۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۳۳۱۳۷
در چهار محال و بختياري:

توليدات بخش کشاورزي در سال جاري به بيش از يک ميليون تن رسيد

رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهار محال و بختياري گفت: توليدات بخش کشاورزي در سال جاري به يک ميليون و 372 هزار تن رسيده که ارزش اقتصادي اين ميزان 3 هزار ميليارد تومان بوده است.
توليدات بخش کشاورزي در سال جاري به بيش از يک ميليون تن رسيد
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ ذبيح الله غريب رئيس سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري اظهار کرد: خوشبختانه نظام و ساختار اداري جهاد کشاورزي استان از ساختاري نظام مند، مردم نهاد و انقلابي تشکيل شده است.

غريب، با اشاره به عملکرد مطلوب جهاد کشاورزي استان، تصريح کرد: به دليل انقلابي بودن اين دستگاه اجرايي، همه مديران بخش‌هاي مختلف اين سازمان در قبال کارهايي که براي مردم انجام مي‌دهند پاسخگو هستند.

وي، گفت: در سال جاري با اقدامات خوبي که از طرف دولت انجام شده است، ۶۹ هزار و ۵۰۰ تن گندم از گندمکاران استان خريداري شده است که بيش از ۹۰ ميليارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت و همچنين ۱۴ ميليارد تومان مطالبات جو به کشاورزان پرداخت شده که رکورد خريد گندم بعد از مدت ۱۰ سال شکسته شد.

غريب ادامه داد: در بخش بيمه کشاورزي، با توجه به خسارت‌هايي که سال گذشته به محصولات زراعي و باغي وارد شد مبلغ مورد نظر خسارت به کشاورزان پرداخت شده است.

وي با اشاره به اينکه خشکسالي‌هاي اخير به بخش کشاورزي لطمات جبران‌ناپذيري را وارد کرده است، تصريح کرد: مجموع توليدات بخش کشاورزي در سال جاري به يک ميليون و ۳۷۲ هزار تن رسيده که ارزش اقتصادي اين ميزان سه هزار ميليارد تومان بوده است.

رئيس جهاد کشاورزي استان گفت: کاهش مصرف آب، استفاده از سامانه‌هاي نوين آبياري، افزايش توليد محصولات، افزايش سطح گلخانه‌ها و کشت نشايي از برنامه‌هاي اين سازمان است.

غريب ادامه داد: در بخش باغباني ميزان توليدات سال جاري به ۱۸۱ هزار تن رسيده و در حوزه دام و طيور ميزان توليدات سال جاري ۲۸۳ هزار تن بوده است.

وي توليدات بخش گلخانه‌اي در سال جاري را دو هزار تن دانست و گفت: يکي از شاخص‌هاي مهم استان توليد قارچ است که در سال جاري هفت هزار و ۵۰۰ تن توليد شده است.

غريب با اشاره به اينکه بخش شيلات طي دو سال گذشته با رکود مواجه بود، ادامه داد: برآورد توليد سال جاري در اين بخش بيش از ۲۱ هزار تن است که به بالاترين ميزان توليد خواهد رسيد.

وي با اشاره به اينکه توليد گل و گياهان زينتي يکي از استعدادهاي خاص استان به شمار مي‌رود، گفت: در سال جاري پنج ميليون شاخه گل در استان توليد شده است که نسبت به سال گذشته به ميزان توليد يک ميليون شاخه افزوده شده است.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۶:۴۳

2 Jan 2020