۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۲۱۳۷۴
کارشناس مسايل سياسي:

تغيير در نمادها و شاخصه هاي اسکناس کشور برآمده از کج سليقگي و خطاي استراتژيک است

اينکه از روي قصد يا نادانسته، شعار، توانمندي و شاخصه جشن ملي را از روي پول حذف کرده و رنگ سياسي به آن اضافه مي کنند آن هم در شرايطي که بحث مذاکرات هسته اي در اوج خبرهاي جهاني است نشان از کج سليقگي و خطاي استراتژيک دولت دارد.
تغيير در نمادها و شاخصه هاي اسکناس کشور برآمده از کج سليقگي و خطاي استراتژيک است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، دکتر عبدالرحمن معتمدي گفت: شاخص ها و نمادهاي پول، پرچم، مذهب و ... از جمله شاخص ها و شعار هايي است که مي تواند يک کشور و ملت با آن شناسايي شود و بعنوان چراغ راه براي مردم اين کشور قرار گيرد .

معتمدي افزود: امروز يک خط يا يک رنگ در هر جايي قرار بگيرد، محتواي گوناگوني مي تواند پيدا مي کند چرا که اين موضوع در زمينه کالاها يا مقوله هايي در دست آحاد مردم، برداشت هاي متفاوت و مختلفي را به همراه دارد. در اين شرايط و نوع اشکال مختلف اعم از تغيير رنگ و آرم در پول و ديگر کالاهاي عمومي مي تواند حساسيت زيادي در ابعاد ملي و بين المللي ايجاد کند و در سطوح بالاتر هم يک تغيير در يک برهه زماني، اثر مضاعفي در جامعه پيدا مي کند.

وي افزود: اينکه يک جريان يا يک شخصي دانسته يا نادانسته از روي پول و اسکناس ملي، يک شعار، توانمندي و شاخصه جشن ملي را از آن برداشته و رنگ سياسي با نماد سردر دانشگاه به آن اضافه کند، آن هم در شرايطي که بحث مذاکرات هسته اي در اوج خبرهاي جهاني است، اين رنگ مي تواند تبعات خوبي نداشته باشد و اين کج سليقگي و کار نسنجيده و اشتباه اگر چه از روي عمد هم نباشد، اشتباه غيرقابل جبراني تلقي مي شود که مي تواند آسيب هاي زيادي به نظام کشور وارد کند.

اين کارشناس مسايل سياسي اظهار داشت: اگر بخواهيم شعار ها و نمادهاي وارد شده بر پول را مورد بررسي قرار دهيم، ابتدا بايد به پول ديگر کشورها هم توجه کنيم، از اين رو ، يک نقطه عطف تاريخي، الگوهاي برتر کشوري و اهداف والاي يک نظام، از جمله مهمترين شاخه هاي انتخاب نماد بر پول کشورها محسوب مي شوند و نمادهاي فوق به هيچ وجه از روي پول تغيير يا حذف نمي شوند، مگر اينکه گزينه اي بهتر و در راستاي اين سه الگو جايگزين آن شوند.

عبدالرحمن معتمدي اظهار داشت: بنابراين اگر تغيير بر روي پول کشور ما وجود داشته باشد با اغماض بسيار زياد مي توان به اين نکته پي برد که خطاي استراتژيک از جانب برخي مغرضان در دولت بوده است.

بايد متوجه اين بود که پول، يک تابلو تبليغاتي است که در دسترس عوام مردم در هر سن با هر سليقه و شخصيتي است و دولت ها بايستي نسبت به جهت دادن به افکار عامه مردم از طريق اين تابلو سياسي فرهنگي وسيع الطيف در جامعه نهايت دقت و ظرافت را به کاربرند تا در شکل دهي به حرکت جامعه موثر باشد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به اينکه، در جنگ جهاني دوم از نازي ها پولي منتشر شد که در آن اهداف خاص و جرياناتي را در پيش گرفته و موجب تغيير افکار عموم گرديد، افزود: تعامل و همراري تمامي مولفه هاي قدرت و رفتار و حرکت سياسي و فرهنگي است که مي تواند اهداف نظام را به جلو برده و همچنين هماهنگي و همساني که در تمامي مراکز تصميم گيري و اجرايي، باعث تعالي هدف هاي غايي در نظام مي شود.

معتمدي در پايان گفت: در شرايط حساس امروز، دولتمردان کشور بايد راه را براي بدبيني و دودستگي سياسي و فرهنگي ببندند و با همتي والا تلاش خود را براي رساندن ايران اسلامي به قله هاي افتخار مضاعف کنند.

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۷:۵۲

29 Dec 2019