۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۳۲۲۶۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

رفع کمبودهای موجود در مدارس باید مجدانه پیگیری شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهار محال و بختیاری گفت: درباره خواسته های مدارس و کمبودهای موجود، باید پیگیری مجدانه و پی در پی انجام شود.
رفع کمبودهای موجود در مدارس باید مجدانه پیگیری شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در نشست فصلی مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای این استان اظهار کرد: انجام کارهای فرهنگی و آموزشی از لحاظ معنوی بسیار ارزشمند است و کسانی که در این حوزه ها فعالیت می‌کنند، ارزش کار آنها دور از ارزیابی است.

وی افزود: دانش آموزانِ دختر و پسرِ مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا، در بهترین مقطع سنی در اختیار معلمان و مربیان آموزشی و پرورشی قرار گرفته اند و این هم برای معلمان و دست اندر کاران آموزشی فرصت است، هم برای دانش آموزان، هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و هم برای خانواده ها، و در نظام جمهوری اسلامی در عصر امروز تربیت نیرو های متخلق به اخلاق اسلامی ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با وجود تمام کمی ها و کاستی های موجود در بحث سخت افزاری و نرم افزاری در این مدارس، به جرأت می توان گفت این مدارس از مدارسی هستند که مایه امید هستند و اگر آسیب هایی سایر دبیرستان ها را تهدید می‌کند، نمی توان گفت این تهدید ها این مدارس را تهدید نمی کند و یا به طور کل این آسیب ها در این مدارس نیست، هست ولی قطعا کمتر است و نسبت به خیلی از دبیرستان ها بیشتر نیست.

مرتضوی با بیان اینکه خروجی این مدارس نه تنها در استان ما بلکه در سطح کشوری هم، نیروی های مفید، کارآمد و نیروی انسانی متعهد و متخلق به اخلاق اسلامی بوده است و در رده های بالا، در سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه و در پست های حساس از دانش آموزان همین دبیرستان ها هستند افزود: فلسفه وجودی دانشگاه امام صادق (ع) و دانشگاه شهید مطهری، خروجی ها و فارغ التحصیلان همین مدارس و همین دبیرستان ها هستند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه درباره خواسته های مدارس و کمبودهای موجود، باید پیگیری مجدانه و پی در پی انجام شود اضافه کرد: مربیان و معلمان مدارس صدرا باید آموخته ها و علم خود را به روز کنند و از وجود اساتید مجرب و متبحر حوزه و دانشگاه که در مناسبت های مختلف در استان و در رسانه ها حضور می یابند، استفاده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: یک مدیر موفق در انتخاب دبیر حساس است و به نظر می رسد، هم برای دانش آموزان باید برنامه ریزی های خوب انجام شود و هم برنامه های آموزشی مناسب برای مربیان و معلمان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به آسیب های اخلاقی که بر اثر فضای مجازی در جامعه و به‌ویژه نسل جوان، شیوع پیدا کرده، گفت: مرز های محیط های تربیتی برداشته شده و محیط دامن مادر، خانه، خانواده، و مدرسه، به مرور زمان یکی شده است و چون یکی می‌شود، در فعالیت های فرهنگی و مذهبی که برنامه ریزی می‌شود، باید نیم نگاهی هم به محیط های ذکر شده از جمله محیط خانواده و جامعه شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه در برنامه هایی که مدرسه به منظور تقویت اعتقادات و مبارزه با هجمه فرهنگی برنامه ریزی می‌کند و باید در این فعالیت ها محیط خانه و خانواده هم در نظر داشته باشد،گفت: فعالیت انجمن اولیا باید نمود داشته باشد و اگر آسیب هایی در فرزندان دیده شود باید برنامه ریزی شود که خانواده ها هم دور هم جمع شوند و آسیب ها با حضور یک مشاور مجرب برطرف شوند.

وی بیان داشت: تربیت جوان و نوجوان، نیاز به مراقبت هم دارد و همانگونه که میانسالان و بزرگسالان برای خود سازی و سیر الی الله نیاز به مراقبت و برنامه های مذهبی و قرانی دارند و اگر بررسی شود اکثر معضلات جامعه امروزی بر اثر دوری از قرآن و اهل بیت علیهم السلام و رعایت نکردن فرامین و احکام دین است، بر رفتار و کردار جوان و نوجوان هم باید نظارت و مراقبت شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نباید نسبت به همکاری اولیا در انجام برنامه ها و مبارزه با آسیب ها غفلت کرد و باید دانست هر چقدر رابطه ی اولیای دانش آموزان با مدرسه بیشتر شود، کار تربیت و آموزش هم بهتر و موفق تر پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۸:۰۳

29 Dec 2019