۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۳۹۸۰۷
معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش نیازمند تدوین قانون خاص است/پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته درسال 97 پرداخت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با ۷۶۰ منطقه آموزشی، یک میلیون فرهنگی و ۱۰۵ هزار واحد آموزشی و حدود ۱۳/۵ میلیون دانش آموز، شرایط خاصی دارد که نیازمند یک قانون خاص است، اما هم‌اکنون این ترکیب و چینش در کشور با قوانین عام اداره می‌شود.
آموزش و پرورش نیازمند تدوین قانون خاص است/پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته درسال 97 پرداخت می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، جلسه مدیران و رؤسای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری روز گذشته در مجتمع فرهنگیان شهرکرد برگزار شد.

علی الهیار ترکمن  معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه، اظهار داشت: یکی از سیاست‌هایی که دولت دنبال می‌کند، تعامل با مجلس شورای اسلامی است، این تعامل در روابط کاری بین دولت و مجلس تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه در آستانه صدور بخشنامه بودجه سال ۹۸ که در شهریورماه انجام می‌شود، قرار داریم و بعد از آن دولت بودجه سال ۹۸ را تنظیم می کند افزود: فرصتی فراهم شد تا با حضور منتخب نمایندگان کمیسیون آموزش، تحقیات و مسئولین آموزش و پرورش از ستاد و استان، در چهارمحال و بختیاری حضور پیدا کنیم و از نزدیک با فرهنگیان دیدار داشته باشیم.

معاون مدیریت توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش این دیدار را مفید دانست و اذعان داشت: قطعا این دیدارها، صحبت‌ها و تعاملاتی که صورت می‌گیرد در بهبود بودجه سال ۹۸ آموزش و پرورش تاثیر خیلی مثبتی می‌گذارد، امید است که از این طریق بتوانیم بهترین شرایط بودجه‌ای را با توجه به ظرفیت‌های دولت در بودجه سال آینده داشته باشیم.

الهیار با شاره به تکمیل پرداخت مطالبات فرهنگیان افزود: از مجموع ۹۴۸ میلیارد تومان مطالباتی که از سال ۹۶ به سال ۹۷ منتقل شده، ۶۰۰ میلیارد تومان به صورت قطعی پرداخت و تقریبا ۳۴۸ میلیارد تومان دیگر باقی مانده که انشاالله هرچه زودتر تخصیص آن را دریافت  می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته است گفت: این تخصیص از سازمان برنامه و بودجه دریافت و مقرر شده طی سه ماه تیر، مرداد و شهریور از خزانه دریافت و به فرهنگیانی که در سال ۹۶ بازنشسته شده‌اند پرداخت شود.

آموزش و پرورش نیازمند تدوین قانون خاص است

علی الهیار بیان کرد: آموزش و پرورش با ۷۶۰ منطقه آموزشی، یک میلیون فرهنگی و ۱۰۵ هزار واحد آموزشی و حدود ۱۳/۵ میلیون دانش آموز، شرایط خاصی دارد که نیازمند یک قانون خاص است، اما هم‌اکنون این ترکیب و چینش در کشور با قوانین عام اداره می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه با تمام شرایط موجود، نیازمند تدوین قانون خاص اداری مانند دانشگاه‌ها است، مطالبه اصلی آموزش و پرورش از مجلس تصویب قانون اداری خاص است.

به گزارش جهانبین نیوز، در این جلسه مشکلات سختی کار، کمبود فضای آموزشی، تخریبی و فرسوده بودن مدارس، مشترک بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس ابتدایی در مناطق محروم و نداشتن ساختمان اداری آموزش و پرورش عشایر از مشکلات مطرح مناطق ۱۷ گانه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بود.

انتهای پیام/1027ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۷:۱۱

3 Jan 2020