۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۲۱۸۹۷
روایتی از هیت امنایی مدارس:

کیسه ای برای جیب مردم یا بالا بردن کیفیت آموزش؟!

مدارس هیئت امنایی به منظور اجرای سیاست مدرسه محوری و ارتقای كیفیت برنامه های آموزشی و تربیتی در مدارس و توسعه مشاركت های مردمی تشكیل می شود، به طوری كه مدارس دولتی دارای شرایط را می توان با تقاضای اولیا و پیشنهاد شورای مدرسه و تایید شورای آموزش و پرورش شهرستان یا منطقه به شكل هیئت امنایی اداره کرد.
کیسه ای برای جیب مردم یا بالا بردن کیفیت آموزش؟!
به گزارش جهانبین نیوز، چند سالی است که برخی از مدارس کشور به صورت هیئت امنایی اداره می شود و مدارس استان هم از این قائده مستثنی نیستند.

حال بعد ازگذشت چند سال از اجرای این طرح خبرها حاکی از این است که برخی از مدارس به بهانه های مختلف از دانش آموزان پول دریافت می کنند این در حالی است که بنا بر تصویب شورای عالی آموزش و پرورش مدارس دولتی مدارس حق گرفتن شهریه از دانش آموزان را ندارد و تنها در جهت برگزاری کلاس های فوق برنامه حق دریافت وجه را دارند.

به همین منظور خبرنگار جهانبین نیوز در گفت و گو با چند نفر از اولیای دانش آموزان میزان رضایت مندی آنان را بعد از اجرای این طرح مورد ارزیابی قرار داد.

به گفته یکی از اولیای دانش آموزان دبستانی : بعد از اجرای این طرح در مدرسه نه تنها کیفیت آموزش بهتر نشد بلکه فقط جیب اولیای دانش آموزان را روز به روز خالی تر می کنند.

وی گفت: هر از چند گاهی مدیر مدرسه به بهانه های مختلف از جمله پول برق، آب و غیره از اولیای دانش آموزان تقاضای پول می کند و در صورت ندادن این وجه اولیای دانش آموز را تهدید به ندادن کارنامه می کنند.

دیگری خاطر نشان شد: چرا معلم نباید در کلاس های درس مبحث کتاب را به طور کامل درس بدهد که مجبور نباشد برای ادامه مبحث درس به کلاس های اضافی رو بیاورد.

همچنین تصریح کرد: طبق قانون هزینه تحصیل در مدارس دولتی باید رایگان باشد این در حالی است که من هر کجا می روم مدرسه ای پیدا نمی کنم که فرزندم به طور رایگان در آنجا به تحصیل خود ادامه دهد.

اولیای یکی از دانش آموزان می گوید: در قالب این طرح تعدادی از مدارس دولتی به دلیل مهیا شدن بهانه دریافت شهریه، بدون هیچ گونه تغییری در ساختار مدرسه، فقط عنوان هیات امنایی را به خود می چسبانند تا بتوانند به درآمد هنگفتی دست یابند؛ زیرا مدارس دولتی فقط در قالب هیات امنایی، مجاز به دریافت شهریه از والدین هستند.

وی همچنین اذعان کرد که: در صورت پیگیری، هیچ یک از مسولان پاسخگو و پیگیر قضیه نبودندن و این رویه همچنان ادامه دارد.

در پایان باید گفت: با وجود وضعیت اقتصادی برخی از خانواده ها دریافت پول ناچیزهم در روند زندگی آنان تاثیر می گذارد و امیدواریم گوش های باشد که شنیدار این صحبت ها باشد.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج/۱۰۲۳ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۶:۴۶

1 Jan 2020