۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد مطلب : ۲۱۳۴۷
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

روح اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخلی و توجه به مصرف تولیدات داخلی است

نماینده ولی فقیه در استان گفت: روح اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخلی و ارتقاء کمی و کیفی آن‌ها و توجه به مصرف تولیدات داخلی است.
روح اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخلی و توجه به مصرف تولیدات داخلی است
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام بابیان اینکه مسئله اقتصاد مقاومتی درکشور مظلوم واقع‌شده است، افزود: بر اساس یک نگاه واقع‌بینانه و فارغ از آنکه بخواهیم کسی ، فردی و یا دولتی را به دلیل عدم تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی زیر سؤال ببریم و متهم کنیم به این باور همگانی رسیده‌ایم که اقتصاد مقاومتی در کشور مظلوم واقع‌شده است.

وی اقتصاد مقاومتی را قربانی شده بازیگری‌های سیاسی دانست و افزود: افتادن دربازی‌های سیاسی جزء ضایعه چیزی برای کشور به دنبال نداشته و نخواهد داشت و قطعاً کسانی که آگاهانه با این‌چنین نگاه سیاسی‌کار کنندنه‌ تنها خودشان را به فنا سپرده‌ و جهنم را برای خودشان مهیا کرده‌اند بلکه به کشور و مردم نیز آسیب رسانده‌اند.
حجت‌الاسلام‌ نکونام با تأکید بر اینکه نگاه سیاسی بهشت آفرین نیست، افزود: همان‌گونه که بارها گفته و تأکید کرده‌ایم، نکاه سیاسی با بیماری روحی ، قلبی و فکری توأم است و هر کس به آن دچار شود به‌طورقطع ضایعات جبران‌ناپذیری را بر خودش و جامعه تحمیل می‌کند.

وی در تبیین معیارهای نگاه سیاسی صحیح برآمده از متن اسلام ، نگاه به حاکمیت خدا ، پیغمبر خدا ، اهل‌بیت عصمت و طهارت و ولی‌فقیه را نگاه سیاسی صحیح اسلام دانست و گفت: اگر نگاه سیاسی مورد تأکید اسلام در تمام امور زندگی فردی و سیاسی جامعه موردتوجه باشد به‌یقین دیگر جناح‌بازی‌ها، گروه‌گرایی‌ها و دعواها و اختلافات سیاسی و موضع‌گیری‌های فراوان علیه یکدیگر و ذهن افکار عمومی را برهم ریختن و مشغول کردن به وجود نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام‌ نکونام گفت: متأسفانه بیشتر این اختلافات و بازیگری‌های سیاسی در پی خارج شدن از این ریل به وجود می‌آید که نتیجه این خارج شدن از مسیر صحیح وجود آمدن نگاه‌های بیمارگونه و سیاسی در درون جامعه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه نجات و پیشبرد کشور به سمت ارتقاء درگرو عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مجموعه‌ای با ساز کار زیبا ، دقیق و مستحکم است که توسط یک گروه افراد متخصص ، اقتصاددان و اهل فکر برنامه‌ریزی و تدوین‌شده است و رهبر معظم انقلاب آن را به‌صورت دقیق موردبررسی قرار داده و ابلاغ کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه موردتوجه قرار بگیرد به‌طورقطع بسیاری از مشکلات و چالش‌های کشور برطرف خواهد شد و زمینه برای ارتقاء بیش‌ از پیش کشور فراهم می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ نکونام بابیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی تنها با تكرار زباني عملیاتی نخواهد شد، افزود: روح اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات داخلی و ارتقاء کمی و کیفی آن‌ها و توجه به مصرف تولیدات داخلی است که اگر در این راستا تولیدگر به معنای واقعی کلمه از ناحیه دولت حمایت نشود و مصرف‌گرایی جهت‌گیری درست در جامعه نداشته باشد به‌طورقطع اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد.

حجت‌الاسلام نکونام تأکید کرد: اگر دو مقوله تولید و مصرف داخلی به‌درستی مورد توجه قرار بگیرد  به طور قطع شاهد رونق تولیدات داخلی و کم شدن واردات از خارج کشور را خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه اگر نگاه جامعه به تولیدات داخلی باشد دیگر نیازی به بیرون کشور نخواهیم داشت، افزود: متأسفانه نکرده‌ایم آن کاری را که باید نسبت به اقتصاد مقاومتی انجام بدهیم و این خود موجب مظلومیت اقتصاد
مقاومتی شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی نباید در بازیگری‌های سیاسی مخدوش شود، تأکید کرد: دشمن اگر امروز به تحریم‌ها دل‌بسته به خاطر آن است که ما را در مسئله اقتصاد مقاومتی محکم نمی‌بیند
ولی اگر ببیند و بفهمد که ما به معنای واقعی کلمه در مسئله اقتصادی مقاوم و مستحکم هستیم به‌یقین به تحریم دل نخواهد بست.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۵:۳۶

27 Jan 2020