۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد مطلب : ۲۵۳۳۴
معاون استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

مقابله با تهدیدات زیستی منابع طبیعی و انسانی دو مقوله مهم در پدافند غیرعامل

خدابخش مرادی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش استانی پدافند غیرعامل در تهدیدات زیستی اظهار کرد: توجه به دو منبع حائز اهمیت است یعنی منابع طبیعی و انسانی.
مقابله با تهدیدات زیستی منابع طبیعی و انسانی دو مقوله مهم در پدافند غیرعامل
به گزارش جهانبین نیوز، خدابخش مرادی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش استانی پدافند غیرعامل در تهدیدات زیستی اظهار کرد: توجه به دو منبع حائز اهمیت است یعنی منابع طبیعی و انسانی.

وی با بیان اینکه در حوزه انسانی همه دولت‌ها و به تبع دولت جمهوری اسلامی ایران توجه به سرمایه انسانی برای رسیدن به توسعه همه جانبه را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

مرادی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به اهداف انقلاب اسلامی برسیم مگر اینکه به مقوله انسان توجه کنیم افزود: دومین سرمایه هم در ایران و هم در جهان که به آن اهتمام جامع و تمام می‌شود منابع طبیعی است که باید این منابع را شناخت، حفاظت کرد، حراست و صیانت کرد تا یک تعادل میان منابع طبیعی و انسانی برقرار شود و این راهی برای رسیدن به کمال است که تنها در شرایط عادی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: انسان‌ها همیشه در مقاطع مختلف تاریخی با تهدیداتی روبه رو بوده‌اند مانند جنگ و تهدیدات فیزیکی اما اقتضای دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم از یک طرف به واسطه ارتباطات گسترده که دنیا را به یک دهکده جهانی تبدیل کرده و از طرف دیگر ما باید رشد گسترده در تکنولوژی و فناوری با شکل جنگ و دفاع جدیدی روبه رو هستیم.

وی با اشاره به تهدیداتی مانند بیوتروریست که آب، غذا و منابع غذایی و آبی را تهدید می‌کند تا سلامت انسان تهدید شود گفت: اینجا است که پدافند غیرعامل به عنوان یک اصل مطرح می‌شود.

مرادی اولین موضوع در پدافند غیرعامل اعم از زیستی، سوختی، تکنولوژی و... شناسایی انسان‌های عالم و مدبر برای این کار عنوان و خاطرنشان کرد: در حوزه مقابله اولین موضوع تهدیدشناسی درست است و این به این معنا است که باید حوزه ای فراهم شود که به یک وحدت نظر واحد دست یابیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مرحله بعد از شناخت به دست آوردن راه‌های درست برای برون‌رفت از مشکلات احتمالی است و تغییر الگوی مصرف در کودکان و نسل جدید تهدیدی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه در برنامه افق ۱۴۰۰ قرار بر این است ایران سرآمد علمی نه تنها در ایران و خاورمیانه که در جهان باشیم و برای این کار نیاز به یک عزم و اراده برای یافتن شیوه‌های جدید و دقیق علمی هستیم اضافه کرد: مراکز علمی و پژوهشی باید منبع تهدید، شیوه‌های ورود تهدید به کشور و راه‌های مقابله با آن را بویژه در حوضه تغذیه بشناسد تا جامعه پویا داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر احساس امنیت تهدید شود آرامش جامعه بهم می‌ریزد و امنیت در جامعه فقط سخت‌افزاری مثل نیروی قهری و پلیس نیست بلکه باید امنیت غذایی و زیستی نیز در جامعه حکم‌فرما شود.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۴:۵۴

31 Dec 2019