۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۳۷۶۴۷
کارشناس مسائل مذهبي:

يلدا، عامل همبستگي خانواده ها/نشست هاي خانوادگي کمترين آسيب ها را دارد

يک کارشناس مسائل مذهبي با اشاره به اين که نشست هاي خانوادگي کمترين آسيب اجتماعي و اخلاقي را دارد، افزود: شب يلدا به سبب به جاي آوردن سنت حسنه صله رحم عامل همبستگي و نزديکي خانواده ها است.
يلدا، عامل همبستگي خانواده ها/نشست هاي خانوادگي کمترين آسيب ها را دارد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت السلام مرتضي قاسمي خواه در گفتگو با کلار، اظهار داشت: نشست هاي خانوادگي يکي از تفريحات شاد و سالمي است که کمترين آسيب اجتماعي و اخلاقي را دارد.

حجت الاسلام قاسمي خواه گفت: يلدا نخستين شب زمستان است که ايراني ها از دوران باستان و در يک رسوم کهن و ديرينه اين شب را جشن مي گيرند.

قاسمي خواه ادامه داد: دين اسلام اهميت زيادي براي خانواده ها قائل است و سنت هاي حسنه اي همچون شب يلدا که در آن اعضاي خانواده دور هم جمع مي شوند را نيکو مي شمارد.

يلدا، عامل همبستگي و نزديکي خانواده ها

حجت الاسلام قاسمي خواه بر خواندن روايات و احاديث در شب يلدا تاکيد کرد و گفت: شب هاي طولاني زمستان فرصت مناسبي براي عبادت و بندگي خدا است.

حجت الاسلام قاسمي خواه افزود: همان طور که مردم به شب يلدا که دقايقي از ديگر شب ها طولاني تر است اهميت مي دهند براي فرج امام زمان (عج) و روز قيامت هم اهميت قائل شوند.

اين فعال مذهبي يلدا را عامل ايجاد همبستگي و نزديکي خانواده ها دانست و گفت: اعياد باستاني يلدا و نوروز از آداب نيکو و حسنه اي است که فرصتي براي تقويت ارتباطات خويشاوندي محسوب مي شود.

نشست هاي خانوادگي کمترين آسيب ها را دارد

قاسمي خواه در ادامه بر ديد و بازديد و به جا آوردن صله رحم در شب يلدا تاکيد کرد و گفت: در نشست هاي خانوادگي شاهد کمترين آسيب ها هستيم؛ بسيار خوب و شايسته است که در چنين شب هايي از حال هم با خبر شويم.

کارشناس مسائل مذهبي يلدا را بهانه اي براي با هم بودن و از حال هم جويا شدن دانست و گفت: در چنين شب هايي شادي هاي حرام و نابجا که به خاطر لذات هاي دنيوي و همراه با غفلت از آخرت باشد صحيح نيست.

حجت الاسلام قاسمي خواه با اشاره به اين که شب يلدا به سبب به جاي آوردن سنت حسنه صله رحم خوب و پسنديده است، گفت: شب يلدا بهانه خوبي براي جمع شدن در کنار هم و ديد و بازديد، مهرباني، خوش اخلاقي و با خبر شدن از مشکلات همديگر است.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۱۶:۳۶

10 Jan 2020