام اس یکی از شایع ترین عارضه سیستم اعصاب مرکزی به خصوص میان افراد جوان به حساب می آید.

معمارزاده اظهار کرد: علت اصلی ام اس هنوز مشخص نیست و درمان قطعی ندارد ولی با استفاده از داروهای موجود قابل کنترل است.

وی با اشاره به  علایم در شروع بیماری تصریح کرد: ضعف و یا بیحسی یکی یا تعدادی از اعضای بدن، ازدست دادن نسبی و یا کامل بینایی معمولا در یک چشم بعلاوه درد در حرکت دادن چشم(اختلال عصب بینایی)، دوبینی یا تاری دید، سوزن سوزن شدن و یا درد در بعضی از بخش‌های بدن، شک الکتریکی هنگام بعضی حرکات خاص سر، لرزش بدن و یا عدم هماهنگی بدن، لکنت زبان، خستگی و گیجی از علائم این بیماری است.

معمارزاده که خود نیز دچار این بیماری است بیان کرد: در استان نزدیک به 900 نفر دچار این بیماری اند که بیشتر آنان را زنان تشکیل می دهد به طوری که 150 نفر مرد و مابقی زن اند.

وی گفت: 500 نفر عضو موسسه حمایتی ام اس استان اند که با توجه به اینکه هزینه های درمان این بیماری بالاست مشکل اصلی این بیماران فقر و نداری و مشکلات معیشتی است.

معمارزاده با بیان اینکه ام اس مسری نیست تصریح کرد: متاسفانه مردم آگاهی علمی از این بیماری ندارند و خواسته این بیماران این است که به ام اس به چشم ترحم نگاه نکنیم.

وی همکاری و همیاری خانواده را در بهبود روند بیماری بسیار موثر دانست و افزود: ام اسی ها هم مثل سایر افراد جامعه می توانند به راحتی زندگی کنند، ازدواج کنند، بچه دار شوند و زندگی خوبی داشته باشند.

نایب رئیس موسسه حمایت از بیماران ام اس استان با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا گفت: همان طور که اشاره کردم مشکلات معیشتی، هزینه ها بالای درمانی، اشتغال مهمترین مشکلات این بیماران اند که با توجه به اینکه در استان اکثر این افراد در مناطق محروم و دور از مرکز استان ساکن اند مسئولان باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ضمن تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی با این انجمن اظهار کرد: امیدواریم با اطلاع رسانی و حمایت خیرین و هم استانی های نوع دوست باری از مشکلات بیماران ام اسی سبک تر شود.

وی افزود: ام اس چیزی نیست که از قبل در سرنوشت افراد باشد و خدایی ناکرده ممکن است سراغ هر فردی برود پس بهتر است اگاهی خود را نسبت به آن بالا ببریم.

معمار زاده گفت: هموطنان و هم استانی های خیر و نیکوکار سری به انجمن ام اس بزنند و می توانند کمک های خود را به شماره حساب 2812058897 بانک تجارت واریز کنند و تسکینی باشند بر دردهای این بیماران.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۶:۲۵

28 Dec 2019