۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۱۲۴۳۷
به‏ مناسبت فرا رسیدن یوم‌الله ۲۲ بهمن روز نمایش استحکام و اقتدار ایرانیان؛

چرا در راهپیمایى ۲۲ بهمن حضورى باشکوه خواهیم داشت؟

از دلایل حضور پرشور هرساله مردم در این راهپیمایى، تکرار خاطره ۲۲ بهمن ۵۷ در ذهن مردم است. مردم که تجربه پیروزى از طریق همین راهپیمایى‏ها و تجمعات را دارند، با تکرار آن به‏دنبال یادآورى آن خاطره شیرین هستند.
چرا در راهپیمایى ۲۲ بهمن حضورى باشکوه خواهیم داشت؟
به گزارش جهانبین نیوز، ۳۵ سال پیش در روز بیست و دوم یازدهمین ماه سال، انقلابى به رهبرى امام خمینى در ایران به پیروزى رسید که توانست سیطره ۲۵۰۰ ساله پادهشاهى را از کشور ما برکند و حکومت جمهورى اسلامى را در کشور برقرار کند. در تمام این سالها اما مردم ایران بى‏توجه به باد و باران و برف و بوران در راهپیمایى این روز خجسته در جاى جاى وطن پر گهر، شرکت کردند و در این میان هیچ مشکلى نمى‏تواند آن‏ها را از حضور در این فرصت تاریخى باز دارد.

در دنیاى امروز با توجه به نقش مؤثر رسانه در تحولات اجتماعى و سیاسى، احساس جمعى مردم بر این است که با این تجمع و راهپیمایى و انعکاس جهانى آن در رسانه‏ها مى‏تواند تفکر، اتحاد و ارزش‏هاى اسلامى ایرانى را به سراسر جهان انتقال دهند. این موضوع نیز یکى دیگر از دلایل نهادینه‏شدن راهپیمایى ۲۲ بهمن در برنامه سیاسى و اجتماعى ملت ماست.
پس از پیروزى انقلاب اسلامى در ایران، غربى‏هایى که دیگر دستشان از سرمایه‏هاى این ملت کوتاه شده بود، شمشیر را از رو بستند و تصمیم گرفتند که با تمام قوا مقابل حکومت جمهورى اسلامى که در ایران برقرار شده بود بایستند و تمام توان خود را به‏کار گیرند تا جمهورى اسلامى نتواند روى پاى خود بایستد. تحریم‏ها از همان ماه‏هاى ابتدایى پیروزى انقلاب، علیه کشور ایران اعمال شد و غربى‏ها از هر روشى براى مقابله با ایران استفاده کردند. اما انگار تحریم به تنهایى به نظرشان کافى نبود و در سال ۵۹ بالاخره موفق به تحریک صدام حسین براى تجاوز به خاک ایران و آغاز جنگ ۸ ساله علیه ایران شدند. ایرانیان اما در مقابل حمله دشمن بر پا خاستند و نگذاشتند که یک وجب از خاک وطن به دست اغیار بیفتد و در این میان چه بسیار جوانمردانى که در جبهه‏هاى جنگ، شراب شهادت را نوشیدند و خانواده‏هاى خود را تنها گذاشتند. این‏که صدها هزار نفر براى بقاى نظام جمهورى اسلامى از چنگال دشمنان به جبهه‏هاى جنگ رفتند و دیگر هرگز به خانه‏هایشان باز نگشتند، یکى از مهم‏تر دلایلى است که ما ایرانى‏ها را به حضور پرشکوه در راه‏پیمایى ۲۲ بمهمن‏ماه تشویق مى‏کند. از دلایل حضور پرشور هرساله مردم در این راهپیمایى، تکرار خاطره ۲۲ بهمن ۵۷ در ذهن مردم است. مردم که تجربه پیروزى از طریق همین راهپیمایى‏ها و تجمعات را دارند، با تکرار آن به‏دنبال یادآورى آن خاطره شیرین هستند.


چرایى حضور مردم در راهپیمایى‏هاى انقلاب‏
حضور حماسى و با شکوه مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن، نماد حضور ملت مقاوم ایران در پاسدارى از ارزش‏ها و آرمان‏هاى والاى انقلاب اسلامى و دستاوردهاى آن و نشانگر اقتدار و پشتوانه مردمى نظام به‏عنوان اصلى‏ترین پشتوانه و سرمایه کشور است.
شرکت مردم بیداردل ایران اسلامى در راهپیمایى‏ها، صحنه نمایش بیدارى و هوشیارى ملت اسلامى، اتحاد و همدلى آنان و توجه به سرنوشت کشور و اعلام بیزارى از دشمنان نظام اسلامى است که از یک‏سو موجب دلگرمى و نویدى براى دوستان نظام اسلامى است و از سوى دیگر توطئه‏هاى دشمنان داخلى و خارجى انقلاب اسلامى را خنثى خواهد نمود.
اهمیت حضور مردم در راهپیمایى ۲۲ بهمن و همه راهپیمایى‏هایى که در جهت تحکیم و تقویت نظام اسلامى است، آنگاه بیشتر آشکار مى‏گردد که به این نکته توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامى با محور قرار دادن ارزش‏ها و اصول مترقى اسلام و طرح اسلام به‏عنوان الگویى حکومتى و عاملى که مى‏تواند سعادت مادى و معنوى بشر را تأمین کند، فرهنگ غربى را به چالش کشیده است و استکبار جهانى نیز تمام سعى و تلاش خود را به کار بسته است که از تبدیل‏شدن انقلاب اسلامى به الگویى مترقى و پیشرفته براى سایر کشورها به‏ویژه کشورهاى اسلامى جلوگیرى به‏عمل آورد و چنین وانمود کند که تنها راه پیشرفت و توسعه، در قالب فرهنگ غربى امکان‏پذیر است. بدیهى است با حضور مردم در راهپیمایى‏ها و تظاهرات و حمایت و پشتیبانى آنان از ارزش‏ها و اصول انقلاب اسلامى، توطئه آنان خنثى شده و پشتوانه مردمى نظام بیانگر عزم و اراده مردم و مسؤولان نظام براى پیمودن راه پر پیچ و خم، ساختن کشورى مترقى و توسعه‏یافته بر مبناى احکام اسلامى خواهد بود.
علاوه بر این‏که بسیارى از راهپیمایى‏هایى که در مناسبت‏هاى مختلف انجام مى‏شود، در حمایت از ملت‏هاى مظلوم و ستمدیده جهان همچون فلسطین و عراق که برخاسته از وظیفه انسانى دینى ما در حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان مى‏باشد که موجب دلگرمى و تقویت روحیه آنان مى‏شود و نشانگر روحیه عدالت‏طلبى و ظلم‏ستیزى انقلاب اسلامى است. از این‏رو با توجه به شرایط حساس کنونى و توطئه‏هاى گوناگون دشمنان انقلاب اسلامى و بى‏عدالتى‏ها و جنایات و ظلم‏هایى که استکبار جهانى و ولیده فاسدش رژیم صهیونیستى نسبت به ملت‏هاى مظلوم انجام مى‏دهند، حضور مردم در راهپیمایى و برگزارى تظاهرات وظیفه‏اى انسانى، دینى و ملى محسوب مى‏گردد که نباید از آن غفلت نمود و یا تأثیرات آن‏را نادیده گرفت.
و اما یکى از ادله قرآنى شرکت در راهپیمایى‏ها به‏ویژه راه‏پیمایى ۲۲ بهمن این است که خداوند در قرآن مى‏فرماید: «ولایَطئون مَوطئاً یَغیظُ الکفّار... الاّ کُتب لهم به عَملٌ صالح» (سوره توبه، آیه ۱۲۰) هیچ حرکت دسته‏جمعى که کفّار را عصبانى کند، صورت نمى‏گیرد مگر این‏که براى آن، پاداش عمل صالح ثبت مى‏شود. راهپیمایى‏هایى که دشمنان اسلام و مسلمین را عصبانى کند، عمل صالح است.
این راهپیمایى‏ها (به‏خصوص اگر از طریق وسایل ارتباطى و ماهواره‏ها منعکس شود) و اگر براى هدف مقدسى صورت گیرد، نوعى حضور در صحنه، عبادت دسته‏جمعى و امر به معروف و نهى از منکر عملى و عامل تقویت روحیّه مردم و تهدید دشمن است.

پیام‏هاى راهپیمایى ۲۲ بهمن سال ۹۲
حضور مردم در شهرها و روستاها و حضور همه اقشار و همه گروه‏هاى اجتماعى مردم ایران باعث خواهد شد تا مسیر جدیدى در برابر دنیا گشوده شود و آن‏ها را به‏فکر وادارد که چرا اقدامات به‏ظاهر فلج‏کننده‏شان همواره نقش بر آب مى‏شود.
حماسه ۲۲بهمن سال ۱۳۹۲، پیامها وکلید واژه‏هاى جدیدى را در فرهنگ سیاسى جهان خواهد گشود که تا سال‏ها تحلیل‏گران ومفسران غربى باید در کنج کتابخانه‏ها و مراکز تحقیقاتى‏شان به‏دنبال چرایى شکست تحلیل‏ها و برنامه‏هاى ضدانقلابى‏شان علیه ایران اسلامى باشند. مردم با حضور حماسى، باشکوه و بى‏نظیر خود، این «پیامها» و «کلیدواژه‏ها» را به‏دنیا منتقل خواهند کرد:
۱- حساب انقلاب اسلامى و دفاع از کیان انقلاب هیچ ربطى به مسائل داخلى و شرایط کشور ندارد و حفظ انقلاب در برابر توطئه‏هاى دشمنان قسم‏خورده از کلیدى‏ترین و اصلى‏ترین وظایف مردم در برابر دشمنان است.
۲- مردم ایران دقیقاً به توطئه‏هاى رنگارنگ و بنیان حرکات خصمانه دشمنان واقفند و به‏خاطر مسائل بیهوده و جزیى از انقلاب و نظام اسلامى منفک نمى‏شوند.
۳- مردم سیاست‏هاى متناقض غرب و به‏ویژه آمریکا را در قبال ایران خوب درک و تحلیل مى‏کنند و لذا ماهیت پلید این توطئه‏ها براى آنان آشکار است.
۴- اختلافات سیاسى واجتماعى، تبعیض‏ها، کمبودها، بداخلاقى‏هاى سیاسى، گرانى و خیلى از مشکلات اقتصادى، عاملى براى جداشدن آن‏ها از اصل انقلاب نیست.
۵- مردم به دستاوردهاى همه‏جانبه انقلاب اسلامى آگاهى و وقوف کامل دارند و لذا سیاه‏نمایى‏هاى عوامل داخلى و خارجى دشمن نمى‏تواند در اعتقاد آن‏ها به درستى انقلاب ۱۳۵۷ خللى وارد کند.
۶- مردم خوب مى‏فهمند که دشمن براى به زانو درآوردن مردم ایران طى ۳۵ سال گذشته از انجام هیچ توطئه نظامى و غیرنظامى فروگذار نکرده و لذا اینان که امروز دم از حقوق بشر و نقض آن در ایران مى‏زنند، صداقت نداشته و نزد مردم ایران روسیاه و کارنامه سیاه‏ترى دارند.
۷- نسل سوم و چهارم انقلاب که درسال ۱۳۵۷ به‏دنیا نیامده بودند، اینک ثمرات انقلاب اسلامى را در تمامى شئونات زندگى اجتماعى‏شان به‏شدت احساس مى‏کنند و به‏همین‏خاطر حاضر نیستند تن به فریبکارى‏هاى دشمنان بدهند که حضور میلیونى این نسل در اشکال مختلف در راهپیمایى ۲۲بهمن امسال مؤید شکست‏خوردن برنامه‏هاى دشمن در همراه‏کردن این نسل با خودش خواهد بود.
۸- مردم ایران نیک مى‏دانند که آمریکا و اذنابش با هرگونه پیشرفت علمى، اقتصادى، فرهنگى، هنرى و... مردم ایران مخالف هستند و دقیقاً برنامه براندازانه غربى‏ها را تجزیه و تحلیل مى‏کنند و براساس تحلیل‏هایشان به مقابله با دشمن برمى‏خیزند. یکى از این نمادهاى مقابله با دشمن، حضور یکپارچه در جشن ملى ۲۲ بهمن است.
۹- مردم مسلمان و انقلابى ایران به‏درستى تشخیص داده‏اند که وقوع و تحمیل تحریم‏هاى اقتصادى یک دسیسه دشمن براى تسلیم‏نمودن نظام اسلامى و تمکین از خواسته‏هاى ددمنشانه آن‏ها و لذا چنین مردم آگاه و زمان‏شناس هرگز اصول اعتقادى خود را فداى مادیات نمى‏کنند و به مقاومت و مبارزه با استکبار ادامه مى‏دهند.
۱۰- مردم ایران بار دیگر نشان خواهند داد که با تمسک به راه و منویات «امام و رهبرى» در طى ۳۵سال گذشته به آن حد از بصیرت و شعور سیاسى رسیده‏اند که دشمن و ترفندهاى گوناگون او را بشناسند.
در روز ۲۲بهمن مردم نشان خواهند داد که رهبرى انقلاب، شاخص ومعیار خوبى براى آن‏ها در شناخت دشمن و برنامه‏هایش است. مردم ولایى و مؤمن ایران نیک مى‏فهمند وقتى‏که مولا و مقتدایشان مى‏فرمایند: «برنامه‏ها و پیشنهادات آمریکا حیله‏گرانه است» خودشان به‏خوبى مسیر حرکت را تشخیص مى‏دهند.
مردم بار دیگر ثابت خواهند کرد آن‏ها براى احیاء دین اسلام و نهادینه‏کردن فرهنگ شهادت و ارزش‏هاى متعالى برآمده از تعالیم قران مجید، انقلاب کرده‏اند و این مهم دقیقاً همان موضعى است که غربى‏هاى احمق و تحلیلگران نادان آن‏ها با گذشت ۳۵ سال هنوز نتوانسته‏اند اساس آن‏را درک نمایند. مردم وقتى هشدارها و نهیب‏هاى رهبر انقلاب را بر سر ساده‏لوحان داخلى که فریب نقشه‏هاى دشمن را مى‏خورند مى‏ببیند، عزمشان را جزم مى‏کنند تا رهبرشان تنها نماند و غربى‏ها یادشان مى‏رود که این مردم سالهاست که فریاد مى‏زنند: «ما اهل کوفه نیستیم على تنها بماند».
حماسه و اقیانوس مواج مردمى بار دیگر نشان خواهد داد که غربى‏ها آنقدر کور و کر هستند که این شعار کلیدى انقلاب اسلامى را نتوانسته‏اند درک و تحلیل کنند و همواره فکر مى‏کنند با واردکردن فشارهاى مضاعف بر مردم مى‏توانند آن‏ها را بر ترک و جدا کردنشان از انقلاب وادار نمایند.
مردم ایران وقتى مى‏بینند که «موساد، سیا وMI۶ » در روز روشن، دانشمندان و جوانان مؤمن و متعهد ما را با ترورهاى کور و وحشیانه به شهادت مى‏رسانند، دقیقاً درمى‏یابند که در زیر دستکش مخملین غرب، پنجه‏هاى آهنین آن‏ها مخفى شده است. حال با این اوصاف و این همه تضاد و تناقض رفتارى غربى‏ها و در رأس آن‏ها آمریکا، چگونه انتظار دارند که مردم حرف‏ها و برنامه‏هایشان را باور نمایند؟
مردم بزرگ ایران خواهند آمد تا همین حرفها را با حضورشان بگویند. مى‏آیند تا به جهانیان بفهمانند انقلاب اسلامى ایران با زیربناهاى مادى بنیان گذاشته نشده که با سیل‏هاى ویرانگر و فشارهاى مادى هم از بین برود. مردم مى‏گویند آمده‏ایم تا از دین خدا حفاظت کنیم، مردم مى‏گویند ما فرزندان حسینیم و امروز در عرصه کارزار آمده‏ایم تا «کارى زینبى» انجام بدهیم.
مگر غیر از این است که دخت گرامى فاتح خیبر با فریاد سهمگینش کاخ یزیدیان را به لرزه در آورد و اگر زینب(س) نبود، کربلا در کربلا مى‏ماند و حرکت زینب‏گونه مردم ایران این خواهد بود تا هرچه فریاد دارند بر سر استکباریون ریز و درشت بکشند تا بدانند مردم ایران فرزندان عاشورا و کربلا هستند، مردم ایران براى رشد و نمو این انقلاب، خون عزیرترین و رشیدترین جوانانشان را داده‏اند و مگر مى‏شود این خون‏هاى با ارزش را با دلارهاى کثیف معامله و معاوضه نمود؟
حیف است این مقاله را بدون اشاره به نوشته یک جوان ایرانى که این هفته در وبلاگش آورده به پایان ببریم که نوشته است:
بسم الله الرحمن الرحیم‏
در محله ما یک ارمنى هست که فرزندش در جبهه به شهادت رسیده است؛ در «جبهه سومار».
ارمنى‏ها به شهید مى‏گویند؛ «ناهاراک».
«سامسون» که حالا به مرز ۷۸ سالگى رسیده است، هر سال با عکس پسرش که خودش در «دوکوهه» از او انداخته، مى‏آید راهپیمایى.
من به دین سامسون کارى ندارم، عاشق آزاده‏بودنش هستم.
همیشه با افتخار مى‏گوید؛ خامنه‏اى زمانى که رئیس جمهور بود آمد منزل ما؛
و در دیوار نانوایى ماشینى‏اش عکسى از این دیدار آویزان کرده.
او مى‏گوید؛ من مسلمان نیستم اما با شعار «جمهورى ایرانى» مخالفم؛ اگر سایه اسلام بالاى سر ایران نباشد، ما ارمنى‏ها در کدام خانه، به‏جز خانه «باب الحوایج، قمر بنى‏هاشم» حوایج‏مان را بگیریم.
آقاى اوباما! بفرما، این هم از ایرانى غیر مسلمان.
سامسون، هم‏کیش تو نیست، حوارى عیسى است و عیسى هم مثل موسى مثل ابراهیم مثل نوح در آیین محمد است؛ در دین ماست.
و سامسون از هر کیشى که باشد تو را در این سه‏شنبه مات مى‏کند!

انتهای پیام/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۴۸:۳۸

18 Feb 2020