۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۶۲۲۴
نماينده مردم بروجن در مجلس:

پيشرفت 50 درصدي خط انتقال آب بن_بروجن/سبزه کوه، پروژه حيات بخش بروجن است

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي ضمن بيان اين که کل پروژه انتقال آب بن به بروجن حدودا 30 درصد است اما تقريبا درصد از خط انتال آن تکميل شده است، تصريح کرد: شهرستان بروجن تخصيص خود از پروژه سبزه کوه با هر مدل انتقالي که عملياتي باشد مي خواهد.
پيشرفت 50 درصدي خط انتقال آب بن_بروجن/سبزه کوه، پروژه حيات بخش بروجن است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، دکتر خديجه ربيعي در جمع مردم بروجن ضمن ارائه گزارشي از عملکرد يک ساله خود طي سخناني، گفت: پس از بررسي هاي انجام شده در خصوص پروژه انتقال آب ونک به رفسنجان مشخص شد منابع آبي از همين شهرستان به ميزان ۳۰۰ ميليون متر مکعب آب تخصيص اين پروژه خواهد بود.

وي گفت: پروژه ونک به رفسنجان بيش از ۲۰ سال پيش شروع شده ولي متاسفانه مسئولين شهرستاني و استاني ادعاي حق نکردند شهرستاني که خود تشنه، کشاورزي و صنعت آن فلج و سفره هاي آب زير زميني آن به حد بحران رسيده حتي يک قطره آب از آن تخصيص ندارد.

ربيعي ضمن بيان اين که ما به شرط منبع و ذخيره آب هيچ مخالفتي براي انتقال و تامين آب شرب نداريم، افزود: اما براي اهداف ديگر نخست بايد حق آبي اين شهرستان لحاظ شود.

وي با بيان اين که ۱۰۰ ميليون مترمکعب آب بايستي براي دشت هاي خشک و بحران زده خانميزرا و لردگان اختصاص داده شود، تصريح کرد: ولي براي انتقال آب نخست بايد احتياجات و حق آبه هاي شهرستان لحاظ شود سپس مازاد آن براي حل مشکلات ديگر استانها انتقال يابد.

نماينده مردم بروجن با اشاره به پيگيري هاي مکرر در خصوص پروژه انتقال آب ونک به رفسنجان، ادامه داد: خوشبختانه در پي مراجعات و جلسات متعدد با وزير نيرو دستور مکتوب براي اختصاص سهمي از پروژه شهداي چشمه علي براي شهرستان بروجن صادر شد.

وي گفت: سد آقبلاغ که توسعه و اشتغالزايي روستاييان شهرستان بروجن را به دنبال دارد اکنون در مرحله ارزيابي سرمايه گذار است که بزودي پس از وارد شدن سرمايه گذار اين پروژه اجرا مي شود.

سبزه کوه پروژه ملی و حيات بخش بروجن است

عضو کميسيون اجتماعي مجلس ادامه داد: پروژه سد امام قيس را هم به عنوان انتقال به وزارت نيرو پيشنهاد داده ايم چون وزارت جهاد تا به حال نتوانسته کاري در اين پروژه انجام دهد.

وي به پروژه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور هم اشاره کرد و گفت: بارها در مجلس هشدار داده ام که مسئولان بدانيد پروژه ملی و نجات بخش شهرستان بروجن انتقال آب سبزه کوه به چغاخور است.

ربيعي فرادنبه انتقال آب سبزه کوه به چغاخور را حياتي ترين پروژه اين شهرستان عنوان کرد و گفت: اين پروژه ۲۰ سال براي مردم انتظار ايجاد کرده است؛ ۱۳۰ ميليارد تومان بيت المال صرف اين پروژه شده است.

وي با تاکيد بر اين که بايد راهکار اساسي براي اين پروژه تدوين شود، گفت: شهرستان بروجن تخصيص خود را از پروژه سبزه کوه مي خواهد حال با هر مدل انتقالي که عملياتي باشد و حق اين شهرستان را بتواند ادا کند.

پيشرفت ۵۰ درصدي پروژه انتقال آب بن به بروجن

عضو کميسيون اجتماعي مجلس ادامه داد: پروژه انتقال آب بن بروجن در طول سالي که گذشت پيشرفت خوبي داشته است، پيشرفت کل پروژه ۳۰ درصداست اما تقريبا ۵۰ درصد خط انتقال تکميل شده است.

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي ضمن اشاره به بحران کمبود آب شرب ابراز اميدواري کرد در سال ۹۷ شاهد بهره برداري پروژه انتقال آب بن بروجن باشيم.

وي به ايستگاه هاي پمپاژ، تصفيه خانه و موارد ديگر اين پروژه اشاره کرد و گفت: اين پروژه در واقع آب شرب ۵۰ درصد مردم استان چهارمحال وبختياري را پوشش مي دهد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۹:۰۳

10 Jan 2020