۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۴۶۷۷
مدرس دانشگاه هنر اصفهان:

توسعه صنعتي، باعث تغيير شکل بناهاي بومي و سنتي شده است

مدرس دانشگاه هنر اصفهان گفت: توسعه صنعتي، شهرنشيني و گرايش به سوي رفاه باعث تغيير شکل بناهاي بومي و سنتي شده است.
توسعه صنعتي، باعث تغيير شکل بناهاي بومي و سنتي شده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر؛ غلامرضا کياني مدرس دانشگاه هنر اصفهان و کارگاه آموزشي اندود، آژند و آمود در شهرستان سامان چهارمحال‌ و بختياري در حاشيه برگزاري اين کارگاه، اظهار کرد: با گرايش به سوي شهرنشيني مصالح مختلف و متنوع ازجمله آجر، بلوک و... در ساخت ابنيه روستايي استفاده مي‌شود که باعث تغيير شکل چهره آن‌ها مي‌شود که اين امر از مضرات تحولات است.

وي با اشاره به اينکه اصالت بافت‌ها و بناهاي تاريخي به مصالح و نوع ساختار آن‌هاست، بيان داشت: هدف از برگزاري اين کارگاه آشنايي با چگونگي حفاظت از ابنيه و بافت‌هاي تاريخي و مرمت آن‌هاست.

اين مدرس دانشگاه هنر اصفهان عنوان کرد: تغييرات ناهمگون باعث از بين رفتن ويژ‌گي‌ها و ارزش‌ها در ميراث‌فرهنگي مي‌شود که در راستاي کاهش اين موضوع فرهنگ‌سازي و برنامه‌ريزي دقيق در روستاها از جمله روستاي ياسه‌چاي ضروري است.

کياني اضافه کرد: بايد صحت عمليات مرمتي در حفظ و نگهداشت بناهاي تاريخي در نظر گرفته شودهمچنين بايد اقدامات مرمتي تحت‌نظارت ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري انجام شود زيرا ممکن است هرگونه اقدامي در راستاي مرمت اين آثار و ابنيه صحيح نباشد استفاده از اصول مرمتي با شناخت کافي نسبت به اين بناها بايد انجام شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۳:۳۰

2 Jan 2020