۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۲۸۷۷
رئيس ستاد دهه فجر استان چهارمحال و بختياري:

ثبت 19 بهمن به عنوان روز شاخص براي استان در تاريخ انقلاب‌اسلامي

رئيس ستاد دهه فجر استان با اشاره به حرکت بي‌نظير مردم استان در خلق حماسه 19 بهمن 57 گفت: اميدواريم در اين زمينه با همکاري همه دستگاه‌ها و نهادهاي مسئول بتوانيم 19 بهمن را در تاريخ انقلاب اسلامي ثبت کنيم.
ثبت 19 بهمن به عنوان روز شاخص براي استان در تاريخ انقلاب‌اسلامي
به گزارش جهانبین نیوز؛ علي گرجي در گفت و گو با مشکات برين با اشاره به حرکت بي‌نظير مردم استان در خلق حماسه ۱۹ بهمن ۵۷ گفت: متأسفانه آنطور که بايد به اين روز مهم پرداخته نشده است در حاليکه انتظار مي‌رفت اين روز شاخص براي استان در تاريخ انقلاب‌اسلامي ثبت شود.

گرجي با بيان اینکه برخي تلاش‌هاي صورت گرفته در ستاد دهه‌ي فجر استان از چندين سال پيش براي بزرگداشت اين روز افزود: اميدواريم در اين زمينه با همکاري همه دستگاه‌ها و نهادهاي مسئول بتوانيم ۱۹ بهمن را در تاريخ انقلاب اسلامي ثبت کنيم.

وي همچنين از تشکيل کميته بزرگداشت ۱۹ بهمن براي اولين بار و بعد از ۳۸ سال از اين واقعه تاريخي در شهرستان بروجن خبر داد و خاطرنشان کرد: اين کميته از سوي ستاد دهه فجر شهرستان بروجن و با عضويت ۳۰ نفر از مردم مؤمن و انقلابي بروجن تشکيل شده است.

به گفته وي جمع‌آوري اسناد و مدارک اين حماسه، مصاحبه با افرادي که در اين حماسه حضور داشتند، مصاحبه با صاحبنظران و پرداختن به نقش محوري مردم بروجن در خلق آن را از جمله برنامه‌هاي دردست اجرا براي ثبت اين روز مهم است.

گفتني است: جمعي از اهالي و بختياري هاي غيور منطقه چغاخور، بلداجي و بروجن، روز پنج شنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ بوسيله ۱۱ دستگاه اتوبوس براي بيعت با حضرت امام خميني (ره) عازم تهران شدند و حدود ساعت ۹ و نيم صبح جمعه ۲۰ بهمن ضمن ملاقات و بيعت حضوري با ايشان در مدرسه علوي، آمادگي خود را براي حمايت همه جانبه از انقلاب ‌اسلامي اعلام کردند. اين افراد سپس با حضور در مراسم سخنراني مهندس مهدي بازرگان نخست وزير منصوب ايشان در دانشگاه تهران، از دولت موقت هم اعلام پشتيباني نمودند.

اين گروه، شامگاه ۲۰ بهمن بعد از نماز مغرب و عشا و استماع سخنان آيت الله دکتر بهشتي، به سمت استان چهارمحال و بختياري حرکت کردند که به دليل حکومت نظامي، مجبور به توقف در شهر مقدس قم شدند.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب در ديدار صبح روز دوشنبه ۱۳ مهرماه ۹۴ با اعضاى ستاد اولين کنگره‌ شهداي استان چهارمحال و بختيارى، در اين رابطه فرمودند: «نکته‌اي که آقاي نکونام (نماينده وليّ‌فقيه در استان چهارمحال و بختياري و امام جمعه‌شهرکرد) گفتند درباره‌ي آمدنِ مردم چهارمحال‌وبختياري [به تهران‌] براي ابراز بيزاري از بختيار (آخرين نخست‌وزير رژيم پهلوي)، خيلي مهم است. ممکن است مردم شيراز، مردم مشهد، مردم تبريز هم بيايند از بختيار ابراز بيزاري بکنند امّا خيلي فرق مي کند که مردم بختياري بيايند از يک فرد سياسيِ شاخص بختياري که در مقابل انقلاب و در مقابل امام قرار گرفته، ابراز بيزاري کنند؛ اين نکته مهم است. اين هم که ايشان گفتند که مردم توقّع دارند که آن روز، روز شاخصي باشد، درست است، اين واقعاً جا دارد؛ چون در بين عشاير، اين وابستگي‌ها و پيوندهاي عشايري، چيز کوچکي نيست، چيز خيلي مهمّي است.

اينها همان کساني هستند که در قضيّه مشروطه، بلند شدند از شهرکرد -آن‌وقت ده‌کرد- آمدند اصفهان و اصفهان را گرفتند و آمدند تهران و کارهاي بزرگي را انجام دادند، بيشتر با پيوندهاي محلّي اين کار را مي کردند؛ يعني تأثيرات قبايلي و عشايري بر روي مردم وجود داشت که حرکت مي کردند مي‌آمدند. امّا همين پيوندها در آنجايي که پاي دين در ميان است، پاي انقلاب در ميان است، پاي امام در ميان است، به کلّي کم‌رنگ مي شود و بي‌خاصيّت مي شود و از بين مي رود؛ اين خيلي چيز مهمّي است.»

انتهاي پيام1026ج /۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۵۴:۵۹

15 Jan 2020