۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۲۹۲۰۴
از سوی امام جمعه بن:

ميزان زکات فطره در شهرستان بن اعلام شد

امام جمعه شهرستان بن ميزان زکات فطره سال ۹۵ را بر مبناي قوت غالب برنج و گندم(۳کيلوگرم)براي هر نفر مبلغ ۴۵۰۰ تومان اعلام کرد.
ميزان زکات فطره در شهرستان بن اعلام شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از حجت الاسلام سيد حسن ميرافضلي امام جمعه شهرستان بن در گفت و گو با زنگ خبر، ضمن تبريک عيد بندگي خدا و آزادي از آتش جهنم، گفت: طبق شرع مقدس اسلام کسي که موقع غروب يعنى قبل از غروب شب عيد فطر گرچه به چند لحظه بالغ و عاقل و هوشيار باشد و فقير و بنده کسی ديگر نيست، بايد براى خودش و کساني که نان‏ خور او هستند، زکات فطریه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه زکات فطریه برای هر نفر ۳ کيلوگرم گندم يا جو يا خرما يا کشمش يا برنج ‏يا ذرت است، گفت: قيمت سه کيلو قوت غالب معمولا هرسال با تغيير قيمت‌ها در عرف و معاملات اقتصادي دچار تغيير اندک مي‌شود.

میرافضلی تصریح کرد: امسال هم ميزان زکات فطره سال۹۵ به صورت کشوري مبلغ ۶۰۰۰ تومان است که در جلسه اي که با اعضاي ستاد زکات فطريه شهرستان بن داشتيم مقرر شد که مبلغ ۴۵۰۰ تومان بر مبناي قوت غالب گندم(۳کيلو گرم) و قوت غالب برنج(۳ کيلوگرم)پرداخت شود.

وي با بيان اينکه دفتر امام جمعه هم آماده پذيرش اين زکات فطريه است، خاطرنشان کرد: زکات فطريه در درجه اول به نيازمندان و مستمندان ،صله رحم،ا قوام وبستگان و در درجه دوم انسان هاي آبرومند ونيازمندان که در همسايگي و مجاورت خودتان قرار دارند پرداخت شود.

انهتاي پيام1022ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۰:۰۶

30 Dec 2019